Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.vanderKolk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-02 16:48
Hallo Tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met het (denkbeeldig) verbeteren van mijn pc, maar nu moet het gebeuren.
Na 6 jaar wil ik een upgrade toepassen op mijn Medion desktop, Ik wil verschillende onderdelen aanpassen.

De onderdelen die ik nu heb:
-MS-7797 moederbord met een LGA 1155 socket - micro atx
-i5 3350P 3.10GHz
-450Watt output voeding
-2x4gb Ram sticks 2400 mhz ddr3 (huidige moederbord ondersteunt tot 1600mhz :'( )
-Nvidia Geforce gtx 650 1gb GDDR5 1x6pins voeding
-1 TB harde schijf ( nog 50 gb over) dus wellicht nog een nieuw ssd'tje)

Ik wil graag mijn moederbord + videokaart vernieuwen. Bij het vernieuwen loop ik al tegen een paar problemen op bijvoorbeeld dat ik alleen een moederbord kan nemen met een LGA 1155 socket voor mijn cpu. ik heb een passend moederbord gevonden: https://www.dealstunter.n...4-m/asrock_z77_extreme4-m
Dit moederbord heeft 4 plaatsen voor ram sticks precies wat ik wil voor een uitbreiding van het geheugen en wordt op dit moederbord de mhz niet gelimiteerd tot 1600 mhz. En betaal ik te veel voor een moederbord of heeft iemand goedkopere oplossingen $$$?

Voor een videokaart zat ik te kijken naar een Gtx 1050 met 2gb vram. Mijn vraag is, is dit genoeg? Ik ben van plan om verschillende games te spelen bijv: Rust, Witcher 3 en Rainbow 6siege. mijn huidige pc kan alles netjes aan, behalve Rust dat is net te zwaar. ( witcher 3 en R6s op lage/medium settings 1920x1080 gespeeld) Ook vroeg ik mijzelf af welke van 1050 kaarten jullie het meeste aanraden, van Gigabyte, Asus of Msi?

Even kort samengevat:
Nodig: Videokaart gtx 1050 2gb, krachtig genoeg en welk merk.
Moederbord: Nieuw moederbord (link ^) zit vast aan 1155 socket door processor.

Hartelijk dank alvast en vragen altijd welkom! 8)

Mvg
P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppra
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Mag ik vragen waarom je alleen je moederbord wil vervangen en niet de cpu vendorlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:58
Voor een geheugenupgrade kan je 2x8GB 1600 MHz van V&A plukken en in je huidige mobo prikken. Hoeft niet meer dan €60 - €80 te kosten. 2400 MHz lijkt leuk maar voegt niets toe. Zo hou je meer budget over voor de videokaart. Een 1050 Ti is een stuk beter oa door 4GB VRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.vanderKolk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-02 16:48
Allereerst bedankt voor jullie reacties!
Ik reageer op volgorde:

Zelf weet ik niks over cpu vendorlock en wat de restricties daarvan zijn, waar kan ik dat het beste vinden? En een nieuw moederbord is niet nodig na een opheldering van Uszka kan een ram upgrade ook werken.
(Ik was van plan om 2x2gb ram stickjes toe te voegen aan de extra verkregen slots. Want €100 voor een moederbord is principieel gezien veel geld.

Het idee van een ram upgrade klinkt inderdaad niet gek. En 1050 Ti ook niet, alleen vraag ik mij nog af wat het verschil is in de software van de verschillende merken. En ik google ook nog eventjes...