NL_Scratch schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:32:
Zelfs de Full-HD instap Oled zal menig 4K Led/LCD televisie overtreffen qua beeldkwaliteit. Zit je bijvoorbeeld een metertje of 3-4 van de TV af dan is het verschil tussen 4k en full HD al niet eens meer echt goed zichtbaar. Goed bron materiaal doet vooral wonderen.
Daarnaast heeft de LG een 100HZ paneel waar de Pana een 50/60hz paneel heeft.
Als je nog iets door spaart kun je een 55inch oled C7 4k halen voor zo'n 1.350,00 en dan ben je de komende jaren er helemaal klaar voor. (zie ook het oled prijzen topic)
De FullHD OLED heeft geen HDR ondersteuning. Echt zonde van die € 1.000 om een tv zonder HDR ondersteuning te kopen.
@
ThaAresX
Ik heb zelf een 55" C7 en ik ben daar heel blij mee. Zoals @
Jorgen aangeeft ziet normale tv er prima uit. 4K HDR content is echt een feest en gamen op de Ps4Pro in 4K (checkerboard) met HDR is echt top. Een dergelijke OLED gaat wel buiten je budget vallen. Je kunt ook kijken naar een Sony XE900 / XF 900 serie. Toplijn LCD 4K HDR tv die echt een prima plaatje neerzet met overtuigende HDR kwaliteiten. Ik las op dit forum dat je die wel voor € 1.000 moet kunnen krijgen. Het grootste verschil met OLED (een C7 bijvoorbeeld) is dat de C7 een oneindig contrast heeft (want perfecte zwartwaardes, doordat de OLED zelf oplichtend zijn zonder backlight) en nagenoeg een perfecte kijkhoek. De Sony heeft weer als voordeel dat de helderheid hoger ligt. Dus in een heel lichte woonkamer is de Sony wellicht een betere keus. Scheelt je ook gewoon knaken.
Een "instap OLED", en daar schaar ik de fullHD OLEDs voor het gemak even niet onder, liggen qua prijs en technieken/features in lijn met high-end LCD tv's. Een instap OLED zoals de B/C7 en nu de C8 zijn echt geen instap tv's. Je moet een OLED / LCD van € 1.500 - € 2.500 voor een 55/65" variant zien als high-end tv's, waarbij de beeldtechniek onderling verschilt. Beiden hebben voor- en nadelen, waarvan ik vind dat de OLED voordelen zwaarder wegen dan de OLED nadelen tov een LCD.
H265 zal met eenzelfde bitrate/grootte een beter plaatje neer kunnen zetten dan H264.
[
Voor 19% gewijzigd door
Hulleman op 24-05-2018 11:39
]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |