Ik heb al tijden last van tegenvallende gameprestaties op mijn pc. Spellen die ik met deze pc toch dacht te kunnen spelen op hoge settings hebben regelmatig fps-drops of stutter, zelfs op lagere settings. Bijvoorbeeld Battlefield 1, Far Cry 4, AC IV etc. Sommige spellen worden bijna onspeelbaar door haperen. Wat me opvalt is dat het haperen zelden lijkt te gebeuren bij hoge load van CPU of GPU. Temperaturen zijn ook normaal onder load, CPU komt amper boven de 60C alleen is de 1060 laatste tijd wat warmer, max 75C (misschien ook door het weer).
Nvidia drivers zijn up-to-date en ik heb Windows 10 64-bit
Mijn hardware:
Intel Core i5-4690
MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1
Crucial 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Ballistix Sport
MSI mATX Moederbord B85M-E45
Samsung SSD 120GB
Seagate Harddisk 3.5" Desktop 1TB
Cooler Master Voeding G450M 450W
Ik heb al geprobeerd de koeling van de GPU wat aggressiever in te stelllen maar dat heeft niet geholpen. Ook heb ik al een clean install gedaan van de Nvidia drivers.
Op dit moment zou ik echt niet meer weten hoe het op te lossen, mijn kennis is ook niet zodanig dat ik vast kan stellen waar het probleem ligt, behalve dat een bepaald component misschien defecten heeft. Mijn enige idee is dat de voeding wellicht niet krachtig genoeg is, maar het lijkt mij dat er dan wel duidelijkere signalen zijn zoals uitvallen e.d. (iemand die hier verstand van heeft?)
Ik hoop dat mensen suggesties hebben voor een oplossing! Bij voorbaat dank
Nvidia drivers zijn up-to-date en ik heb Windows 10 64-bit
Mijn hardware:
Intel Core i5-4690
MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1
Crucial 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Ballistix Sport
MSI mATX Moederbord B85M-E45
Samsung SSD 120GB
Seagate Harddisk 3.5" Desktop 1TB
Cooler Master Voeding G450M 450W
Ik heb al geprobeerd de koeling van de GPU wat aggressiever in te stelllen maar dat heeft niet geholpen. Ook heb ik al een clean install gedaan van de Nvidia drivers.
Op dit moment zou ik echt niet meer weten hoe het op te lossen, mijn kennis is ook niet zodanig dat ik vast kan stellen waar het probleem ligt, behalve dat een bepaald component misschien defecten heeft. Mijn enige idee is dat de voeding wellicht niet krachtig genoeg is, maar het lijkt mij dat er dan wel duidelijkere signalen zijn zoals uitvallen e.d. (iemand die hier verstand van heeft?)
Ik hoop dat mensen suggesties hebben voor een oplossing! Bij voorbaat dank