Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

Gezien we het in het Xbox topic toch veel over de game hadden en hij inmiddels uit is, hier maar even een topic voor deze game.

Info over de game

Hoe ga jij overleven?

De doden zijn opgestaan en de samenleving is gevallen. Zelfs het leger kon de zombies niet tegenhouden, en nu is het jouw taak om overlevenden te verzamelen en een gemeenschap op te bouwen in een post-apocalyptische wereld; een wereld waarin elke beslissing ertoe doet en waar jij bepaalt wat het betekent om te overleven.

State of Decay 2 is de ultieme zombie-survival-game met een open wereld waarin jij en maximaal drie vrienden een gemeenschap van overlevenden opbouwen. Het is jouw taak om een basis op te zetten, de vaardigheden van je personage te ontwikkelen en samen hulpbronnen te beheren in een wereld waar keuzes belangrijk zijn en elke beslissing langdurige gevolgen heeft.

Elke speler beleeft een unieke ervaring: terwijl je speelt reageert de open wereld op je beslissingen, waardoor hij zich in real-time en op dynamische wijze ontwikkelt en nieuwe mogelijkheden biedt om te laten zien wat je overlevingsprioriteiten zijn. Deze beslissingen hebben ook echte gevolgen voor je gemeenschap. Stuur je beste verzamelaars eropuit om medicijn te halen voor een zieke vriend... maar wees je ervan bewust dat ze misschien niet terugkeren. Als je je buren helpt maak je misschien wel nieuwe bondgenoten... of je kunt besluiten dat jij hun voedselvoorraad meer nodig hebt dan zij. Uiteindelijk zal het je misschien verrassen hoe jij overleeft.

Wat kun je doen?

State of Decay is dus een zombie-game waarbij jij en een aantal overlevenden moeten proberen staande te blijven tussen de uitdagingen die de game biedt. Je moet een basis bouwen en mensen tevreden houden. Dit doe je door resources te verzamelen en vervolgens de spenderen. De omgeving is vol met gebouwen en plekken waar je loot kunt vinden. Zelf kun je maar beperkte hoeveelheden meenemen, dus vervoer of een maatje meenemen is wel zo handig.

Ook kun je erop uit gaan om andere overlevenden te helpen (of juist niet) en proberen plague harts te vernietigen (mede veroorzaker van de zombieplaag) en infestations uit te roeien. Gaandeweg kom je steeds verder om je basis te verbeteren, personages beter uit te rusten en de stand van zaken onder controle te hebben. Al ligt het gevaar altijd op de loer. Je kunt namelijk zomaar iemand verliezen en die komt dan niet meer terug. Eventuele loot kun je nog terughalen, maar de perma-death is voor sommigen even wennen.

Daarnaast kun je een andere basis instellen als je home (deze wel clearen) en outposts neerzetten om resources, bedden of simpelweg een veilige plek te bemachtigen. Deze kun je alleen aanschaffen als je genoeg resources hebt verzameld.

De game ondersteund ook coop, waarbij een vriend je dus kan helpen om resources en loot te bemachtigen.

Edities

State of Decay 2: €29,99

State of Decay 2 Ultimate Edition: €49,99

De normale editie is ook te spelen met de Xbox Game Pass, deze kost €9,99 per maand.

De Ultimate Edition bevat de game plus 2 DLC items:
  • Independence Pack
  • Daybreak Pack
Screenshots

Videos

Linkjes

Site: https://www.stateofdecay.com/
Twitter: https://twitter.com/stateofdecay
Microsoft Store: https://www.microsoft.com...e-of-decay-2/9nt4x7p8b9nb
Wiki: Wikipedia: State of Decay 2
IGN Wiki: http://www.ign.com/wikis/state-of-decay-2

Tips
  • Als je met je voertuig op de parkeerplaats staat, kun je met 1 druk op de knop (RT voor Xbox controllers) je loot van de Trunk/achterklep verplaatsen naar de inventory van je basis. Dat scheelt traplopen
  • Snel loot nodig? Spendeer wat credits om via de radio een plek te vinden waar je het kunt vinden
  • Zit je auto vast? Kijk of er een andere auto in de buurt staat en probeer hem daarmee los te wikken. Ligt ie op zijn kop dan kun je ervoor gaan staan en met de prompt omdraaien
  • Twijfel je welke outposts je wilt nemen? Vast inkomen van voedsel, water, energie of brandstof zijn altijd heel handig. Slaapplekken of safezone zijn meestal niet heel (lang) nuttig.
  • Je kunt lang sparen voor de duurste safehouse, maar het is meestal verstandig om niet meteen daarvoor te sparen. Dat duurt namelijk erg lang en het is handiger om naar een deel van de map te gaan, daar de boel te looten en weer een andere basis uit te zoeken. Dan krijg je ook meer missies afgerond, wat sneller werkt.
  • Focus op de infestations. Als je er niet snel bij bent, groeien ze heel snel. Plague harts hebben dat niet/minder
  • Plague Heart gaat het snelst met vuurwapens en explosieven dood. Alleen aanvallen is echter niet aan te raden
  • Pas op voor Juggernauts. Serieus, die zijn niet lief.
  • Je auto is een handig middel om infestations te clearen met minimale effort. Zorg alleen wel voor genoeg repair kits als je ermee los wilt gaan om je auto te repareren.
  • Let op de skills van je survivors voor je ze toelaat. En als ze niet zo handig zijn, maar wel een open slot hebben, dan kun je er toch veel mee. Een medic, mechanic of farmer is namelijk echt zijn verblijf waard.
  • Het is fijn om goede buren te hebben, maar een solide basis en goed moreel werkt beter
Jij een tip? Zet hem in het topic of stuur me een berichtje.

Zorg dat je spoilers in de spoiler-tag zet, niet iedereen heeft de game uitgespeeld ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:04

Notna

Where are you?®

Heb de game al ruime tijd in de pre-order gehad maar nog steeds geen tijd gehad hem aan te zwengelen :X

Vanavond even de tijd voor nemen; nu al zin in oOo

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:56

millman

6708Mhz @ -185c

Inmiddels al een paar uurtjes erop zitten, leuke game, hier en daar wat bugs, maar verder loopt ie goed (op de PC). Loop met een maat mee die er al een paar dagen in heeft zitten (pre-order versie) dus het is allemaal wat overweldigend. Ook de vele opdrachten die je aan kan nemen, of de hulp die continue gevraagd wordt maakt me wat onrustig, omdat de gevolgen mij nog niet helemaal duidelijk zijn. Maargoed, begin is gemaakt! Mn personages leven nog allemaal, en de 'mood' is 'stable', maar er hoeft maar weinig te gebeuren en iedereen is weer depressed.. Keep dat loot commin!

PAS OP: Hier huist een notaire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06:30
Tip voor House Infestations
De eerste paar huizen lukken je nog wel maar daarna komen er steeds vaker Screamers in het huis voor waardoor jouw aanval relatief gehinderd wordt. Screamers trekken zombies van buiten aan dus een Infestation van 10 zombies kan zomaar 30 worden als je er te lang over doet.

Oplossing: crouch richting het object en leer Screamers herkennen. Gooi dan 1 brandbom (Molotov) door het raam. Niet alleen trekt dat de gewone zombies aan maar ook Screamers komen die kant op. Mik dan nog 1 of 2 molotovs door het raam en je hebt 99% kans dat ze allemaal doodbranden.

Tip voor Plague Hearts
Neem een Follower mee; liefst eentje met goede Fighting skills. Neem zelf een decoy mee (vuurwerk, boombox) alsmede meerdere molotovs. Ga naar het Heart, plaats de decoy bij het heart. Waarschijnlijk zal de followed handmatig het heart aanvallen. Probeer zo veel mogelijk afstand te nemen maar wel "line of sight" te houden. Zodra zombies naar het heart of je decoy toe komen, spam je molotovs die kant op. De meeste hearts gaan dood met 3 tot 5 molotovs.

Tip voor Influence
In het begin zal je ongetwijfeld nutteloos spul vinden in huizen. Denk aan sieraden, encyclopedieen etc. Als het kan, neem dat mee en gooi het in je storage. Zodra je later Traders of Enclaves tegenkomt, neem de duurste spullen mee uit je storage die kant op (in de description van elk item staat Low / High / Very high Trade value). Verkoop de spullen en daar krijg je sterren (influence) voor. Hiermee kan je eventueel mooie spullen terugkopen of sneller je basis uitbreiden / andere basis overnemen.

Xbox Live: OctagonQontrol

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
MAX3400 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:06:
Tip voor House Infestations
De eerste paar huizen lukken je nog wel maar daarna komen er steeds vaker Screamers in het huis voor waardoor jouw aanval relatief gehinderd wordt. Screamers trekken zombies van buiten aan dus een Infestation van 10 zombies kan zomaar 30 worden als je er te lang over doet.

Oplossing: crouch richting het object en leer Screamers herkennen. Gooi dan 1 brandbom (Molotov) door het raam. Niet alleen trekt dat de gewone zombies aan maar ook Screamers komen die kant op. Mik dan nog 1 of 2 molotovs door het raam en je hebt 99% kans dat ze allemaal doodbranden.

Tip voor Plague Hearts
Neem een Follower mee; liefst eentje met goede Fighting skills. Neem zelf een decoy mee (vuurwerk, boombox) alsmede meerdere molotovs. Ga naar het Heart, plaats de decoy bij het heart. Waarschijnlijk zal de followed handmatig het heart aanvallen. Probeer zo veel mogelijk afstand te nemen maar wel "line of sight" te houden. Zodra zombies naar het heart of je decoy toe komen, spam je molotovs die kant op. De meeste hearts gaan dood met 3 tot 5 molotovs.

Tip voor Influence
In het begin zal je ongetwijfeld nutteloos spul vinden in huizen. Denk aan sieraden, encyclopedieen etc. Als het kan, neem dat mee en gooi het in je storage. Zodra je later Traders of Enclaves tegenkomt, neem de duurste spullen mee uit je storage die kant op (in de description van elk item staat Low / High / Very high Trade value). Verkoop de spullen en daar krijg je sterren (influence) voor. Hiermee kan je eventueel mooie spullen terugkopen of sneller je basis uitbreiden / andere basis overnemen.
Die infestations werken bij mij het makkelijkst door gewoon met een auto rondjes te gaan rijden om de infestation heen. Eerst dicht langs het huis zodat ze je auto horen. Komen ze vanzelf naar buiten. Zolang er geen Juggernaut betrokken is, kun je gewoon alles plat rijden. Fijne aan een auto is dat je namelijk niet door de gil van een screamer wordt gestunned.

Plague Hearts gaan ook snel dood door kogels heb ik gemerkt. 1 magazijn van een assault rifle bv. Maar kogels zijn kostbaar. Al kan ik de meeste zombies wel met mn wapens afmaken. Sowieso vind ik zwaarden e.d. fijner dan knuppels e.d. En als je het een tijdje doet met je personage, krijg je er ook sneller enemies mee dood.

Iemand meenemen is wel aan te raden, maar rambo gaat ook nog wel redelijk, zolang er niet teveel zombies zijn. Eerst het huis clearen waar zo'n ding in zit en vervolgens er alles op gooien zodat ie in 1x dood is, vind ik de fijnste strategie. Al heb ik nog wel harten wat te gaan in mijn eerste playthrough (denk nu 5 gepakt of zo?).

Voordat je weg gaat, is het ook verstandig om alvast te scouten wat voor huizen er zijn (of in de omgeving van je objective) zodat je alvast weet waar je moet zijn voor healing, stamina repairing of benzine. En als je ver gaat moet je gewoon standaard 1 tonnetje met brandstof meenemen in je auto.

Backpacks alleen meenemen als ze groter zijn en nog niet iedereen een grote backpack heeft. Daarbuiten zijn ze vrij nutteloos en kom je ze nog geregeld tegen. Een survivor met meer inventory (zo heb ik er 1 met 4 plekken ruimte) is echt heel handig.

Wat mee te nemen? Altijd naast je wapen een backup wapen (dat standaard ding is echt nutteloos). Vuurwapen is altijd wel handig, maar kogels zijn eigenlijk iets te kostbaar. Verder iets om te healen en om stamina bij te vullen. Als je koffie kunt maken, altijd die want dat stelt je slaap echt uit naast het vullen van je balkje ipv dat het alleen wat meer tijdelijke stamina geeft.

Wel lastig: weten hoe vermoeid je karakter is, hoe stuk je wapens zijn en hoe stuk je auto is. Blijft altijd een beetje gokken. Tuurlijk wordt ie geel, maar daar heb je weinig aan als je met een missie bezig bent die nog niet klaar is.

En dan gebeurd er dit :/
http://xboxclips.com/Sine...dd-4718-9bde-21c063f3d277

Stond er inmiddels al goeie 10 minuten op te schieten/meppen/whatever, onsterfelijke juggernaught, leuke bug :/

Spel maar uitgezet om meer doden te voorkomen, kom ik terug, kan ik natuurlijk niets looten van die character, laat het precies de character zijn waar een 2000 influence sniperrifle (50cal) op zat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
SinergyX schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:52:
En dan gebeurd er dit :/
http://xboxclips.com/Sine...dd-4718-9bde-21c063f3d277

Stond er inmiddels al goeie 10 minuten op te schieten/meppen/whatever, onsterfelijke juggernaught, leuke bug :/

Spel maar uitgezet om meer doden te voorkomen, kom ik terug, kan ik natuurlijk niets looten van die character, laat het precies de character zijn waar een 2000 influence sniperrifle (50cal) op zat.
Mja voortaan meteen uitzetten zodra ie in je gebied zit. Is volgens mij wel bekende bug. Had zelf ook zo'n snelle zombie in mn basis. Op de 1 of andere manier was ie wel dood gemaakt, maar ook nog wel wat schade toegebracht aan mn survivors. Had een andere keer een juggernaut naast mn basis staan en kon dus ergens bovenop staan (tip: ga ergens bovenop staan) en vervolgens met een rifle headshots gemaakt en na 12 schoten was ie gewond.

Maar als ik zo jouw filmpjes zie ben je al aardig wat personen kwijtgeraakt of niet? _O-

En die "please rate our game" bij elke keer dat je de game op PC opstart wordt ook wel irritant (hij gaat eerst iets verbinden en laat alsnog de popup zien ook al druk je op "never") :/

Martinspire wijzigde deze reactie 23-05-2018 21:13 (8%)

• MAX3400
Hintje: bijna alle zombies zijn doof & blind. Zojuist (bug???) crouched door 2 hordes gelopen. Op zich moet je wel om je heen blijven kijken en naar geluiden luisteren maar het is een stuk veiliger verplaatsen dan gewoon lopend.

spoiler:
op weg om mijn eerste playthrough te voltooien

quote:
Martinspire schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:11:
[...]

