Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excessief datagebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meules
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 07:38
Hi,

Mijn ouders zijn recent naar Belgie verhuisd. Daar een nieuw abonnement genomen op Telenet genomen. Dat abonnement heeft een data limiet van 150gb per maand. Nu leek me dat wel genoeg! Echterrrrr.......
Na 5 dagen bleek die hele bundel op te zijn.

Na contact met Telenet, zegt men, dat er in die 5 dagen een website is bezocht die meer dan 100000 keer geopend is. Uiteraard heb ik allerlei SPAM/virus ed geïnstalleerd en laten runnen... Niks gevonden.
Er worden ook geen illegale programma's gedraaid oid.

Ze kunnen/willen bij Telenet niet zeggen om welke website dat gaat.

Nu is dus mijn vraag of er een goed programma bestaat waar ik mee kan meten WELKE website dat is geweest. Of wellicht kan meten waar /wanneer/hoe die data verbruikt wordt (buiten dan de windows dataverbruik meter). Of hebben jullie eventueel andere tips?

Edit: Op dit moment ben ik NetLimiter aan het proberen!

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door meules op 23-05-2018 17:41 ]

Beste antwoord (via rens-br op 25-05-2018 08:17)

• meules
Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie tips/aanwijzingen...

Ik heb het denk ik gevonden. Het was een combi van outlook 2013 en AVG antivirus.... Avg scant echt elke single email en outlook 2013 blijft maar synchroniseren zonder reden. Aangezien mn ouders een heel email archief hebben met een kleine 12000 emails (vraag niet waarom) werd alles ellke keer opnieuw gesynchroniseerd. Ik heb inmiddels outlook 2016 en Eset geinstalleerd . Avg verwijderd inclusief outlook 2013. Nu is het dataverbruik gewoon weer normaal.

Ik heb al jullie tips/aanwijzingen gevolgd en kon echt niks vinden! Geen virus, adware, spam etc Ook heb ik "warddriving"via de link proberen uit te bannen... Ik heb dus goede hoop dat het zo opgelost is :)

Hoe de man van telenet bij een website komt die 100k bezocht is weet ik dus ook niet, als blijkt dat dit het probleem is!

Anyway thx voor jullie hulp!

Alle reacties

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Een aantal tips/vragen:

Als er Windows 10 op die PC staat, kun je gewoon eens in de settings kijken wel programma's het netwerk veel gebruikt hebben: https://www.howtogeek.com...work-usage-in-windows-10/ (let op, dit laat netwerk trafffic zien, niet alleen internet traffic)

En hoe ziet het netwerk er verder uit? Bedraad, WiFI? Is het WiFi netwerk (voldoende) beveiligd? Welke andere apparaten gebruiken je ouders, is er een kans dat het niet de PC is maar iets anders is?

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11 19:51
Cpt.Morgan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:28:
Een aantal tips/vragen:

Als er Windows 10 op die PC staat, kun je gewoon eens in de settings kijken wel programma's het netwerk veel gebruikt hebben: https://www.howtogeek.com...work-usage-in-windows-10/ (let op, dit laat netwerk trafffic zien, niet alleen internet traffic)

En hoe ziet het netwerk er verder uit? Bedraad, WiFI? Is het WiFi netwerk (voldoende) beveiligd? Welke andere apparaten gebruiken je ouders, is er een kans dat het niet de PC is maar iets anders is?
Dat bekijken van netwerkgebruik in Windows 10 is inderdaad een goede tip, maar het is vooral vreemd dat TS aangeeft dat het om 1 specifieke site gaat. Ik blijf dat daarbij wel vreemd vinden.. Een provider gaat zover ik weet niet zomaar zeggen: ja dat is 1 specifieke site geweest. Het kan natuurlijk ook 1 specifiek IP zijn geweest en dan kan het ineens om hele andere doeleinden gaan (FTP o.i.d.)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Heel vreemd verhaal. Laat ze eerst eens met werkelijke gegevens komen. Daar heb je naar mijn idee recht op.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27

Croga

The Unreasonable Man

meules schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:40:
Na contact met Telenet, zegt men, dat er in die 5 dagen een website is bezocht die meer dan 100000 keer geopend is. Uiteraard heb ik allerlei SPAM/virus ed geïnstalleerd en laten runnen... Niks gevonden.
Er worden ook geen illegale programma's gedraaid oid.
Je hebt op hun PC(s) van alles geïnstalleerd en gedraaid. Wie zegt dat deze bezoeken van hun PC(s) af komen? Hebben ze een draadloos netwerk actief? Hebben ze telefoons en tablets? Zijn er derden in de buurt met draadloze apparaten die wellicht op hun netwerk in gelogd zijn?

Alleen de PC(s) nakijken is natuurlijk een beetje beperkt heden ten dage.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

100000 keer? Lijkt me iets van een DDOS achtig geval, maar dat zal dan geen website zijn...

Ook heel vaag dat ze niet willen zeggen welke website dit is. Is alles veilig etc ingesteld? Geen verdachte login pogingen?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Croga schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:00:
[...]

Je hebt op hun PC(s) van alles geïnstalleerd en gedraaid. Wie zegt dat deze bezoeken van hun PC(s) af komen? Hebben ze een draadloos netwerk actief? Hebben ze telefoons en tablets? Zijn er derden in de buurt met draadloze apparaten die wellicht op hun netwerk in gelogd zijn?

Alleen de PC(s) nakijken is natuurlijk een beetje beperkt heden ten dage.
Dit dus. Zeker in de tijd dat Telenet nog lekkere 10GB limieten had, was wardriving een heel fijne bezigheid. En als je buren op wat een tragere verbinding zitten, is er misschien een jochie dat meelift op de verbinding van je ouders om te downloaden terwijl zijn eigen verbinding vrij blijft.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • Beste antwoord

• meules
Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie tips/aanwijzingen...

Ik heb het denk ik gevonden. Het was een combi van outlook 2013 en AVG antivirus.... Avg scant echt elke single email en outlook 2013 blijft maar synchroniseren zonder reden. Aangezien mn ouders een heel email archief hebben met een kleine 12000 emails (vraag niet waarom) werd alles ellke keer opnieuw gesynchroniseerd. Ik heb inmiddels outlook 2016 en Eset geinstalleerd . Avg verwijderd inclusief outlook 2013. Nu is het dataverbruik gewoon weer normaal.

Ik heb al jullie tips/aanwijzingen gevolgd en kon echt niks vinden! Geen virus, adware, spam etc Ook heb ik "warddriving"via de link proberen uit te bannen... Ik heb dus goede hoop dat het zo opgelost is :)

Hoe de man van telenet bij een website komt die 100k bezocht is weet ik dus ook niet, als blijkt dat dit het probleem is!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
meules schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 04:07:

Mooi dat het opgelost is/lijkt :)
Maar zou die 100k aan enkele website bezoeken niet de server/het server adres zijn van de mail-provider? om dat voor elke e-mail telkens weer te doen kom je snel aan de 100k natuurlijk als je 12k mails hebt

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

meules schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 04:07:
...Hoe de man van telenet bij een website komt die 100k bezocht is weet ik dus ook niet,...
Ervaring, denk 'k. Zo', helpdesk medewerker (m/v) zit er helemaal niet om jou te helpen. Z'n enige streven is om jou zo snel mogelijk te laten ophangen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1