Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 06:18
Hey iedereen, we hebben nu al best een aantal jaren een Philips 42PFL3605, en het afgelopen jaar is de televisie al een keer kapot gegaan door blikseminslag, dus daarom ben ik toch maar aan het rondkijken gegaan naar een nieuwe televisie.

Maar met de komst van de Smart TV's is deze taak er niet makkelijker op geworden. Ik hoopte erop dat ik een aantal suggesties, tips of antwoorden zou kunnen krijgen om het zoeken wat makkelijker te maken.

Ik zoek een?
Minimaal een 42" televisie van een bekend merk, bijvoorbeeld LG, Philips, Samsung of Sony. Het zou fijn zijn als er ook minimaal 3 HDMI poorten op zitten zodat we geen splitter of iets dergelijks hoeven te gebruiken

Wat is je budget?
Mijn buget is maximaal €750. Ik hoef echt niet op de voorste rij te zitten voor een duppie, maar het zou toch wel fijn zijn als de kwaliteit op zijn minst beter is dan mijn huidge Philips 42PFL3605 :Y

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We willen er natuurlijk televisie mee kijken. We hebben de Ziggo Horizon Box momenteel in huis staan, dus de televisie en de Horizon moeten wel goed met elkaar kunnen werken (Momenteel kunnen we de televisie bedienen met de Horizon afstandsbediening, het zou fijn zijn als deze mogelijkheid ook bij de nieuwe televisie zit.

Verder zal er ook weleens een muziek DVD gedraaid worden met een DVD-speler. Vanwege dit ben ik ook erover aan het nadenken om een simpele soundbar erbij te kopen. Het hoeft geen €300 soundbar te zijn, maar de geluidskwaliteit moet wel beter zijn dan de televisie. Ook hierbij zou het fijn zijn als de televise goed zou kunnen samenwerken met een soundbar.

Het meeste handige lijkt het mij dan om een soundbar van hetzelfde merk te nemen als de televisie, met daarbij de hoop als je bijvoorbeeld de televisie uitzet dat de soundbar dan ook uitgaat, en natuurlijk ook het omgekeerde waarbij de soundbar aangaat als je de televisie aanzet. De soundbar is geen vereiste, maar wel een fijne bijkomstigheid

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf nog niet veel kunnen vinden, voornamelijk vanwege de Smart TV's. De meeste TV's tegenwoordig zijn Smart, maar ik heb moeite met het kiezen van de OS, wat belangrijk is als je een merk televisie moet kiezen.

Een televisie kopen puur voor de OS van de televisie is geen goed idee, aangezien je nooit een garantie hebt dat de OS geupdate zal worden, maar als een televisie Smart is zou ik het toch wel handig vinden als ik bepaalde functies daarvan zou kunnen gebruiken. De meest logische keuze zou mij Android TV lijken, aangezien het Android van Google is, dus lijkt het mij dat er ook veel apps hiervoor beschikbaar zou zijn. Nu heb ik gehoord dat dat niet per se het geval is. Een app moet specifiek voor Android TV zijn gemaakt als je het goed wilt gebruiken. Je kunt een app wel sideloaden, maar dan loop je de kans dat de app niet goed werkt. Er zijn ook televisies met oudere android versies te vinden, maar dat zijn dus oude versies, dus dat is nooit een goed teken.

Dan is er de optie voor Tizen van Samsung. Maar ik weet niet goed hoe hier het update beleid is (Als het net zo als de telefoons van Samsung zijn dan heb ik geen zin om elk jaar een nieuwe televisie te kopen...) Maar ik weet niet of hier wel een goed nederlands app aanbod voor is.

Er is dan ook nog WebOS van LG, maar daar heb ik al helemaal niet veel van gehoord, dus weet ik ook niet of het een goede OS is met goede ondersteuning en app aanbod.

Ik kan natuurlijk naar reviews en informatie over elke OS gaan zoeken, maar je vindt van elke OS wel voors en tegens, dus ik zou graag de mening van medetweakers willen horen hierover en wat hun ervaringen zijn.