Mja voortaan meteen uitzetten zodra ie in je gebied zit. Is volgens mij wel bekende bug. Had zelf ook zo'n snelle zombie in mn basis. Op de 1 of andere manier was ie wel dood gemaakt, maar ook nog wel wat schade toegebracht aan mn survivors. Had een andere keer een juggernaut naast mn basis staan en kon dus ergens bovenop staan (tip: ga ergens bovenop staan) en vervolgens met een rifle headshots gemaakt en na 12 schoten was ie gewond.

Maar als ik zo jouw filmpjes zie ben je al aardig wat personen kwijtgeraakt of niet? _O-

En die "please rate our game" bij elke keer dat je de game op PC opstart wordt ook wel irritant (hij gaat eerst iets verbinden en laat alsnog de popup zien ook al druk je op "never") :/
Gaat niet echt lukken als dat ding voor het hek spawnt, vind het beetje goedkoop met zo'n attack dat spul gewoon voor je neus spawnt. Toen die voor het hek stond al 40 kogels in zn kop gejaagd, zonder succes. Maar nee, 1 nu dood, 1 afgeschoten en 1 exiled.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

quote:
SinergyX schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:07:
[...]

Gaat niet echt lukken als dat ding voor het hek spawnt, vind het beetje goedkoop met zo'n attack dat spul gewoon voor je neus spawnt. Toen die voor het hek stond al 40 kogels in zn kop gejaagd, zonder succes. Maar nee, 1 nu dood, 1 afgeschoten en 1 exiled.
Ja ik snap dat als ie binnen is er 1 of andere vage invincibility gebeurt, maar als ie wel buiten staat is het vrij makkelijk te counteren. En als ie valt dan gewoon meteen erop duiken.

quote:
Martinspire schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:27:
[...]

Ja ik snap dat als ie binnen is er 1 of andere vage invincibility gebeurt, maar als ie wel buiten staat is het vrij makkelijk te counteren. En als ie valt dan gewoon meteen erop duiken.
Dat zeg ik, hij was er buiten al invincible.

Maargoed, 'legacy' uitgespeeld op de eerste map, beetje simpel einde maar je kan wel een tactische nieuwe start maken met mensen van je oude groep. Senait is erg interessant, heeft Fishing (+2 food) en genoeg standing nog eens +1.

quote:
SinergyX schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:34:
[...]

Dat zeg ik, hij was er buiten al invincible.

Maargoed, 'legacy' uitgespeeld op de eerste map, beetje simpel einde maar je kan wel een tactische nieuwe start maken met mensen van je oude groep. Senait is erg interessant, heeft Fishing (+2 food) en genoeg standing nog eens +1.
Hmm. Lastig dan :P

Mja ik ben nog niet klaar met mijn map. Moet nog 4 harten kapot maken, maar ben net verhuisd om dat te doen. Denk niet dat ik de laatste grote dure basis nog ga pakken (van de ene van 1500 naar de andere van 1500 gegaan nu). Er zitten nog wel veel huizen rond die grote, maar verder weinig en dat buitentheater waar ik nu zit is ook wel geinig. En het zit nu dus rond de laatste harten.

Maar is zo'n map dan klaar als je alle harten hebt gepakt?

Ik heb in elke basis trouwens zo'n field hospital neergezet, maar heb eigenlijk het idee dat ie vrij nutteloos is als je geen blood plague meer hebt en dan aan een kleine hospital genoeg hebt. Wil namelijk nog wel wat andere stuff neerzetten, maar heb daar nooit plek voor. Enige reden dus om zo'n grote basis te nemen, maar ik denk dat je ook daar al keuzes moet maken. En samen met een workshop, beds en farm heb je dus eigenlijk geen ruimte meer over terwijl die wat mij betreft te belangrijk zijn om niet meer toe te voegen. Hoe gaan jullie daar mee om?

Martinspire wijzigde deze reactie 23-05-2018 23:11 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:20

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ooh noice een SOD2 Topic.

Ik vermaak mij toch wel erg goed met deze game. Zit nog steeds op mijn eerste Map (iets met Hills, huis helemaal rechts) maar bevalt prima.

Het is als State if Decay 1 maar dan meer en dat is voor mij meer dan genoeg.

Ook vanavond weer bijna 3 uur rond gelopen en huisjes leeg getrokken enz. Wel zijn er op mijn map erg weinig auto’s. Na drie uur had ik er pas eentje.

Weet iemand hier toevallig hoe ik mijn mannetjes wat minder depressief krijg? Ze beginnen te vechten binnen de basis terwijl er resources genoeg zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:56

millman

6708Mhz @ -185c

@Donstil Het gaat niet alleen om resources, maar ook om persoonlijke missies, investations clearen, nieuwe buren ontmoeten, dat hielp bij mij heel veel. Daarnaast als eerste 1000 influence gespaard voor watertower, al mn poppetjes zijn in 3 uur van depressed naar chearfull gegaan. Wel met hulp vcan een maat, met zn 2 toch leuker. Begin nu eindelijk een beetje te snappen wat ik aan t doen ben, alleen weapon repair ben ik nog niet uit hoe dat werkt. Ach, zie dat bij de workshop upgrade passive weapon repair zit. Die maar upgraden dan?

Het scannen van een gebied, had meteen 2 auto's, en de auto waarmee je in eerste instantie aan kwam? (was ik vergeten, maar kwam m vrij snel tegen en was meteen een goede start). Met het clearen van een schuur dat ding wel opgeblazen, maar binnen 5 minuten hadden we een nieuwe. Vooralsnog dikke avonturen, sherrif aangesteld, iederen happy. Nu doorpakken

@MAX3400

House infestations doe ik liever met voor het huis in je auto staan toeteren, komen zen meestal naar buiten en kan je ze plat rijden. Heerlijk om te doen >:)

millman wijzigde deze reactie 24-05-2018 00:21 (8%)

PAS OP: Hier huist een notaire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

quote:
Martinspire schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:08:

Maar is zo'n map dan klaar als je alle harten hebt gepakt?

Ik heb in elke basis trouwens zo'n field hospital neergezet, maar heb eigenlijk het idee dat ie vrij nutteloos is als je geen blood plague meer hebt en dan aan een kleine hospital genoeg hebt. Wil namelijk nog wel wat andere stuff neerzetten, maar heb daar nooit plek voor. Enige reden dus om zo'n grote basis te nemen, maar ik denk dat je ook daar al keuzes moet maken. En samen met een workshop, beds en farm heb je dus eigenlijk geen ruimte meer over terwijl die wat mij betreft te belangrijk zijn om niet meer toe te voegen. Hoe gaan jullie daar mee om?
Niet echt, je hebt ook je standaard quests als leader, basis build, vriendjes maken etc, maar het is wel de trigger om laatste stuk te kunnen doen.

De RNG om de juiste items te krijgen speelt een vrij grote rol, een generator scheelt je weer een outpost, dan paar leuke upgrades voor de bedden (heater, white noise nogwat etc), gaat je happiness hard omhoog, ik eindigde met iedereen op maximale happy (motivated?).

