Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv1972
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-10-2020
Hallo,

Ik heb een computer met windows 8 en we gebruiken office365

Nu heb ik het volgende.
Wanneer persoon x inlogt in het systeem en een mail wil verzenden (outlook online) is er een Engels-talige spellingscontrole actief. Wanneer zelfde persoon x naar Word online gaat is er een Nederlandstalige spellingscontrole actief.

Wanneer persoon y het bovenstaande op de zelfde machine inlogt en via zelfde procedure een mail wil sturen komt er alleen maar een Nederlandstalige spellingscontrole naar boven.

Ik hoor dit ook van meerdere mensen op zowel een windows 10 als windows 8 machine.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
WIndows 8, office365...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Toetsenbord instellingen gewijzigd naar alleen nederlands. Alle andere toetsenborden verwijderd (de VS toetsenbord komt wel elke keer terug)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De instellingen voor Office zijn NIET gelijk aan de instellingen voor Windows.
In plaats van kijken naar de toetsenbord instellingen, zou ik gaan kijken binnen Office:
File - Options - Language (en dat effe per programma doen...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

De standaard taal- en tijdinstellingen in de Online apps zijn op niveau van je O365 account geregeld. Windows heeft daar geen invloed op.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv1972
En waar kan ik die instelling vinden in het O365 account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
PB >> CSA

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv1972
Dat is in Word online en die staat bij de gebruiker goed.
Maar wanneer zelfde gebruiker op zelfde machine naar Outlook online gaat en een mail wil opstellen staat de taal in het Engels. Er verschijnen dan bij Nederlandse woorden rode lijntjes onder het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Word Online draait toch niet als losse applicatie (zoals Office '97 (:+) dat deed) maar in je browser? Welke taal staat daar dan ingesteld?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv1972
Klopt.
Gebruiker logt in in office365 en kan dan kiesen voor bv Outlook, OneDrive, Word, Excel, Sharpoint etc etc.

Wanneer er dan wordt gekozen om een mail op te stellen in Outlook dan geeft een Nederlands woord rood onderstreept.
Wanneer je dan Word opent dan krijg je geen rode strepen onder de tekst.

Het lijkt erop dat in Office365 de online applicaties verschillende taal instellingen hebben. Alleen waar kun je die aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lees even goed wat ik zeg. Waar komt die spellingscontrole nou precies vandaan? Want je browser heeft het waarschijnlijk ook ingebakken en die kan je ook aanpassen. Wat voor menu met suggesties e.d. krijg je als je op zo'n onderstreept wordt rechtsklikt? Is dat een office menu, of je browser menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv1972
Ik weet niet waar de spellingscontrole vandaan komt.
Ik weet alleen dat op de zelfde machine met dezelfde browser er een verschil is.
Namelijk:
- Wanneer gebruiker x een mail wil sturen met Office365 outlook (die met de look and feel van hotmail) er bij een Nederlandse tekst alle woorden een rode onderstreping krijgen.
Wanneer gebruiker x diezelfde tekst kopieert naar de Word-online (ook) in office365 verschijnen er geen rode onderstrepingen.
- Wanneer ik dit doe op dezelfde machine met dezelfde browser krijg ik in beide programma's geen rode onderstrepingen.

Hieruit maak ik een beetje de conclusie dat in Office365 je verschillende spellingscontrole hebt.
In Word-online kan ik die vinden. Maar in Outlook helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De webbrowser instellingen zijn PER gebruiker.
Open je Firefox/Chrome/Edge, ga naar instellingen en kies welke taal de voorkeur heeft. Klaar

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 25-05-2018 09:07 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv1972
Maar alles gebeurt in dezelfde webbrowser. Google Chrome. Dus (lijkt mij) dezelfde taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
svv1972 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:14:
Maar alles gebeurt in dezelfde webbrowser. Google Chrome. Dus (lijkt mij) dezelfde taal.
Je hebt toch verschillende gebruikers? Iedere gebruiker kan z'n eigen instellingen maken. De instellingen die ik maak heeft mijn mede-computeraar geen last van en andersom.

Dus ja, per gebruiker kijken naar de instellingen, ook al is het hetzelfde programma op dezelfde computer.

Het zou toch niet best zijn dat ik dezelfde instellingen zou moeten hebben als andere gebruikers...brrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv1972
Dus als een gebruiker Office365 opent in Chrome komt de spellingscontrole uit Chrome?

Dan zou je verwachten dat de apps die je opent in Office365 ook dezelfde zijn. Dus spellinigscontrole in Outlook en Word hetzelfde zijn.

Maar dat is dus niet.
Outlook en Word halen de spellingscontrole (volgens mijn bevinding) uit een verschillende taal.
Alleen waar stellen we dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

svv1972 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:42:
Dus als een gebruiker Office365 opent in Chrome komt de spellingscontrole uit Chrome?

Dan zou je verwachten dat de apps die je opent in Office365 ook dezelfde zijn. Dus spellinigscontrole in Outlook en Word hetzelfde zijn.

Maar dat is dus niet.
Outlook en Word halen de spellingscontrole (volgens mijn bevinding) uit een verschillende taal.
Ehrm... kuch...
Jester-NL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:07:
(...)
File - Options - Language (en dat effe per programma doen...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

svv1972 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:42:

Maar dat is dus niet.
Naast bovenstaande kan je natuurlijk ook per tab een andere taal kiezen bij browsers. In sommige gevallen kan de browser zelfs de spelling per domein/site bijhouden.

Maar er zijn dus meerdere mogelijkheden waar het in zit. En dus ook per O365 app.

Pagina: 1