Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucamasira
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-08 20:54
Beste tweakers. Ik loop op dit moment stage bij een bedrijf waar ik vooral web applicaties ontwikkel(fullstack). Dit doe ik vooral met Java(Spring framework) en VueJS.

Zelf heb ik al rond de 8 jaar programmeer ervaring in Java(begonnen als hobby toen ik 11 was) en rond de 3 jaar ervaring in Spring Framework. Hierdoor programmeer ik op een relatief hoog niveau(heb ik gehoord van collega's). Zelf ben ik 19 jaar en zit ik in mijn tweede jaar HBO software engineering.

Mijn stageplek gaat mij hierdoor een bijbaan aanbieden(1 of 2 dagen per week). Nu vraag ik me af wat een goed loon hiervoor is(per uur).

Het bedrijf bestaat uit ongeveer 20man als dat van belang is.

...

Java 8
Spring Framework(vooral Spring Boot met diverse Spring libraries, behalve de cloud libs van Spring)
ElasticSearch
Standaard dev tools(git, intellij, etc...)
Amazon AWS(CloudWatch, Elastic Beanstalk, EC2, S3)
Kennis over Jenkins voor devops(zijn toekomstplannen voor het bedrijf)
NodeJS/NPM/Yarn
VueJS
Bulma CSS framework
Bootstrap

...

Ik heb al enkele connecties die ook in de software wereld zitten maar zou graag feedback ontvangen van andere tweakers.

Beste antwoord (via lucamasira op 26-05-2018 01:08)

• Rob Wu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 14:14
BastaRhymez schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:44:
Denk dat je eerder aan de 10-12 euro / uur bruto moet rekenen... Vergeet niet, TS heeft nog geen enkele aantoonbare ervaring! Hij is nog bezig met z'n studie en wat hij in zijn jeugd heeft gedaan kan ie ook zichzelf verkeerd hebben aangeleerd.
Een stage vanuit het perspectief van een bedrijf is een langdurig sollicitatiegesprek. Hun positieve ervaring zegt veel meer dan een abstract nummertje bij "ervaring".

TS:
Je lange hobbymatige ervaring en actieve projecten op Github geeft aan dat je kundig bent. Uit je thread van twee jaar terug leid ik af dat je ook veel ambitie hebt om te leren. Verder geven je collega's je lovende beoordelingen, en als klap op de vuurpijl wordt jou een baan aangeboden direct vanuit je stage, waarin je waarschijnlijk volwaardig kan meedraaien.

Met zo'n profiel sta je best sterk, en zou €15 wel haalbaar moeten zijn. Ik zou ook niet opkijken van 17p/u. Laat ze maar bieden.

Op dit moment zou je idealiter in een positie moeten zitten waar je flink kan groeien, vooral qua kennis en vaardigheden. Geld is niet het belangrijkste, maar tegelijkertijd moet je als volwaardig werker je niet laten afschepen met een lage vergoeding. Want dan waarderen ze je blijkbaar niet en is er geen perspectief op echte verbetering.

Als je nu (bij)baantjes kiest waarin je ervaring opdoet én een redelijke vergoeding krijgt, dan zal je aan het einde van je opleiding makkelijker een goedbetaalde baan kunnen vinden (bij je huidige baas, of bij een andere).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:12
Met alle respect, die 8 jaar werkervaring vanaf je 11e kan je niet echt meetellen. Op je 11e zit je nog op de basisschool en in je tienerjaren zat je ook nog op school.

Je spreekt pas over werkervaring wanneer je in een professionele omgeving werkt voor of bij een organisatie waar je eigenlijk fulltime mee bezig bent.

Met jouw 19 jaar ben je nog een 2e jaars HBO student en als je aan de slag gaat als ontwikkelaar ben je gewoon een junior.

Uiteraard kan je een hoogvlieger zijn en dan kan je grotere carrierestappen zetten als je daadwerkelijk zo goed bent als je zelf vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
10-12 euro per uur ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucamasira
com2,1ghz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:29:
Met alle respect, die 8 jaar werkervaring vanaf je 11e kan je niet echt meetellen. Op je 11e zit je nog op de basisschool en in je tienerjaren zat je ook nog op school.