Nu met NG+ builder of sherrif proberen, weet wel dat ik niets meer koop tot ik genoeg hem meteen een grotere basis te nemen.
Edit, tip van de dag, Warlord is veruit de beste leader om een doodsimpele reden: Armory, ammo crafting.

Misschien dat Trader nog zoiets kan, maar het gemis van ammo crafting geeft mij nu al flink wat problemen.

SinergyX wijzigde deze reactie 24-05-2018 17:43 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Kan iemand mij vertellen hoe ik andere mee de wereld in neem en hoe ik andere los op missie kan sturen?

Ik kan dat gewoon helemaal nergens vinden 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anderen? Als van je eigen team? Met hun praten 'enlist' en ze gaan met je mee. Maar ze kunnen niet zelf op andere missies gaan, alles moet je zelf doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:00:
Anderen? Als van je eigen team? Met hun praten 'enlist' en ze gaan met je mee. Maar ze kunnen niet zelf op andere missies gaan, alles moet je zelf doen.
Ooh ik dacht dat dit ook kon. Dat verklaard wel het een en ander 8)7

Tegen ze praten had ik nog niet geprobeerd. Zocht het in de menu’s. Ga ik gelijk even doen. Thnx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
@SinergyX even afgezien van dat ze meekomen; kunnen ze ook wat? Ik erger me mateloos dat ze niet scavengen, geen auto rijden, etc etc

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:09:
@SinergyX even afgezien van dat ze meekomen; kunnen ze ook wat? Ik erger me mateloos dat ze niet scavengen, geen auto rijden, etc etc
Nee, lomp beetje mee meppen en freaking irritant zijn, meer kunnen ze niet.

Enkel voordeel is dat je on de fly kan wisselen (praten met ze), dus ga je een paar huisjes leeghalen hoef je niet continue heen en weer te lopen naar je auto. Maar enige IQ om bv eerst screamers te pakken, of logica voor wisselen van melee naar wapen en terug, hebben ze absoluut niet.

De game is btw behoorlijk scripted ben ik achtergekomen, bij NG+ (1) zat ik op andere map, maar precies dezelfde zaken. Die 3 militairen die achterblijven, maar enkel met 3 verschillende NPC's, de ruzies dat de game je adviseert iemand te exilen (grappig, advies is om 1 van mijn eerste playthrough met +3 food/day te exilen), de wapenhandel is nu een hostile groep die continue materials eist. Voordeel is wel dat je daar nu iets beter mee om kan gaan, andere kant beetje goedkoop.

Wel grappig bij leader Builder, krijg je de optie Snipertower, maar die telt dus niet als 'watchtower' waar 1 nog steeds blijft om zeuren (-7 morale). De bonus uit die snipertower is compleet nutteloos, je kan een sniper-support vragen, maar of ze lijken alles te missen, of ze schieten echt maar 3-4x.

Nu wel tactisch nieuwe members maken met bepaalde skills (utility, computer, mechanic), zodat ik bij NG+2 een nog betere start heb. Daarna nog Sherrif en trader, maar heb nog geen trader gevonden.

En nog leuke camera glitch
http://xboxclips.com/Sine...92-440b-923f-d7bc1608460d
Moment dat ik auto stap, blijft de camera hangen op de plek waar ik in stap :D

SinergyX wijzigde deze reactie 25-05-2018 16:15 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Aangezien ik nog een maandje gamepass heb gisteren deze game 2 uurtjes gespeeld. Ik zit er totaal nog niet in en ben tot de conclusie gekomen dat ik by far de slechtste SOD2 speler ben van dit universum 8) . Ik heb moeite met de hele interface om te zien wat ik waar moet doen etc...ben bijv al 20 min op zoek geweest om een jerrycan te vinden zodat ik weer een auto heb en uiteraard heb ik die niet (nog niet) kunnen vinden.

Vanavond nog maar een poging doen en wie weet...... :+

Zo is die gamepass toch wel handig om zulke games te kunnen proberen die ik anders niet zo snel zou kopen.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
Goed, terminale game glitch voor mij; heb alle Hearts gedaan, staan nog 3 Infestations op de kaart. Alle 3 in aanliggende huizen. Zodra ik binnen 75m van die huizen kom: Xbox Freeze.

Ook al tussendoor andere dingen gedaan, character switch, etc, maar hij blijft freezen op dezelfde plek.

Zucht...

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:47:
Goed, terminale game glitch voor mij; heb alle Hearts gedaan, staan nog 3 Infestations op de kaart. Alle 3 in aanliggende huizen. Zodra ik binnen 75m van die huizen kom: Xbox Freeze.

Ook al tussendoor andere dingen gedaan, character switch, etc, maar hij blijft freezen op dezelfde plek.

Zucht...
Had ik ook, zit er een mob gigantisch bugged daar. Wat je kan doen is call for help, als er iemand online dan joined, hem te laten gaan. Zelf niet getest, maar las iemand anders die hetzelfde had.
quote:
skreppiedoe schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:24:
Aangezien ik nog een maandje gamepass heb gisteren deze game 2 uurtjes gespeeld. Ik zit er totaal nog niet in en ben tot de conclusie gekomen dat ik by far de slechtste SOD2 speler ben van dit universum 8) . Ik heb moeite met de hele interface om te zien wat ik waar moet doen etc...ben bijv al 20 min op zoek geweest om een jerrycan te vinden zodat ik weer een auto heb en uiteraard heb ik die niet (nog niet) kunnen vinden.

Vanavond nog maar een poging doen en wie weet...... :+

Zo is die gamepass toch wel handig om zulke games te kunnen proberen die ik anders niet zo snel zou kopen.
Het is gewenning waar je precies die zaken kan vinden, basis 1 is altijd de achterbak kijken van auto's die je vind onderweg. Vervolgens op de map alle 'olie' nodes, dan de 'olietank' icoontjes, altijd letten op de kleine jerrycans.

maar basis tip, kijk voor de verrekijker op de map, ga erop en aim op alles met een ?. Scheelt veel werk :P

SinergyX wijzigde deze reactie 25-05-2018 23:20 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:47:

Zucht...
Bij mij is het overgegaan nadat ik overschakelde naar PC. Ook heb ik gewoon een dag of wat gewacht om in de buurt te komen van de plek van crash. Weet niet welke 2 het op heeft gelost.

• MAX3400
Heb gister nog ff op PC geinstallleerd. Ondanks dat ik een oudje heb, loopt de game zeer vloeiend. Nog niet naar die plek geweest maar hopelijk vanavond even proberen.

Nu koffie en dan naar de T.net MeetXL.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Gisteren eindelijk de tijd gehad de game een paar uur te spelen. Eerste impressies; voelt als vanouds maar er komt erg veel op je af. Heel veel plekken, heel veel (onduidelijke) informatie, heel veel zombies ( :P ) etc.
Ik ben een beetje als kip zonder kop begonnen, maar heb nu al wat meer focus. Ik weet niet of ik blij ben met het switchen tussen characters de hele tijd. Had liever 1 protagonist gehad.

