Boekhoud programma Belgie voor ondernemer (Intervat exports)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelharkes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik ben op zoek naar (liefst open source en gratis) boekhoud programma waarbij ik gemakkelijk exports kan maken voor de belgische overheid (FOD) Intervat, zodat ik niet telkens alles hoef in te vullen.

Wat zijn de opties die ik heb?

...
Relevante software en hardware die ik gebruik

Momenteel gebruik ik een google spreadsheet om alle facturen in bij te houden. Voor mij werkt dat prima, ik ben een developer en vind het leuk zelf tooltjes in elkaar te zetten. Ideaal gezien houd ik alle gegevens in google drive en mogelijk met google scripts automatische exports maken. Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?

...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik vond vinbooks: https://www.winbooks.be/n...ndernemer?scrollid=prices en is evt gratis tot 10 facturen per maand dus zou voor mij voldoen. Ik heb hier verder geen ervaring mee. Ik hoor graag jou ervaring hiermee.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie je post toevallig voorbijkomen en ik heb totaal geen verstand van alles wat maar ook in de verste verte met boekhouden te maken heeft.

Maar onlangs hoorde ik op de Tech45-podcast deze tip voorbijkomen, ondersteund door lofzang van meerdere personen: https://eenvoudigfactureren.be

Gemaakt door een Belg, en dus volledig opgezet met de Belgische wetgeving in het achterhoofd. Verder schijnt het erg no-nonsense degelijk te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nou dan moet iemand erg vriendelijk zijn.
Ik maak zelf een boekhoud programma en nee, ik prijs het niet aan als boekhoud, want als er iets mis gaat....
Het is niet voor niks dat men geld vraagd, het kost veel tijd en energie om een programma, dat niet werkt, te maken.

Daarom is mijn programma voor mijzelf en als iemand het wil gebruiken dan mag dat zonder dat ik enige vorm van aansprakelijkheid kan hebben.
Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen administratie

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelharkes
DJMaze schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 01:47:
[...]
Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen administratie
Uiteraard
DJMaze schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 01:47:
[...]
Nou dan moet iemand erg vriendelijk zijn.
Het idee van opensource is inderdaad niet om rijk te worden, maar door collaboratie een beter programma te maken dan je in je eentje zelf kon.

Er lijkt me dus wel zeker motivatie voor open source. Was beniewd of mensen van de projecten afweten. Misschien is er een tweaker met een github repo of google scripts die hij graag wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Ze zijn er en ik heb ze bekeken. Ze zijn ook erg makkelijk te vinden via google.
Echter hangt het er vanaf hoe jouw administratie in elkaar zit en je eisen/wensen.

Als je namelijk verplicht bent om de Belgische fiscale data module te gebruiken, dan wordt het erg leuk.
Dat gedrocht werkt namelijk alleen via RS-232.

Dus wat zijn je eisen/wensen voordat we met programma's gaan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelharkes
DJMaze schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:47:
Echter hangt het er vanaf hoe jouw administratie in elkaar zit en je eisen/wensen
In mijn geval gaat het puur om btw aangifte en (intracommunautaire) klanten listings. Je kunt imports draaien in het Intervat systeem van België. Dus simpele applicatie met klanten (binnen en buitenlands) en facturen zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Als ik Google op "Intervat XML export" kom ik hier: http://www.kashexpert.be/
Zo moeilijk blijkt het dus niet te vinden.

Je zegt dat je developer bent, waarom begin je zelf dan niet hier: https://financien.belgium...t/technische-documentatie
Kan je gelijk de wijzigingen, omtrent BTW, die er aan komen er in verwerken...

[ Voor 63% gewijzigd door DJMaze op 25-05-2018 16:14 ]

Pagina: 1