Reviews zoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipthegreat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 11:58
Hoi,

Zou het mogelijk zijn om bij reviews te filteren op gebruikers reviews en redactie reviews?

Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe het sterren systeem zich verhoud tot het punten systeem.

Wat is ook mis is meer aandacht voor de best buy guides. Het woord "best buy" is niet op deze pagina terug te vinden https://tweakers.net/reviews/ .

Hoe moeten de systemen en laptops in de best buy guide nu vergeleken worden met de reguliere redactie reviews en gebruiker reviews? Deze hebben namelijk geen punten.

Het zou ook fijn zijn om bij de reviews (van bijvoorbeeld laptops) een optie te zien welke laptops nog beschikbaar zijn en wat de prijs is. Deze informatie is wel weer beschikbaar in de pricewatch, maar in de prijswatch is er weer geen optie voor "toon alleen laptops waar een review voor is". Door deze dingen is het nog niet makkelijk om antwoord te krijgen op de vraag "laat me de beste beschikbare laptops van de afgelopen 2 jaar zien met prijs erbij"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat betreft het onderscheid tussen gebruikersreviews en redactionele reviews, dat is een kwestie van het juiste vinkje op de zoekpagina: https://tweakers.net/revi...EqSizJzEv3zcxTstI1NDCoBQA

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

flipthegreat schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:59:
Zou het mogelijk zijn om bij reviews te filteren op gebruikers reviews en redactie reviews?
Dat zit er al in, zoals Dirk zegt ;)
Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe het sterren systeem zich verhoud tot het punten systeem.
Wat bedoel je hiermee? Bij reviews door gebruikers krijg je te zien welk oordeel de reviewer gaf in sterren (dus hoe goed het product is) en welke beoordeling de review zelf kreeg (0 .. +3) (dus hoe goed men de review vindt).
Het is helaas niet heel makkelijk om dat veel duidelijker weer te geven.

Redactionele reviews geven een waardering van 1-10 en die zijn natuurlijk niet zomaar te vergelijken met dat van gebruikers, mede omdat die twee groepen anders kijken naar producten.
Wat is ook mis is meer aandacht voor de best buy guides. Het woord "best buy" is niet op deze pagina terug te vinden https://tweakers.net/reviews/ .
Er staan recente review-artikelen, de meest recente best buy is simpelweg te oud om daar te tonen.
Dat zegt natuurlijk niet dat we ze niet sowieso zouden kunnen tonen, maar zo werkt het op dit moment :)
Hoe moeten de systemen en laptops in de best buy guide nu vergeleken worden met de reguliere redactie reviews en gebruiker reviews? Deze hebben namelijk geen punten.
Dat lijkt me niet echt praktisch mogelijk, mede doordat bij een BBG de redactie domweg niet voldoende tijd heeft/neemt om de laptops daadwerkelijk uitgebreid te testen. En bij de systeem-BBG's kan het zijn dat ze nooit alle componenten hebben gezien, sowieso nooit in combinatie met elkaar. Dat wordt met name op basis van gebruikersdiscussie's in het forum bij elkaar gezocht.
De systemen zullen over het algemeen ook niet als zodanig te koop zijn, dus een review op productniveau is dan ook lastig.
Het zou ook fijn zijn om bij de reviews (van bijvoorbeeld laptops) een optie te zien welke laptops nog beschikbaar zijn en wat de prijs is. Deze informatie is wel weer beschikbaar in de pricewatch, maar in de prijswatch is er weer geen optie voor "toon alleen laptops waar een review voor is". Door deze dingen is het nog niet makkelijk om antwoord te krijgen op de vraag "laat me de beste beschikbare laptops van de afgelopen 2 jaar zien met prijs erbij"
Bedoel je hier redactionele reviews of gebruikersreviews?
De laatste kan namelijk wel, je kan bij de productlijst filteren op 'minimaal aantal reviews' en/of op de gemiddelde score. De redactionele reviews zitten daar niet bij, wederom omdat die cijfers zo lastig zijn te combineren en we er simpelweg (nog) geen tijd in hebben gestoken om uit te vogelen hoe dat dan zou moeten.

Bovendien hebben we in veel categorieen weinig of geen redactionele reviews, wat het sowieso minder zinvol maakt om daar uitgebreid op te kunnen filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipthegreat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 11:58
Redactionele reviews geven een waardering van 1-10 en die zijn natuurlijk niet zomaar te vergelijken met dat van gebruikers, mede omdat die twee groepen anders kijken naar producten.
En toch krijg ik alleen maar 10nen te zien bij Reviews als ik de sterren schuifregelaar op 5 sterren zet. Er lijkt wel een verband te zijn, maar hoe precies is me niet duidelijk.
De redactionele reviews zitten daar niet bij
Een checkbox hiervoor in de pricewatch zou een mooie toevoeging zijn.
minimaal aantal reviews
bedankt, deze wist ik nog niet