Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGiant
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik zoek een?
Smartphone voor rond de 200 euro.
Ik twijfel tussen de Huawei P Smart en de Xiaomi Mi A1

Wat is je budget?
200 euro

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb al een week lang rond gekeken op het internet en voor rond de 200 euro schijnen dit toch wel de twee beste toestellen te zijn. De Huawei P Smart en de Xiaomi Mi A1. Verder heb ik geen ervaring met beide merken.
De schone software van de Xiaomi spreekt mij aan, maar daarentegen spreekt het uiterlijk en scherm van de Huawei mij meer aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft misschien iemand hier ervaring met één van de twee toestellen? Of kan iemand mij vertellen waarom ik voor één van de twee zou moeten kiezen.

[ Voor 37% gewijzigd door DutchGiant op 24-05-2018 10:31 ]

Beste antwoord (via DutchGiant op 27-05-2018 15:46)

• BrunkBeard
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik kan niets zeggen over die Huawei, maar de Xiaomi MI A1 is een geweldig toestel! Het device heeft een goeie camera, snelle hardware, ... en vooral een mooi en cleane stock Android skin. Daarnaast ondersteunt het apparaat ook project Treble en heb je dus grotere kans op langere ondersteuning door Xiaomi/Google in de vorm van updates. Ik zou zoizo voor de Xiaomi gaan, Huawei heeft niet zo'n goeie reputatie op vlak van updates voor lower end toestellen. Xiaomi ook niet, maar omdat deze Android One heeft is dat minder belangrijk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BrunkBeard
Ik kan niets zeggen over die Huawei, maar de Xiaomi MI A1 is een geweldig toestel! Het device heeft een goeie camera, snelle hardware, ... en vooral een mooi en cleane stock Android skin. Daarnaast ondersteunt het apparaat ook project Treble en heb je dus grotere kans op langere ondersteuning door Xiaomi/Google in de vorm van updates. Ik zou zoizo voor de Xiaomi gaan, Huawei heeft niet zo'n goeie reputatie op vlak van updates voor lower end toestellen. Xiaomi ook niet, maar omdat deze Android One heeft is dat minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
Ik ben toevallig aan het kijken voor een zelfde prijsrange toestel. Mijn oog is gevallen op de Xiaomi redmi 5 plus:
pricewatch: Xiaomi Redmi 5 Plus (4GB intern) Zwart

Heeft een grotere accu meer opslag en RAM geheugen en is een recent toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
BrunkBeard schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:56:
Daarnaast ondersteunt het apparaat ook project Treble en heb je dus grotere kans op langere ondersteuning door Xiaomi/Google in de vorm van updates.
Mi A1 ondersteunt officieel geen Project Treble maar er is wel een tooltje ontwikkeld die project Treble toevoegd. Daarom zal Xiaomi dus zelf geen gebruik maken van Project Treble.

Verder
Ik heb zelf de Mi A1. Hij is lekker vlot, camera werkt goed en de batterij heeft een SOT van 5/6 uur. De developer community is ook heel breed. Veel custom roms en kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrunkBeard
HamMetKaas schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 01:43:
Mi A1 ondersteunt officieel geen Project Treble maar er is wel een tooltje ontwikkeld die project Treble toevoegd. Daarom zal Xiaomi dus zelf geen gebruik maken van Project Treble.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik dacht namelijk dat alle smartphones met Android Oreo Treble moeten ondersteunen. Desalnietemin heeft de gsm een erg goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BrunkBeard schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:37:
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik dacht namelijk dat alle smartphones met Android Oreo Treble moeten ondersteunen. Desalnietemin heeft de gsm een erg goede prijs/kwaliteit verhouding.
Alleen toestellen die uitkomen met Oreo moeten treble ondersteunen. Toestellen die geupgraded worden van Nougat naar Oreo hoeven dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonnos
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09-2022
De Huawei p smart valt wel weer in het Android Enterprise project. Dit betekend dat Huawei regelmatig beveiligingsupdates verstuurd en minimaal 1 major update. Dat zou voor de Huawei p smart naar Android P zijn. Zelf weet ik niet tot wanneer de ondersteuning van de Xiaomi A1 loopt, het is wel al een iets ouder toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-06 11:16
Ik ben voor de Redmi 5 Plus gegaan, bijna zelfde als de A1 alleen groter scherm en grotere accu (4000mah) Sot van 12 uur(!!)
Alleen geen kale android (maakt mij niet zoveel uit draai toch andere launcher)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGiant
Fore! schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 00:18:
Ik ben toevallig aan het kijken voor een zelfde prijsrange toestel. Mijn oog is gevallen op de Xiaomi redmi 5 plus:
pricewatch: Xiaomi Redmi 5 Plus (4GB intern) Zwart

Heeft een grotere accu meer opslag en RAM geheugen en is een recent toestel.
Bedankt voor je reactie! Ik heb mij even kort verdiept in dit toestel.

