Microfoon splitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:24
Hi all,

Voor een karaoke avond wil ik twee microfoons aansluiten op een laptop. Ik heb natuurlijk al even gezocht, maar geen goedkope oplossing kunnen vinden.

Weten jullie of er een simpele splitter is die ervoor kan zorgen dat het werkt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Jag

Nee dat kan niet met een splitter. Want dan sluit je twee microfoons op elkaar aan namelijk. Daar moet een mixertje tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Jag schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:51:
Nee dat kan niet met een splitter. Want dan sluit je twee microfoons op elkaar aan namelijk. Daar moet een mixertje tussen.
is dat zo ? het zal niet ideaal zijn maar als het gelijke mics zijn heb ik het vermoeden dat een simpele spiltter wel gaat werken. je kan dan niets regelen maar als in beide geluid komt zal het naar mijn vermoeden gewoon op de input binnen komen

* Ray bouwde ooit een 'mengpaneel' van een koektrommel met schuifpotjes erin en verder niets en dat werkte ook op deze manier :9

[ Voor 12% gewijzigd door Ray op 23-05-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Jag

Er zal heus geluid uitkomen. Het zal ook niet stuk gaan, dus je kan het wel proberen. Maar de signalen gaan niet optellen ofzo. Dus als je ze tegelijk gebruikt, gaan ze elkaar tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Jag schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:10:
Er zal heus geluid uitkomen. Het zal ook niet stuk gaan, dus je kan het wel proberen. Maar de signalen gaan niet optellen ofzo. Dus als je ze tegelijk gebruikt, gaan ze elkaar tegenwerken.
echt mooi zal het zeker niet worden maar met twee gelijke mics moet het nog enigzins verstaanbaar zijn als men even hard in het ding loopt te lallen...

ik ga er voor het gemak maar even vanuit gezien deze vraag dat er voor de rest ook niet echt een 'uitgebreide' installatie staat.

mocht je overigens nog ergens een , vintage :9 , cassettedeck hebben staan die ook microfoon ingangen heeft is er nog wel wat te knutselen om die in de loop te zetten wellicht maar dan is er meer info nodig over de rest van de gebruikte apparatuur die aanwezig is