Van het weekend weer verder :Y

• MAX3400
@Martinspire @SinergyX goed, PC dus gespeeld. Vlekkeloos binnen 3 minuten 5 Infestations gedaan. Nu moet ik zoeken hoe je een legacy voltooid; er zijn geen missies meer op de kaart dus iets met wachten en random stuff doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:23
Was gister begonnen met spelen op de Xbox, maar omdat ik dit soort games meer gewent ben om op de pc te spelen dacht ik even te switchen. Het switchen ging best goed, maar ik had meteen last van drie crashes op verschillende plekken in de game en dat was nog maar in het eerste uurtje. Dus snel weer terug naar de Xbox gegaan om verder te gamen.

Meer mensen hier last van op pc?

Moet zeggen dat het tot nu toe best een leuk spel is verder. :)

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
@Cerenas hier dus precies andersom; de Xbox freezet regelmatig terwijl ik op de PC dan verder kan. Ach, hopelijk binnenkort een patch want ik lees ook meerdere posts dat bepaalde missies niet poppen en daardoor kan je niet verder in het spel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:23
quote:
MAX3400 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:23:
@Cerenas hier dus precies andersom; de Xbox freezet regelmatig terwijl ik op de PC dan verder kan. Ach, hopelijk binnenkort een patch want ik lees ook meerdere posts dat bepaalde missies niet poppen en daardoor kan je niet verder in het spel.
Haha apart, moet zeggen dat ik er nu nog maar 3 uurtjes in heb zitten, maar nog niks gemerkt in-game op de Xbox. Wel dat het menu scherm af en toe freezed.

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 24-06 14:39
Net het spel aangeschaft en geïnstalleerd, zodra ik het spel wil starten krijg ik zo'n SOD2 splash screen, deze verdwijnt weer en dan... niks

Iemand suggesties?

Heb de nieuwste updates/drivers etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
MAX3400 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:16:
@Martinspire @SinergyX goed, PC dus gespeeld. Vlekkeloos binnen 3 minuten 5 Infestations gedaan. Nu moet ik zoeken hoe je een legacy voltooid; er zijn geen missies meer op de kaart dus iets met wachten en random stuff doen?
Legacy is best simpel, inmiddels heb ik een redelijke flow door eerst zsm plaguehearts weg te halen met de character die je leader wil hebben (je mag bij NG+ wel 3 meenemen, maar ik had nog geen sherrif/trader), daarmee ben je in no time hero.

Uit m'n hoofd is het:
-Outpost
-Nieuwe recruit
-Nieuwe basis
-pleague hearts
Tot hier kan je zonder leader.

Vervolgens leader instellen, je base+ installeren is de eerste missie (verschilt per leader, maar onderste 4 op een large outside slot), dat moment zou je legacy missies (via map) meteen door moeten gaan naar legacy specifieke missies.

Legacy zijn er zover ik zie 3, een starter, run-up en final missie, afhankelijk van je gekozen leader. Je krijgt voordat je die laatste missie begint nog een popup of je het zeker weet, dan aftikken en klaar :P

Nu bezig met de laatste, dan nog 1x doen voor die autoshop achievement en dan nog 10.000 zombies, zijn we klaar :P

SinergyX wijzigde deze reactie 28-05-2018 11:27 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:16
Heb het spel sinds 3 dagen en vermaak me er prima mee. Er zitten best veel bugs in (oa dat je door een schijnbaar open deur wilt, maar deze dicht is. Dat je auto heeeeel vaak vast komt te zitten en deze er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen is en blijkt dat de auto daarna van lood is, want ook met een andere auto er tegenaan botsen heeft geen enkele zin)
Ik ben wel van mening dat er veel meer uit het spel te halen is dan ze nu gedaan hebben. De setting vind ik zeer leuk (beetje a la walking dead).
Het voelt allemaal "net niet af "en dat vind ik persoonlijk jammer.

• MAX3400
@Martinspire @SinergyX @skreppiedoe HELP!!!! Ik snap er werkelijk helemaaaaal niks meer van en/of het spel is kapot voor mij. Even een korte timeline:
  • start game, tutorial, outpost/map kiezen, huis bezetten, eerste normale goals doen
  • dan heart vernielen en/of een leader aanwijzen (mits een mannetje zo ver is)
  • van basis verhuizen naar een grotere toko met outdoor spaces
  • leader dinges bouwen (al 2 achievements voor gekregen)
  • he, op de kaart komt ineens "Legacy Goals: doe iets
En toen hield het op. Wat ik ook doe, er wordt niks getriggerd. Geen markers op de kaart. Geen "speciale" missie. Ook amper sidegoals (zoals een random trader bezoeken). Het enige wat er gebeurt is dat, mogelijk, mijn basis wordt aangevallen door een berg zombies en/of ik moet weer eens wat meds/materials/resources zoeken.

Goed, mijn eerste leader dan maar ontslagen en een andere leader aangewezen. He vet, meteeeen (!!!) in beeld blaat last mission etc!!!! En het verhaal begint opnieuw; Legacy Goals, doe iets!!!! 0 markers, 0 goals, diddly-shit.

Nu is dus mijn vraag: is mijn hele manier van spelen (zoals beschreven) correct en is mijn game kapot? Of moet ik daadwerkelijk op een heeeeeel specifiek punt iets anders doen? Want ik heb dus nog geen Legacy achievement voltooid en kan dus ook nog met geen enkele survivor een nieuwe community starten.

• skreppiedoe
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:45:
@Martinspire @SinergyX @skreppiedoe HELP!!!! Ik snap er werkelijk helemaaaaal niks meer van en/of het spel is kapot voor mij. Even een korte timeline:
  • start game, tutorial, outpost/map kiezen, huis bezetten, eerste normale goals doen
En toen hield het op. Wat ik ook doe, er wordt niks getriggerd. Geen markers op de kaart. Geen "speciale" missie. Ook amper sidegoals (zoals een random trader bezoeken). Het enige wat er gebeurt is dat, mogelijk, mijn basis wordt aangevallen door een berg zombies en/of ik moet weer eens wat meds/materials/resources zoeken.

Goed, mijn eerste leader dan maar ontslagen en een andere leader aangewezen. He vet, meteeeen (!!!) in beeld blaat last mission etc!!!! En het verhaal begint opnieuw; Legacy Goals, doe iets!!!! 0 markers, 0 goals, diddly-shit.

Nu is dus mijn vraag: is mijn hele manier van spelen (zoals beschreven) correct en is mijn game kapot? Of moet ik daadwerkelijk op een heeeeeel specifiek punt iets anders doen? Want ik heb dus nog geen Legacy achievement voltooid en kan dus ook nog met geen enkele survivor een nieuwe community starten.
Ik ben de laatste die je kan helpen....heb geen seconde meer gespeelds sinds mijn 1e poging. :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

quote:

Ik zou het ook niet weten, lijkt me dat de game idd bugged is (zal me niet verbazen). Misschien even op PC verder gaan oid?

En anders opnieuw beginnen en naar een andere map gaan.

• MAX3400
@skreppiedoe heb ook niks aan je ;)

@Martinspire ja, ben nu gevlucht via de grote gele exit naar andere map en daar huisje aan het bouwen. Zalmorgen verder gaan op PC #warmezolder

@MAX3400 blijf jij op je leader spelen? Ik heb alle achievements nu compleet, maar ik speel nooit op m'n leader tot ik 1 van die gasten iets hoor zeggen rond die quest, dan pas switch ik naar leader.

• MAX3400
quote:
SinergyX schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:55:
@MAX3400 blijf jij op je leader spelen? Ik heb alle achievements nu compleet, maar ik speel nooit op m'n leader tot ik 1 van die gasten iets hoor zeggen rond die quest, dan pas switch ik naar leader.
Nope, wel vaak met mijn leader maar ook regelmatig met een follower.

quote:
MAX3400 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:02:
[...]