Je spreekt pas over werkervaring wanneer je in een professionele omgeving werkt voor of bij een organisatie waar je eigenlijk fulltime mee bezig bent.

Met jouw 19 jaar ben je nog een 2e jaars HBO student en als je aan de slag gaat als ontwikkelaar ben je gewoon een junior.

Uiteraard kan je een hoogvlieger zijn en dan kan je grotere carrierestappen zetten als je daadwerkelijk zo goed bent als je zelf vertelt.
Natuurlijk snap ik dat ik geen 8 jaar fulltime werkervaring heb maar er is natuurlijk wel een duidelijk verschil met iemand die pas 3 jaar bezig is.

Ik los dagelijks problemen op van mede collega's(die tien jaar ouder zijn), omdat zij er niet uit komen. Daarom dacht ik dus ook dat het een goed idee zou zijn om het even te vragen op tweakers wat ik hiervoor kan vragen.

Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04:02
Ik zie in dit soort vacatures 15 euro per uur voorbij komen:
https://www.indeed.nl/vacature-bekijken?jk=7619bac305fa159e

Ook al zit je nog vroeg in je studie, het spreekt voor je dat je al vanaf je 11 bezig bent met programmeren.

Volgens mij moet 15 euro per uur wel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
pieter.a schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:35:
Ik zie in dit soort vacatures 15 euro per uur voorbij komen:
https://www.indeed.nl/vacature-bekijken?jk=7619bac305fa159e

Ook al zit je nog vroeg in je studie, het spreekt voor je dat je al vanaf je 11 bezig bent met programmeren.

Volgens mij moet 15 euro per uur wel haalbaar zijn.
quote: vacature
Wat wij vragen

Minimaal afgeronde wo-opleiding
Je bent minimaal 16 uur per week beschikbaar (tijdens kantooruren)
Je kunt programmeren
Je lost graag complexe problemen op
Je doet, of hebt een studie gedaan in de richting van informatica, kunstmatige intelligentie of een bètastudie zoals wiskunde of natuurkunde
Je komt gemakkelijk in contact met anderen en bent energiek
15 euro als je inderdaad een afgeronde WO opleiding hebt. TS is 2e jaars HBO, dus denk niet dat hij net zo veel zal krijgen als een afgestudeerde WO'er.

Denk dat je eerder aan de 10-12 euro / uur bruto moet rekenen... Vergeet niet, TS heeft nog geen enkele aantoonbare ervaring! Hij is nog bezig met z'n studie en wat hij in zijn jeugd heeft gedaan kan ie ook zichzelf verkeerd hebben aangeleerd. Dat hij problemen van oudere collega's kan oplossen zegt ook niet bijzonder veel. Ik doe ook wel eens werk van een senior projectmanager (met >20 jaar ervaring) oplossen omdat hij er niet uit komt. Betekend niet dat ik ook hetzelfde kan (of laat staan verdien) dan mijn collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucamasira
[...]

[...]

15 euro als je inderdaad een afgeronde WO opleiding hebt. TS is 2e jaars HBO, dus denk niet dat hij net zo veel zal krijgen als een afgestudeerde WO'er.

Denk dat je eerder aan de 10-12 euro / uur bruto moet rekenen... Vergeet niet, TS heeft nog geen enkele aantoonbare ervaring! Hij is nog bezig met z'n studie en wat hij in zijn jeugd heeft gedaan kan ie ook zichzelf verkeerd hebben aangeleerd. Dat hij problemen van oudere collega's kan oplossen zegt ook niet bijzonder veel. Ik doe ook wel eens werk van een senior projectmanager (met >20 jaar ervaring) oplossen omdat hij er niet uit komt. Betekend niet dat ik ook hetzelfde kan (of laat staan verdien) dan mijn collega.
Zoals ik al eerder zei klopt het dat ik pas 4 maanden echt fulltime werkervaring heb(op mijn stage, waar ik meewerk in teams van 3 man). Verder heb ik wel enkele actieve opensource projecten op GitHub wat wel zou kunnen aantonen dat ik mijn kennis niet verkeerd heb aangeleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik zou je vooral focussen op wat je kan opsteken nu i.p.v. je te veel zorgen te gaan maken over het geld. Het zal allicht meer zijn dan een krantenwijk. Je bent gewoon een student met een bijbaantje en zal ook zo gewaardeerd worden.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04:02
[...]