- Grotere accu, groter scherm/lengte verhouding en dat het een recent toestel is spreekt mij wel aan!
- Echter heb ik wel twijfels bij het feit dat hij Micro-USB heeft ipv USB-C en dat het geen stock android bevat i.v.m. updates en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGiant
dre-nl schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:14:
Ik ben voor de Redmi 5 Plus gegaan, bijna zelfde als de A1 alleen groter scherm en grotere accu (4000mah) Sot van 12 uur(!!)
Alleen geen kale android (maakt mij niet zoveel uit draai toch andere launcher)
En wat zijn je eerste indrukken? Of heb je hem nog niet in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
DutchGiant schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:52:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik heb mij even kort verdiept in dit toestel.

- Grotere accu, groter scherm/lengte verhouding en dat het een recent toestel is spreekt mij wel aan!
- Echter heb ik wel twijfels bij het feit dat hij Micro-USB heeft ipv USB-C en dat het geen stock android bevat i.v.m. updates en snelheid.
Ik ben relatief nieuw in de Android wereld, maar stock android of niet, uiteindelijk bepaald de fabrikant het update beleid tot je hem zelf gaat updaten (na het rooten)of zie ik dat verkeerd?

De type aansluiting voor opladen vind ik persoonlijk onbelangrijk, je krijgt in beide gevallen een lader bij.
De doorslag zou voor mij vooral de hoeveelheid geheugen, type CPU en grootte batterij zijn. Vandaar dat ik vind dat dit toestel met kop en schouders boven de rest in deze prijsklasse uitsteekt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-06 11:16
DutchGiant schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:53:
[...]

En wat zijn je eerste indrukken? Of heb je hem nog niet in gebruik?
Meer dan tevreden, was toch beetje skeptisch aangezien dit een budgettoestel is (qua prijs dan) Maar vind het een geweldig toestel tot nu toe.. nog niets gevonden waarover ik niet tevreden ben...

Alleen de camera maakt (zeker bij slecht licht) geen geweldige foto's. (Niet dat dat mij veel uitmaakt, ik zet ze hoogstens op social media)

Het zal geen super snelle telefoon zijn voor zwaardere games maar filmpjes (netlfix,tv en youtube) gaan perfect.

Voor mijn gebruik (internet, filmpjes, social media, lichte games) is dit een perdect toestel!

Ik ben het meest onder de indruk van de SOT. Heb em op 1 dag nog niet leger gekregen dan 25% (sot van 9,5 uur!) Dat heb ik nog nooit gehaald met een smartphone (en dat zijn er héél veel geweest!)
Ik ben gewend om mijn telefoon nacht vol te laden, en mijn Samsung S6 moest ik vaak 2 x per dag nog bijladen..

Kortom wat mij betreft een dikke aanrader! zeker als je naar de prijs kijkt ( ik heb em bij belsimpel gehaald met 1 jaar vodafone verlenging voor €15 per maand voor de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:15
Misschien heb je al een keuze gemaakt, maar waar ik ook op let of het toestel NFC heeft. Dat heeft die redmi en de A1 volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchGiant
lutj schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:54:
Misschien heb je al een keuze gemaakt, maar waar ik ook op let of het toestel NFC heeft. Dat heeft die redmi en de A1 volgens mij niet.
Klopt! Maar NFC is voor mij niet heel belangrijk. Batterijduur en prestaties zijn voor mij het meest belangrijk, dus ik ga vanavond waarschijnlijk de Xiaomi Redmi 5 Plus bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZheKool
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-04 12:28
DutchGiant schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:51:
[...]

Klopt! Maar NFC is voor mij niet heel belangrijk. Batterijduur en prestaties zijn voor mij het meest belangrijk, dus ik ga vanavond waarschijnlijk de Xiaomi Redmi 5 Plus bestellen.
En de redmi note 5 dan?
Pagina: 1