Nope, wel vaak met mijn leader maar ook regelmatig met een follower.
Wel elk heart kapot gemaakt? Je hoort bij die laatste ze duidelijk zeggen of het zeker de laatste is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
quote:
SinergyX schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:40:
[...]

Wel elk heart kapot gemaakt? Je hoort bij die laatste ze duidelijk zeggen of het zeker de laatste is.
Nou, dat denk ik dus wel. Anders triggered de laatste missie toch niet?

Dat gezegd; er zijn 3 maps in het spel. Je moet toch iets van 10 Hearts op 1 map kapot maken? Of moet je per Leader naar alle 3 de maps, omgerekend 30 Hearts kapot maken en dan kan je pas 1x je Story uitspelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mike0001
quote:

Ik ben toevallig ook op dit punt. Ik moest met mijn leader met 3 followers praten en ben toen zelf gestopt. Ik zal het weekend eens kijken of het bij mij net zo gaat of dat ik wel verder kom. wordt vervolgd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
quote:
mike0001 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:54:
[...]

Ik ben toevallig ook op dit punt. Ik moest met mijn leader met 3 followers praten en ben toen zelf gestopt. Ik zal het weekend eens kijken of het bij mij net zo gaat of dat ik wel verder kom. wordt vervolgd
Graag :)

Wat ik even vergeten was te posten in mijn opsomming; heb met mijn eerste Leader 4 in-game dagen rondgedwaald in afwachting van Goals/Markers maar niks.

@Martinspire het is buiten koeler dus zal het weekend wel achter de PC kruipen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 06:43:
[...]

Nou, dat denk ik dus wel. Anders triggered de laatste missie toch niet?

Dat gezegd; er zijn 3 maps in het spel. Je moet toch iets van 10 Hearts op 1 map kapot maken? Of moet je per Leader naar alle 3 de maps, omgerekend 30 Hearts kapot maken en dan kan je pas 1x je Story uitspelen?
Nee, je hoeft niet eens naar de andere map, enkel hearts op huidige doen, na de laatste hoor je nog hoe happy ze zijn dat ze de bloodplague hebben verwijderd van de map.

Die leader post kan je altijd bouwen, ook als je nog niet alle heats heb gedaan. Heb je die 350 influence optie nog om plagueheart te zoeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
@SinergyX Radio vindt geen Hearts meer ondanks dat ik 8K Influence heb.

Komt wel goed; weekend tijd zat om ff te gamen dus hopelijk snel(ler) door mijn tweede map heen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:12

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb deze game ook op de gamepass gespeeld. wat een wazige game.

Geen idee wat ik moet doen. Telkens als ik een outpost wil overnemen , voldoe ik weer eens nergens aan.
Ook raak ik best wel veel mensen kwijt. Dit is vrij irritant omdat de meeste outposts je mensen nodig moet hebben om te voldoen om een outpost te claimen.

Dus tja.. Zit nu in dag 40 en nog steeds alleen maar mijn eerste outpost , Ik wil wel wat meer dingen doen om zo mijn gebied wat te uitbreiden.

En man o man wat ziet het spel er slecht uit. Life is Strange uit 2015 zag er nog mooier uit dan deze titel.

Gewoon doorbijten en zombies blijven hakken pfft

• mike0001
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:56:
[...]

Graag :)

Wat ik even vergeten was te posten in mijn opsomming; heb met mijn eerste Leader 4 in-game dagen rondgedwaald in afwachting van Goals/Markers maar niks.

@Martinspire het is buiten koeler dus zal het weekend wel achter de PC kruipen.
Ik loop nu ook vast. Ben wel een stuk verder gekomen na het vernietigen van de hearts met mijn leader (builder) maar snap nu echt niet meer wat ik moet doen.
Volgens de aanwijzing moet ik utility aanzetten (optional) of een werkplaats maken dat stroom en of water nodig heeft. Heb al allemaal werkplaatsen die beide nodig hebben en zelfs meerdere nieuwe gemaakt, maar niks. Ook utility aanzetten snap ik niet.

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:12

Stronkie

Where wind is Trouble

ben blij dat ik niet de enige ben die de opzet van het spel niet helemaal snapt
Ik zie dat de nieuwe update uit is, fixed dat nog wat problemen voor sommigen?

https://www.stateofdecay.com/patch-1-2-highlighted-changes/

Met hierin onder andere:

Elimination of Out Of Memory crashes
Fixed issue with doors appearing the opposite of the state they are in
Resolved situation where, when getting into vehicles, the camera could become detached from the player’s character
Fixed rare bug that could prevent Warlord legacy arc from being completed
Fixed rare bug that could block Sheriff legacy arc from starting
Fixed issue with player HUD disappearing after NPCs are executed by zombies
Addressed a variety of general crash bugs

Verder op reddit nog iemand: Survivors now use the sniper tower/watch tower properly! Not listed as patch note.

Martinspire wijzigde deze reactie 02-06-2018 15:45 (69%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
Martinspire schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:37:
Ik zie dat de nieuwe update uit is, fixed dat nog wat problemen voor sommigen?

https://www.stateofdecay.com/patch-1-2-highlighted-changes/

Met hierin onder andere:

Elimination of Out Of Memory crashes
Fixed issue with doors appearing the opposite of the state they are in
Resolved situation where, when getting into vehicles, the camera could become detached from the player’s character
Fixed rare bug that could prevent Warlord legacy arc from being completed
Fixed rare bug that could block Sheriff legacy arc from starting
Fixed issue with player HUD disappearing after NPCs are executed by zombies
Addressed a variety of general crash bugs

Verder op reddit nog iemand: Survivors now use the sniper tower/watch tower properly! Not listed as patch note.
Mag hopen van wel; 19.55 Gb op de XBO :X

Holy patch Batman!

Subtiele patch, is bijna de helft van de game opnieuw :D

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mja groot maar hopelijk nu wel grotendeels zonder problemen de game spelen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik heb echt domme keuzes gemaakt waardoor ik nu nogal moet rennen om resources te krijgen :')

Ik ben maar mensen die echt nutteloos waren gaan exilen. Kan gewoon niet de vraag naar eten etc. bijbenen. En dan ook nog zo een lutser die continue gaat vechten in je base.

Het is dat ik nu een kwart van de map leeg heb en net naar de Tower Base vetrokken ben, anders zou ik gewoon opnieuw beginnen :X

Heb er een stuk meer moeite mee dan in deel 1 moet ik zeggen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-06 13:48

MarcHeijerman

StartWithLinux

Mischien heb ik het niet goed gelezen, maar is hij alleen voor Xbox en later voor PC of is de PC versie ook al te krijgen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
MarcHeijerman schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:40:
Mischien heb ik het niet goed gelezen, maar is hij alleen voor Xbox en later voor PC of is de PC versie ook al te krijgen ?
Het is uit voor beide

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-06 13:48

MarcHeijerman

StartWithLinux

Waar is hij te krijgen ? Ik zie hem niet op steam, alleen de eerste is daar verkrijgbaar

edit:

Geen Steam, maar gewoon via de Windows app store, installing :p

MarcHeijerman wijzigde deze reactie 03-06-2018 21:13 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
quote:
Martinspire schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:04:
Mja groot maar hopelijk nu wel grotendeels zonder problemen de game spelen ;)
Euh nee...