[...]

De vacature is wat onduidelijk, in de zin dat er enerzijds staat dat je afgestudeerd bent en anderzijds "Je doet, of hebt een studie gedaan in de richting van informatica, kunstmatige intelligentie of een bètastudie zoals wiskunde of natuurkunde "

Desondanks, 15 euro x 165 uur per maand = 2475 euro. Dat is misschien wat aan de hoge kant voor een 2e jaars, want dat is inderdaad wel een beetje een start salaris voor een net afgestudeerde.
12 is dan misschien meer gepast.

10 zou ik zelf wat weinig vinden als je ziet dat het minumumloon voor 22 en ouder 9 euro is, terwijl het gros van de mensen die voor dat geld werken zeker niet inzetbaar zal zijn als (junior) ontwikkelaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rob Wu
  • Laatst online: 20-09 14:14
Denk dat je eerder aan de 10-12 euro / uur bruto moet rekenen... Vergeet niet, TS heeft nog geen enkele aantoonbare ervaring! Hij is nog bezig met z'n studie en wat hij in zijn jeugd heeft gedaan kan ie ook zichzelf verkeerd hebben aangeleerd.
Een stage vanuit het perspectief van een bedrijf is een langdurig sollicitatiegesprek. Hun positieve ervaring zegt veel meer dan een abstract nummertje bij "ervaring".

TS:
Je lange hobbymatige ervaring en actieve projecten op Github geeft aan dat je kundig bent. Uit je thread van twee jaar terug leid ik af dat je ook veel ambitie hebt om te leren. Verder geven je collega's je lovende beoordelingen, en als klap op de vuurpijl wordt jou een baan aangeboden direct vanuit je stage, waarin je waarschijnlijk volwaardig kan meedraaien.

Met zo'n profiel sta je best sterk, en zou €15 wel haalbaar moeten zijn. Ik zou ook niet opkijken van 17p/u. Laat ze maar bieden.

Op dit moment zou je idealiter in een positie moeten zitten waar je flink kan groeien, vooral qua kennis en vaardigheden. Geld is niet het belangrijkste, maar tegelijkertijd moet je als volwaardig werker je niet laten afschepen met een lage vergoeding. Want dan waarderen ze je blijkbaar niet en is er geen perspectief op echte verbetering.

Als je nu (bij)baantjes kiest waarin je ervaring opdoet én een redelijke vergoeding krijgt, dan zal je aan het einde van je opleiding makkelijker een goedbetaalde baan kunnen vinden (bij je huidige baas, of bij een andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lucamasira schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:32:
Ik los dagelijks problemen op van mede collega's(die tien jaar ouder zijn), omdat zij er niet uit komen.
Als ik je 'baas' was en jij kan met je 19 jaar en 4 maanden ervaring problemen oplossen van 20 collega's die er niets van snappen, dan zou ik dit doen;

1) jou aannemen à 150 euro per uur

2) de overige 20 collega's ontslaan, vanwege aantoonbaar gebrek aan kennis

...

Kudo's voor jou - maar what the hell doen die collega's daar dan nog?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucamasira
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 01:55:
[...]

Als ik je 'baas' was en jij kan met je 19 jaar en 4 maanden ervaring problemen oplossen van 20 collega's die er niets van snappen, dan zou ik dit doen;

1) jou aannemen à 150 euro per uur

2) de overige 20 collega's ontslaan, vanwege aantoonbaar gebrek aan kennis

...

Kudo's voor jou - maar what the hell doen die collega's daar dan nog?!
Ik zou niet zeggen dat ik meer kennis zou hebben maar help welp mede collega's als ze ergens niet uitkomen/vragen hebben. Ik beschik dus wel over de juiste kennis.

Ik denk dat ik genoeg advies heb gekregen! Thanks tweakers!
Pagina: 1