Even een korte toelichting. Ik produceer muziek voor mijn werk en doe dit momenteel op een vaste desktop setup. Aangezien ik mobieler wil zijn, vaker in studio's ga zitten, wil ik altijd alles (mijn projecten, files, etc) bij mij hebben om gelijk aan de slag te kunnen. Ben dus op zoek naar een mobiele workstation die mijn desktop setup volledig moet vervangen.
Huidige setup:
Ik ga het gebruiken om muziek mee te produceren, FL Studio 11 en 12, in combinatie met vele VST/VSTi plugins en een hele hoop samples. Zou graag gebruik willen maken van Windows 7/10 pro 64 bit.
Wat is je budget?
+- €5000, inclusief harde schijven, exclusief randapperatuur, audio interface, etc.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus mijn voorkeur gaat uit naar 15", zo licht/dun mogelijk. Aangezien mijn wishlist lang is ben ik wel bereid om concessies te doen, maar een 17" of een hele hele dikke 15" is een no go voor mij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell, HP, Lenovo
Wishlist
Natuurlijk ben ik begonnen met het zoeken met de Tweakers Pricewatch functie, maar heb helaas géén laptop kunnen vinden die voldoet aan mijn eisenpakket. Na veel, héél veel googlen ben ik op een paar opties uitgekomen.
Alvast bedankt voor de hulp!!
Huidige setup:
- Windows 7 Pro 64bit
- Intel Core i7 3770 Quad core @3,4Ghz (3,9Ghz Turbo)
- 32GB DDR3 RAM
- NVIDIA GeForce GT 730
- 120GB Samsung 840 EVO SSD (C schijf/Windows)
- 2TB Samsung 850 EVO SSD (muziek software, plugins, samples, etc
- 2TB Seagate 3,5" SATA schijf (muziek export bestanden, wav files, etc)
- 1TB Seagate 3,5" SATA schijf (prive)
- E-MU 1820M geluidskaart (PCI kaart + externe unit combi)
Ik ga het gebruiken om muziek mee te produceren, FL Studio 11 en 12, in combinatie met vele VST/VSTi plugins en een hele hoop samples. Zou graag gebruik willen maken van Windows 7/10 pro 64 bit.
Wat is je budget?
+- €5000, inclusief harde schijven, exclusief randapperatuur, audio interface, etc.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus mijn voorkeur gaat uit naar 15", zo licht/dun mogelijk. Aangezien mijn wishlist lang is ben ik wel bereid om concessies te doen, maar een 17" of een hele hele dikke 15" is een no go voor mij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell, HP, Lenovo
Wishlist
- Beeldscherm: 15", Full HD IPS, 4k hoef niet per se
- Processor: 8th generation Intel 6 core, dus een i7 of Xeon. Hoe sneller, hoe beter, als het maar binnen het budget valt.
- Ram geheugen: 64GB DDR4
- Videokaart: Nvidia, niet erg belangrijk voor mij, iets wat degelijk is. Hoef geen gaming exemplaar erin te hebben.
- Opslag: 2x M.2 X4 PCI-e, 1x 2,5" SATA. Ik wil namelijk 3 SSD harde schijven erin kwijt (1x 1TB, 2x 2TB). Dus de 2TB SSD die ik in mijn huidige desktop heb neem ik mee. Uiteindelijk wil ik dus alleen 1TB M.2 en een 2TB M.2 aanschaffen
- Aansluitingen: Thunderbolt 3 poort, voor externe Audio Interface
- Dock: Het zou fijn zijn om een dock aansluiting te hebben en anders zou ik het liefst 2x Thunderbolt 3 aansluitingen willen hebben zodat ik een Thunderbolt dock kan gebruiken.
- Looks: Het liefst geen "super futuristische" gaming laptop look.
Natuurlijk ben ik begonnen met het zoeken met de Tweakers Pricewatch functie, maar heb helaas géén laptop kunnen vinden die voldoet aan mijn eisenpakket. Na veel, héél veel googlen ben ik op een paar opties uitgekomen.
- Lenovo ThinkPad P51, samengesteld via de officiële website ongeveer €4000.
Inclusief 1TB SSD PCIe. Helaas alleen leverbaar met "verouderde" quad core i7 of Xeon processoren (topmodel is Intel Xeon E3-1535M v6). Verder heb ik niet erg fijne reviews gelezen, heating issues, cracks die ontstaan in de behuizing bij intensief gebruik waar je je handpalmen op rust, etc. Verder voldoet hij wel aan alle eisen. 2 M.2 slots, 1 SATA slot, Thunderbolt 3, Docking aansluiting etc. - HP Zbook 15 G5, prijs ??
- Voldoet aan alle eisen, max 64gb ram, 2 M.2 slots, 1 2,5" SATA slot, hexa core processoren van Intel, 2x Thunderbolt 3, sleek design etc. De release datum is echter nog onbekend en kan ook nergens prijzen vinden. Niet te verwarren met de Zbook 15u G5, die heeft mindere specs.
- Dell Precision 7530, prijs ??
- Voldoet aan alle eisen, max 64gb ram, 2 M.2 slots, 1 2,5" SATA slot, hexa core processoren van Intel, 2x Thunderbolt 3, sleek design etc. De release datum is ook nog niet bekend.
- BTO X BOOK 15CL879, samengesteld ongeveer €3700
- Intel Core i7-8700K hexacore processor inclusief 1TB SSD PCIe en alles erop en eraan. Wat ik wel spijtig vind is dat het een enorm lomp, dik en zwaar ding is. Ook weet ik niet hoe een custom build laptop is qua heating issues, stabiliteit, garantie/service, etc.
- Lenovo ThinkPad P52?
- Er is al een P52s, maar dat is een licht vernieuwde variant. Men spreekt en verwacht ook een announcement van Lenovo's kant, dat de P51 vervangen of geupgrade gaat worden. Rumours, nog geen officiele statements te vinden.
Alvast bedankt voor de hulp!!