Op beide platforms nu al 2x meegemaakt dat de UI dus volledig wegvalt. Ook dat ik bijvoorbeeld in de base-screen iets wil aanklikken, niks zichtbaar en kom er ook niet meer uit (dus hard afsluiten de game). Op PC noch immer last van flikkerende textures op bepaalde objecten en ook al 1x een sticky grenade gehad.

Nou ja, aanloopproblemen... ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Notna schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:40:
Ik heb echt domme keuzes gemaakt waardoor ik nu nogal moet rennen om resources te krijgen :')

Ik ben maar mensen die echt nutteloos waren gaan exilen. Kan gewoon niet de vraag naar eten etc. bijbenen. En dan ook nog zo een lutser die continue gaat vechten in je base.

Het is dat ik nu een kwart van de map leeg heb en net naar de Tower Base vetrokken ben, anders zou ik gewoon opnieuw beginnen :X

Heb er een stuk meer moeite mee dan in deel 1 moet ik zeggen...
Food is minimaal een garden, of die smallslot versie, die gaat tot 4 per dag. Speel altijd die nutteloze tot citizen, zodat je hun bonus kan zien. Ik heb er bv 1 met 2 food bonus en fishing skill, weer 1 food. Dus per dag haal ik al 7 food op. Dan heb je ook nog een upgrade for garden die 50% bonus heeft, dus ik zit break-even qua food nu met 10 man.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike0001
quote:
MAX3400 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:22:
[...]

Euh nee...

Op beide platforms nu al 2x meegemaakt dat de UI dus volledig wegvalt. Ook dat ik bijvoorbeeld in de base-screen iets wil aanklikken, niks zichtbaar en kom er ook niet meer uit (dus hard afsluiten de game). Op PC noch immer last van flikkerende textures op bepaalde objecten en ook al 1x een sticky grenade gehad.

Nou ja, aanloopproblemen... ;)
Bij mij zijn de problemen wel opgelost door de update.
Waar hij voorheen bleef zeuren om te upgraden of een utility te bouwen die water en energie nodig had, was dat na de update ineens opgelost.

Ik heb de eerste map leeg gespeeld waarbij het spel ook direct klaar is. Je hoeft dus niet map 2 en map 3 af te ronden om het spel te eindigen. Ik ben nu bezig met de tweede map met 3 survivors (je mag van je oude map 3 meenemen wat wel erg fijn is)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Zo eindelijk naar een andere map overgestapt. Ik had de eerste (Hills nog iets) wel uitgespeeld.

Overstappen viel toch wat tegen. Ik had verwacht dat je gewoon verder zou gaan op de tweede map en je nederzetting op de eerste ook zou houden. Ik was echter alles behalve de supply’s kwijt.

Vooral mijn volledig ge-update leger jeep (waar ik mee naar de andere map reed) mis ik nu.

Het is gewoon weer hetzelfde liedje maar dan op een andere map. Nederzetting zoeken, upgraden, looten, enz.

Had wel wat meer in gezeten naar mijn mening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
quote:
Donstil schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:31:
Zo eindelijk naar een andere map overgestapt.
...
Had wel wat meer in gezeten naar mijn mening.
Overgestapt? Met dezelfde community doorgegaan of ben je vanaf het hoofdmenu een nieuwe community begonnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
MAX3400 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:20:
[...]

Overgestapt? Met dezelfde community doorgegaan of ben je vanaf het hoofdmenu een nieuwe community begonnen?
Nee met dezelfde mensen naar een andere map gegaan, via de radio naar een opening gevraagd (oid) en toen daarheen gereden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
quote:
Donstil schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:28:
[...]

Nee met dezelfde mensen naar een andere map gegaan, via de radio naar een opening gevraagd (oid) en toen daarheen gereden.
Ja, dan ben je inderdaad alles kwijt helaas. Heb ik ook een keer gedaan, dat is best jammer.

Tip: als je bijna klaar bent met een community en denk de Legacy missie te gaan doen; switch eerst 1 voor 1 naar al je andere community members en stop hun rugzak helemaal vol met nuttige spullen. Namelijk, als de Legacy voorbij is, kan je in het hoofdmenu maximaal 3 karakters uit een vorige community meebrengen. Kan je dus meteen beginnen met een berg wapens of trade-spul ofzo.

• Notna

Notna

Where are you?®

Nieuw 1.04 patch is live, 5+ Gb op de XBO

https://www.stateofdecay....ecay-2-patch-1-4-is-live/

Minimale wijzigingen, erg grote patch daarvoor :/

• MAX3400
quote:
Notna schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:14:
Nieuw 1.04 patch is live, 5+ Gb op de XBO

https://www.stateofdecay....ecay-2-patch-1-4-is-live/

Minimale wijzigingen, erg grote patch daarvoor :/
Open deur :+

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Ben ook deze game aan het spelen onder de game pass, voor nu wel vermakelijk :-)

Zit in Day 12, Heb geüpgrade naar grotere base, moest daarvoor 8 survivors hebben en 3500 influence, en heb 5 outposts nu waaronder een watertoren en powerstation, dus voor m'n base heb ik nu constant electriciteit en water.

Wat ik wel jammer vindt is dat je niet echt controle hebt over de skills. Ik had wel één survivor met een open slot, die heb ik toen computer skill gegeven voor het upgraden van m'n base naar level 3, maar m'n volgende survivor had dan al weer alle 6 skills, waaronder dus... computer knowledge.

• MAX3400
Heb niet meer gespeeld een aantal dagen. LeMans zat ertussen qua tijdsbesteding maar ook dagelijks trainen in Forza 7.

Van een vriend begreep ik dat de eerste DLC al 4 juli zou komen? Dan mag ik nog wel ff doorspelen voor die tijd.

Waar ik nog niet achter ben; als je een nieuwe community begint, hoe "weet" je welke Legacy je gaat bouwen? Heb nu random een Trader maar welke traits/skills moet ik op letten voor Warlord, bijvoorbeeld?

quote:
gise schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:00:
Ben ook deze game aan het spelen onder de game pass, voor nu wel vermakelijk :-)

Zit in Day 12, Heb geüpgrade naar grotere base, moest daarvoor 8 survivors hebben en 3500 influence, en heb 5 outposts nu waaronder een watertoren en powerstation, dus voor m'n base heb ik nu constant electriciteit en water.

Wat ik wel jammer vindt is dat je niet echt controle hebt over de skills. Ik had wel één survivor met een open slot, die heb ik toen computer skill gegeven voor het upgraden van m'n base naar level 3, maar m'n volgende survivor had dan al weer alle 6 skills, waaronder dus... computer knowledge.
Mja ik kom te weinig mensen tegen met vrije slot en verder compatible persoonlijkheid. Heb op 1 save aardig wat boeken (stuk of 8 ) maar niemand om ze voor te gebruiken.

Wat gaat die eerste DLC eigenlijk toevoegen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
Martinspire schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:12:
[...]

Mja ik kom te weinig mensen tegen met vrije slot en verder compatible persoonlijkheid. Heb op 1 save aardig wat boeken (stuk of 8 ) maar niemand om ze voor te gebruiken.

Wat gaat die eerste DLC eigenlijk toevoegen?

