Niet compatable

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 19:37
Ik was even op forum van computertotaal, maar deze vraag, die niemand kon beantwoorden, intrigeerde mij wel. Weet iemand hier iets vanaf???

Via mijn werk doe ik mee aan een PC-prive project en wil bij mijn pentium III 530 een Matrox 400vMarvel kopen. Ik koop een Abit VA6 VIA ATA66 133 MHZ slt1 moederbord, maar kreeg van de leverancier het volgende te horen: "Helaas moet ik op navolging van ons eerder gesprek u mededelen dat geen enkele Matrox kaart meer "werkt" op een VIA CHIPSET moederbord. De reden is dat de fabrikant van VIA Chipset "apollo" een upgrade heeft toegepast op zijn BIOS/Chipset en deze werkt niet samen met MATROX kaarten." en ze raden het volgende aan: "voor u zou een Viper V770 icm een MIRO DC10+ PCI een oplossing zijn"

Kan iemand dit aanraden of zijn er betere oplossingen? Ik wil de kaart gebruiken voor video editen en het werken met 3D rendering programma's zoals 3Dstudio MAX 3.1.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Het is zo dat de G400 en dus ook Marvel met de laatste drivers niet op die via tech chipset werkt. Of dat bij de volgende drivers beter weet ik niet.

Die oplossing die ze aandragen is echter wel een beetje duuur. Wanneer je toch geen spelletjes speelt heb je aan een simpel 8 mb videokaartje genoeg. Combineer dit met een Studio400 (veel meer kan die Marvel ook niet) en je hebt een leuk alternatief.

Verwijderd

ik heb een ABit VA6, en een matrox G400 32Mb.
werkt perfect!!

alleen nog geen goede driver voor Win2k.
verder echt prima

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
Asus k7v icm G400 32 MB en geen enkel probleem.