Als je al niet weet wat het is, kunnen we er dan vertrouwen in hebben dat je het kunt fixen?
Op de 1e foto is het een elko van 470uF / 25v. Meestal worden deze voor de voedingsstabilisatie gebruikt en kan het apparaat vaak ook zonder werken omdat over print meerdere zitten.
Op de 2e foto zie ik even niet wat je bedoeld.....
Op de 1e foto is het een elko van 470uF / 25v. Meestal worden deze voor de voedingsstabilisatie gebruikt en kan het apparaat vaak ook zonder werken omdat over print meerdere zitten.
Op de 2e foto zie ik even niet wat je bedoeld.....
Sorry is een wat brakke foto. Het is een soort spoeltje met dunne draad. Maar hij zit op het plaatje met de netwerkaansluiting en de koptelefoon aansluiting. Beide heb ik niet persé nodig en zou dus overkomelijk zijn als dit hele kaartje eruit moet.
Wat gebeurd er als je de radio aanzet?
Nog niet gedaan. Om verdere schade te voorkomen door kortsluiting.
De spoel op de tweede foto zit aan de onderkant vast, en bovenaan los. Het voelt heel gammel en ik ga er dan ook vanuit dat dit vast hoorde te zitten.
Normaal gesproken wekken dit soort spoeltjes een magnetisch veld op als ik het me goed herinner van natuurkunde. In het gunstigste geval gebeurt er dus niks omdat de andere kant geen aansluiting heeft. Er gaat dus geen stroom door, dus geen veld.
Maar dat wil ik liever eerst zeker weten
De spoel op de tweede foto zit aan de onderkant vast, en bovenaan los. Het voelt heel gammel en ik ga er dan ook vanuit dat dit vast hoorde te zitten.
Normaal gesproken wekken dit soort spoeltjes een magnetisch veld op als ik het me goed herinner van natuurkunde. In het gunstigste geval gebeurt er dus niks omdat de andere kant geen aansluiting heeft. Er gaat dus geen stroom door, dus geen veld.
Maar dat wil ik liever eerst zeker weten
Waarom plaats je hem dan?Paultje3181 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:46:
Sorry is een wat brakke foto. [...]
Er lijkt inderdaad een ader van de spoel losgekomen te zijn. Je kunt hem doormeten of er nog verbinding is. Zo ja, kun je proberen hem terug te solderen. De elko zou ik gewoon vervangen door een nieuwe, als de baantjes op de printplaat niet te ver losgetrokken zijn.
En een bungie vastknopen aan de squeezebox, voor de volgende keer. Hij zal het wel in zijn box gedaan hebben van angst
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Pagina: 1