Plaatsing boiler in combinatie met warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wil mijn woning energieneutraal maken. Heb hiervoor inmiddels ruim voldoende pv panelen en vloerverwarming aangeschaft. Wat rest is een lucht/water warmtepomp. Vanwege beperkte ruimte zou ik boiler voor ww elders willen plaatsen. Kan dit? Of moet deze altijd vlakbij warmtepomp staan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Volgens mij is het meestal 1 grote installatie (+buitenunit) voor zowel SWW als verwarming.

Als je ze fysiek gescheiden wilt hebben, kun je overwegen om 2 warmtepompen te nemen. 1 warmtepompboiler en 1 L/W of meerdere LL warmtepomp-units voor je verwarming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nee, hoor, meestal plaats je een losse boiler, die met een 3wegklep wordt aangesloten. Als de mogelijkheden qua leidingwerk het toelaten, mag die best 10 meter verderop staan.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Je kan ook nog kiezen voor een warmtepompboiler, deze heeft een 2.6kW WP ingebouwd. Deze sluit je aan met 2x 160mm luchtleiding naar buiten. Dan hoef je niets te doen met je L/W WP. Misschien nog een optie. Hij maakt alleen wel geluid.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning