Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon en mijn oog is gevallen op de oneplus 6 en de samsung s8. Beide gaan voor ongeveer dezelfde prijs. Ik vind deze keuze moeilijk en daarom heb ik deze topic aangemaakt.

Aan de ene kant heeft de s8 een uitbreidbaar geheugen en draadlois opladen. De oneplus is een veel nieuwere telefoon wat ik ook een groot voordeel vind. Verdee hebben de telefoons niet veel grote verschillen in mijn ogen. Ik weet wel dat ik een goede camera belangrijk vind en dat ik kan vertrouwen op de alledaagse prestaties.

Relevante software en hardware die ik gebruik

De telefoon die ik nu voor ongeveer 2,5 jaar heb is de huawei p8. De ervaringen zijn meestal goed, wel heb ik verschillende softwareproblemen gehad (meerdere keren moeten resetten) en is de batterij niet veel soeps meer. Mede hierom wil ik geen huawei meer. Voor deze smartphone heb ik altijd samsung gehad.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

In eerste instantie wilde ik gewoon voor de samsung s8 gaan, maar toen kwam de oneplus 6... Ook heb ik naar nokia gekeken, maar dat vond ik niet erg aantrekkelijk. Verder vind ik apple vooral te duur en sony naar verhouding ook. Ik kwam dus uiteindelijk op deze toestellen uit, maar als jullie betere suggesties hebben vind ik dat prima.

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-05-2018 19:26)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Draadloos opladen? Highly overrated (vind ik); gemiddelde pad is te klein en de Fast Charge van OP vind ik heerlijk. 30 minuten en dat ding is bijna vol.

Storage uitbreiden? Waarom is dat een issue? Loop je de hele dag met 128GB aan data rond die "direct tot je beschikking moet staan"? Of is het handiger om wat aan backup te doen naar een cloud-oplossing of thuis naar een NAS ofzo?

Camera is zoooo persoonlijk; ik weet niet of jij een afwijking hebt (ogen, monitor, voorkeur) naar rood / blauw / groen) maar lees vooral reviews waarin de kleuren / EXIF besproken wordt. Ik heb er geen zinnig woord over; volgens mij was de S8 al minder goed met foto's dan de OP5 maar dat is wat me mogelijk is bijgebleven van <random review vorig jaar>.

Het grootste voordeel, vind ik: OP heeft een vrij kale versie van Android aan boord. Niet elke fabrikant heeft dat en/of levert extra bloatware/eigen apps mee. Zowel voordelig als nadelig. Ik heb geen mening maar als het maar zo clean mogelijk is, dan vind ik het allang best.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

Draadloos opladen? Highly overrated (vind ik); gemiddelde pad is te klein en de Fast Charge van OP vind ik heerlijk. 30 minuten en dat ding is bijna vol.

Storage uitbreiden? Waarom is dat een issue? Loop je de hele dag met 128GB aan data rond die "direct tot je beschikking moet staan"? Of is het handiger om wat aan backup te doen naar een cloud-oplossing of thuis naar een NAS ofzo?

Camera is zoooo persoonlijk; ik weet niet of jij een afwijking hebt (ogen, monitor, voorkeur) naar rood / blauw / groen) maar lees vooral reviews waarin de kleuren / EXIF besproken wordt. Ik heb er geen zinnig woord over; volgens mij was de S8 al minder goed met foto's dan de OP5 maar dat is wat me mogelijk is bijgebleven van <random review vorig jaar>.

Het grootste voordeel, vind ik: OP heeft een vrij kale versie van Android aan boord. Niet elke fabrikant heeft dat en/of levert extra bloatware/eigen apps mee. Zowel voordelig als nadelig. Ik heb geen mening maar als het maar zo clean mogelijk is, dan vind ik het allang best.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De Galaxy S8 is al een ouder toestel, dan beter de S9 of ONE Plus 6. OP6 is dus het nieuwste toestel en zou mijn voorkeur hebben mbt Android toestellen. zeker vanwege eigenlijk 'kale' Android. Wat je van veel fabrikanten op hun Oreo meekrijgt, moet je ook bevallen eo nodig hebben.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:56
MAX3400 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:17:

Je post doet nogal biased doen overkomen. Het scherm van de s8 is mooier. Dat is eigenlijk bijna niet meer persoonlijk. Ik gok dat de camera ook wat beter presteert. Zelf zou ik ook voor de OP6 gaan, maar de s8 is gezien de prijs nu ook een aantrekkelijke keuze.

• MAX3400

MAX3400

Wouter Lucassen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:32:
[...]

Je post doet nogal biased doen overkomen. Het scherm van de s8 is mooier. Dat is eigenlijk bijna niet meer persoonlijk. Ik gok dat de camera ook wat beter presteert. Zelf zou ik ook voor de OP6 gaan, maar de s8 is gezien de prijs nu ook een aantrekkelijke keuze.
Biased? Als je foto's wil maken op 20MP, moet je die niet "beoordelen" op een schermpje van nog geen QHD van nog geen 6". Ik geef een mening; foto's kijk / print je ergens anders en dus zal je moeten vertrouwen op metingen.

Dat jij het dan ook gokt dat de S8 beter is, vind ik enigszins afbreuk doen aan je eigen mening; op zich niet erg maar ja...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens tweakers was de camera van de 5t minder dan de s8. Over de s9 wordt geschreven dat deze een goede camera heeft in vergelijking met de oneplus 6. Daar wordt ik dus ook niet veel wijzer uit. Wel staat de s8 vaak in lijstjes met de beste camera en de oneplus 6 niet, maar misschien komt dat doordat de op6 nog maar net uit is.

• WouterL
MAX3400 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:35:
[...]

Biased? Als je foto's wil maken op 20MP, moet je die niet "beoordelen" op een schermpje van nog geen QHD van nog geen 6". Ik geef een mening; foto's kijk / print je ergens anders en dus zal je moeten vertrouwen op metingen.

Dat jij het dan ook gokt dat de S8 beter is, vind ik enigszins afbreuk doen aan je eigen mening; op zich niet erg maar ja...
Nu verwar je een mening met een hypothese. Ik weet niet welke camera van de twee de beste is en dat claim ik ook niet te weten. Vandaar de gok. Laten we echter vooral niet afdwalen. Ik heb zelf een oneplus 6 en kom van een s9+ :p

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 23-05-2018 19:12 ]

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:01
Volgens Vlad van de The Verge heeft de S8 een betere camera, zie bovenste comment.

"Would you say the camera is better than the Galaxy S8? I’m considering switching if the camera is at least on par."

Vlad: "No"

https://www.theverge.com/...android-phone-price-specs

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Wouter Lucassen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:10:
[...]

Nu verwar je een mening met een hypothese. Ik weet niet welke camera van de twee de beste is en dat claim ik ook niet te weten. Vandaar de gok. Laten we echter vooral niet afdwalen. Ik heb zelf een oneplus 6 en kom van een s9+ :p
Ik zit te twijfelen om een s9+ of een OP6 te nemen. Wat heeft jou doen besluiten om van een S9+ naar een OP6 over te stappen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Over draadloos opladen. Ik vind het heerlijk. Bij mij staat links en rechts een draadloze oplader op de armleuning. Ik leg tussen door mijn telefoon gewoon op een van de laders en de telefoon wordt opgeladen. Geen gezoek naar losse kabeltjes of geklooi met inpluggen. Echt ideaal. Het is echt heel persoonlijk. Dus om nu te zeggen dat draadloos opladen overrated is, is een puur persoonlijke mening. En qua snelheid van opladen? Dat valt dus reuze mee.

Verder de keuze tussen een S8 en OnePlus 6? De OnePlus 6 is nieuwer maar heeft dus geen draadloos opladen, is niet officieel waterdicht, de camera is iets minder. Qua snelheid wint de OnePlus 6 het sowieso van de S8.

Ik zou tegen de OP kijk eens op Youtube naar diverse vergelijkingsvideo's.
Bijvoorbeeld deze.

"When you grow up your heart dies"

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
MAX3400 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:17:
Draadloos opladen? Onmisbaar (vind ik). Het is zoveel makkelijker om je telefoon gewoon even op een pad te leggen (ik heb er 2, zijn voor mij totaal niet te klein, nooit problemen mee) in plaats van te moeten kutten met kabel erin steken. Vooral in het donker als je op bed ligt is dat makkelijk.

Niet dat je je keuze per se op draadloos laden af moet laten hangen, maar ik wou even wat tegengeluid laten horen wat betreft draadloos opladen ;)

The devil is in the details.

• WouterL
twerk schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 05:19:
Volgens Vlad van de The Verge heeft de S8 een betere camera, zie bovenste comment.

"Would you say the camera is better than the Galaxy S8? I’m considering switching if the camera is at least on par."

Vlad: "No"

https://www.theverge.com/...android-phone-price-specs
Ik zou dat echter niet te serieus nemen. In die review komen niet eens foto samples terug...hier in ieder geval iemand die de moeite heeft genomen de cameras te vergelijken: https://beebom.com/oneplu...lus-5t-pixel-2-galaxy-s8/

[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 27-05-2018 22:24 ]

• WouterL
Xanion schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:42:
[...]

Ik zit te twijfelen om een s9+ of een OP6 te nemen. Wat heeft jou doen besluiten om van een S9+ naar een OP6 over te stappen?
Ruwe snelheid :)+ wat extra geld in de portemonnee
Pagina: 1