En https://www.windowscentra...ure-state-decay-2-updates

Notna wijzigde deze reactie 19-06-2018 15:22 (29%)

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:18
Jongens is dit al bij al nou een aanrader of juist een tegenvaller ?

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• mike0001
quote:
jori040 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:46:
Jongens is dit al bij al nou een aanrader of juist een tegenvaller ?
Ik heb hem uit de gamepass en dan vind ik hem de moeite wel waard. heb nu een keer een gebied afgerond en moet zeggen dat ik er dan ook wel klaar mee ben.
Hij valt mij niet tegen maar het is geen enorme topper. Concept is leuk maar er had meer ingezeten

• jori040
quote:
mike0001 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:53:
[...]

Ik heb hem uit de gamepass en dan vind ik hem de moeite wel waard. heb nu een keer een gebied afgerond en moet zeggen dat ik er dan ook wel klaar mee ben.
Hij valt mij niet tegen maar het is geen enorme topper. Concept is leuk maar er had meer ingezeten
Maar kan een loot freak zoals ik wel aan zijn trekken komen denk je ?

• mike0001
quote:
jori040 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:58:
[...]

Maar kan een loot freak zoals ik wel aan zijn trekken komen denk je ?
Je kan veel looten maar weinig meenemen dus ja je komt goed aan je trekken omdat je elke keer je tas moet legen :P
Het is echt wel een leuke game hoor. maar herspeelbaarheid vind ik persoonlijk wat minder. Heb het na een keer spelen allemaal wel gezien

• jori040
quote:
mike0001 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:00:
[...]

Je kan veel looten maar weinig meenemen dus ja je komt goed aan je trekken omdat je elke keer je tas moet legen :P
Het is echt wel een leuke game hoor. maar herspeelbaarheid vind ik persoonlijk wat minder. Heb het na een keer spelen allemaal wel gezien
Die moet je dan neem ik aan op een basis legen [heb de eerste niet gespeeld] ?

Als ik nog wat meer aardige reacties krijg dan ga ik hem zeker bestellen.Zit nog in een twijfel scenario.

Zijn de laatste weken trouwens wel patches voor de bugs gekomen ?

• mike0001
quote:
jori040 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:10:
[...]

Die moet je dan neem ik aan op een basis legen ?

Als ik nog wat meer aardige reacties krijg dan ga ik hem zeker bestellen.Zit nog in een twijfel scenario.

Zijn de laatste weken trouwens wel patches voor de bugs gekomen ?
Je moet ze inderdaad in een basis (of outpost) legen.
Met de afgelopen grote update (iets van 4 gig) zijn heel veel bugs opgelost (tenminste op de xbox)

• jori040
quote:
mike0001 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Je moet ze inderdaad in een basis (of outpost) legen.
Met de afgelopen grote update (iets van 4 gig) zijn heel veel bugs opgelost (tenminste op de xbox)
Bedankt voor de reactie. ;)

• MAX3400
quote:
mike0001 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:00:
[...]

Mwhoa, heb in mijn tweede legacy aardig kunnen opschieten tov de eerste. De Boons helpen ook wel dus nu op naar de derde.

Blijft wel veel van hetzelfde inderdaad alleen de snelheid waarmee je er komt is een stukje beter.

Het grootste probleem vind ik toch wel dat het altijd een einde heeft, of je nu alle 3 zones helemaal afwerkt, of 3x game uitspeelt, de 4de keer blijft het probleem: laatste missie = einde van spel.

En dan afhankelijk welke leader je hebt, is dat zelfs uiteindelijk ten einde omdat je door je materials heen gaat (trader kan elke dag loot blijven krijgen).

Het is nu vaak wat online bijklussen, altijd leuk.

• MAX3400
Speelt nog iemand? Zin in Daybreak dit weekend?

Grof gezegd, ben vanaf vandaag 18:00 tot zondag 14:00 wel te porren voor een paar potjes. Post hier en/of via DM (daar krijg ik notificatie van in de mail).

Hopelijk kunnen we even wat zombies buiten de deur houden!!!

• steppert
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06-06 17:18
sinds de laatste update ben ik al een paar keer paar honderd meter door de lucht heen gevlogen bij normale zombies. net nog de dood kunnen voorkomen. weird

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-06 00:08
Zijn er meer mensen zoals mij ontzettend teleurgesteld in State Of Decay 2?

Deel 1 heb ik waarschijnlijk wel 10 keer uitgespeeld ondanks de grote lagg onder het rijden of slecht afgewerkte engine. Maar dat weerhield mij niet van het spelen, de game was leuk en vermakelijk.

Toen deel 2 aangekondigd werd was ik super blij, kon niet wachten om het vervolg te spelen. Tot ik ging spelen en erachter kwam hoeveel meer ze de focus op co-op hadden gelegd, wat tot grote teleurstelling de hele game verpeste.

Ben nu 10 keer overnieuw begonnen sinds de release, met telkens een andere manier van spelen en opzetten van kamp. Elke keer worden de problemen te groot of krijg je veel te weinig middelen om alles te upgraden, het lijkt wel dat wanneer je solo speelt dat je gestraft word en minder middelen krijgt.

Kan er geen weg in vinden om deze game solo uit te spelen met een goed moraal en iedereen tevreden..

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-06 16:06
G_Dragon schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:02:
Zijn er meer mensen zoals mij ontzettend teleurgesteld in State Of Decay 2?

Deel 1 heb ik waarschijnlijk wel 10 keer uitgespeeld ondanks de grote lagg onder het rijden of slecht afgewerkte engine. Maar dat weerhield mij niet van het spelen, de game was leuk en vermakelijk.

Toen deel 2 aangekondigd werd was ik super blij, kon niet wachten om het vervolg te spelen. Tot ik ging spelen en erachter kwam hoeveel meer ze de focus op co-op hadden gelegd, wat tot grote teleurstelling de hele game verpeste.

Ben nu 10 keer overnieuw begonnen sinds de release, met telkens een andere manier van spelen en opzetten van kamp. Elke keer worden de problemen te groot of krijg je veel te weinig middelen om alles te upgraden, het lijkt wel dat wanneer je solo speelt dat je gestraft word en minder middelen krijgt.

Kan er geen weg in vinden om deze game solo uit te spelen met een goed moraal en iedereen tevreden..
Helemaal eens. Deel 1 was heerlijk. Toevallig vandaag/morgen Days Gone (helaas wel een ps4 exclusive). Die iets voor jou?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

Solo kan je prima volledig uitspelen, maar je moet de juiste volgorde en mensen pakken, ik heb mijn laatste groep compleet happy en met die trader kan ik ook de voorraad op pijl houden. Jammer is inderdaad dat er veel co-op nodig is, terwijl het online al redelijk dood is :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-06 00:08
alexhooven schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:50:
[...]

Helemaal eens. Deel 1 was heerlijk. Toevallig vandaag/morgen Days Gone (helaas wel een ps4 exclusive). Die iets voor jou?
Dat ziet er zeker erg vermakelijk uit, inderdaad heel jammer dat het een ps4 exclusive is :9

• Notna

Notna

Where are you?®

Een ode aan deel 1; klinkt een stuk beter dan deel 2 ooit gedaan heeft:

https://www.polygon.com/p...heartland-details-e3-2019

En waar je al je uren uit deel 2 het raam uit gooit, neuh dank je :P

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True