Een televisie hoeft niet per se Smart voor mij te zijn, maar aangezien de meeste televisies tegenwoordig Smart zijn is het moeilijk om hier niet op te letten. Als een televisie Smart is heb je natuurlijk de kans dat een televisie crashed, het is immers een kleine computer wat draait. Wat dus wel belangrijk voor mij is dat de televisie stabiel is, dus als ik normaal televisie aan het kijken bent wil ik niet dat de televisie crashed omdat die Smart is. Als de televisie crashed als je het Smart gedeelte gebruikt is te verwachten, maar toch wil je het voorkomen. Dus als een televisie bekend is dat die vaak crashed dan sla ik die televisie liever over.

Welke vragen heb je hier nog over?
Echt meer vragen heb ik niet, hooguit wat jullie ervaringen zijn met de televisies van de laatste jaren?

Beste antwoord (via Yusunoha op 24-05-2018 09:27)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
My 2 cents: vergeet het hele smart-gebeuren en focus je op welke tv de beste beeldkwaliteit biedt. Uiteindelijk is dát toch de reden om het ding te kopen. Ik heb zelf 2 tv’s in huis met “smart” functies; ik maak er nooit gebruik van. De dingen die je daar eventueel in kan doen, regel ik liever met een apart device dat daar echt geschikt voor is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:48
Je wilt dus geen tv kopen alleen voor het OS, maar je gaat vervolgens alleen maar in op het OS als overweging. Ik denk dat de hardware dan veel interessanter is...

Heb je al eens in de Pricewatch of bijvoorbeeld de site van Coolblue ingevoerd wat je qua features mogelijk interessant vindt en wat voor modellen tv’s daaruit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Wouterkaas schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:38:
Je wilt dus geen tv kopen alleen voor het OS, maar je gaat vervolgens alleen maar in op het OS als overweging. Ik denk dat de hardware dan veel interessanter is...

Heb je al eens in de Pricewatch of bijvoorbeeld de site van Coolblue ingevoerd wat je qua features mogelijk interessant vindt en wat voor modellen tv’s daaruit komen?
Omdat dat hetgene is waar ik het meeste problemen mee heb, vandaar dat ik daar het meeste over heb gehad. Hardware is ook belangrijk voor de keuze, maar dan komt het weer terug op het Smart gedeelte, want ik weet niet wat er voor hardware nodig is om een OS soepel te laten lopen.

Ik heb al een paar keer op Coolblue en de Pricewatch gekeken, maar ik kom elke keer weer terug bij het Smart gedeelte, waar ik niet veel van af weet. Vandaar dat ik hoopte dat ik wat ervaringen en meningen kon horen van andere tweakers die hier wel ervaring mee hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
My 2 cents: vergeet het hele smart-gebeuren en focus je op welke tv de beste beeldkwaliteit biedt. Uiteindelijk is dát toch de reden om het ding te kopen. Ik heb zelf 2 tv’s in huis met “smart” functies; ik maak er nooit gebruik van. De dingen die je daar eventueel in kan doen, regel ik liever met een apart device dat daar echt geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
S1NN3D schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:13:
Zelf zit ik daar ook over na te denken, om maar gewoon het hele smart gebeuren aan de kanten te zetten en meer op de televisiekwaliteiten zelf te letten. Alleen ben ik dan weer bang dat de Smart functionaliteiten toch zo zijn invloed zal hebben op hoe de televisie werkt...

Ik denk dat ik het beste maar gewoon naar een winkel kan gaan en de televisies in het echt te testen en niet zoveel over het Smart gebeuren in te zitten. Ik kan in de winkel dan gelijk nog vragen of er een soundbar is die goed samenwerkt met de televisies en of de soundbar echt een toevoeging zal zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Yusunoha op 23-05-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Meeste soundbars en tv's zullen prima op elkaar werken. Richt je totaal niet op het OS, dat is ondergeschikt aan het tv kijken zelf. Zoals @S1NN3D ook al aangeeft: een tv koop je primair voor de beeldkwaliteit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.tvq.nl/sony-k...rs&utm_campaign=standaard

hiermee haal je een toptoestel in huis die superieur is aan de andere merken op dit moment in deze prijsklasse en klaar voor de toekomst ook met mega heldere contrast en prachtige zwartlijnen vergelijkbaar met zelfs oled
Pagina: 1