Hi allen,
Na jaren worstelen met PS4 controllers in first person shooters heb ik besloten om over te stappen naar PC. Ik zag altijd op tegen het kostenplaatje maar de motoriek van een 3-jarige weerhoudt mij beter te worden en dat frustreert
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen maar ook praktische toepassingen zoals foto- en videobewerking. Het zou tevens erg mooi zijn als de machine VR aan kan maar het is geen must.
3D modeling en rendering staat niet op de takenlijst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €1500 exclusief verzendkosten en randapparatuur zoals een mechanisch toetsenbord, muis, monitor, etc. Goedkoper is natuurlijk fijn zolang het niet ten koste gaat van de kwaliteit en toekomstbestendigheid van de machine.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik start van scratch.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard heb ik zelf al wat onderzoek gedaan en ben op het volgende uit gekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren maar ik neig al snel naar Asus, MSI of Gigabyte componenten. Deze merken lijken goed uit benchmarks en reviews te komen maar ik sta altijd open voor suggesties.
Wel ga ik graag voor Intel en NVIDIA i.p.v. AMD en Ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet. Mijn ideale machine heeft een uitstekende performance met standaard settings.
Wanneer ik ga overclocken heb ik waarschijnlijk een betere koeling nodig dan de standaard cooler die bij de CPU wordt geleverd. Tips?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag te weten komen of mijn wishlist aan mijn wensen en eisen zal voldoen. Mijn computer-building-skills zijn nihil dus alle feedback en input is meer dan welkom.
Uiteraard sta ik open voor suggesties.
Nog wat vragen:
Na jaren worstelen met PS4 controllers in first person shooters heb ik besloten om over te stappen naar PC. Ik zag altijd op tegen het kostenplaatje maar de motoriek van een 3-jarige weerhoudt mij beter te worden en dat frustreert
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen maar ook praktische toepassingen zoals foto- en videobewerking. Het zou tevens erg mooi zijn als de machine VR aan kan maar het is geen must.
3D modeling en rendering staat niet op de takenlijst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €1500 exclusief verzendkosten en randapparatuur zoals een mechanisch toetsenbord, muis, monitor, etc. Goedkoper is natuurlijk fijn zolang het niet ten koste gaat van de kwaliteit en toekomstbestendigheid van de machine.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik start van scratch.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard heb ik zelf al wat onderzoek gedaan en ben op het volgende uit gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 177,13 | € 177,13 |
1 | Asus ROG Strix Z370-F GAMING | € 195,- | € 195,- |
1 | Asus ROG STRIX-GTX1080-8G-GAMING | € 635,- | € 635,- |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit | € 84,- | € 84,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 168,- | € 168,- |
1 | Asus SDRW-08D2S-U Zwart | € 21,50 | € 21,50 |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,50 | € 87,50 |
1 | Samsung 860 EVO 250GB | € 72,14 | € 72,14 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.495,22 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren maar ik neig al snel naar Asus, MSI of Gigabyte componenten. Deze merken lijken goed uit benchmarks en reviews te komen maar ik sta altijd open voor suggesties.
Wel ga ik graag voor Intel en NVIDIA i.p.v. AMD en Ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Formaat: Geen voorkeur. Zo lang warmte maar goed kan ontsnappen en er voldoende ruimte is voor componenten.
- Geluid: Hoe stiller hoe beter maar zo lang het niet klinkt als een opstijgende straaljager vind ik het prima. Dit i.v.m. het streamen van gameplay.
- RGB verlichting: Een pré maar geen must. Het maakt het geheel visueel net wat spannender.
- Toekomstbestendigheid: Dit is wel echt belangrijk. De machine moet een aantal jaren vooruit kunnen.
- Performance: Een goede performance is key. Een stabiele 60 FPS op (minimaal) 1080p en ultra settings is wenselijk.
- WiFi: Zou mooi zijn maar is niet noodzakelijk. Ik verbind liever middels UTP.
Het liefst niet. Mijn ideale machine heeft een uitstekende performance met standaard settings.
Wanneer ik ga overclocken heb ik waarschijnlijk een betere koeling nodig dan de standaard cooler die bij de CPU wordt geleverd. Tips?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag te weten komen of mijn wishlist aan mijn wensen en eisen zal voldoen. Mijn computer-building-skills zijn nihil dus alle feedback en input is meer dan welkom.
Uiteraard sta ik open voor suggesties.
Nog wat vragen:
- Is de gekozen 550W PSU voldoende of juist overkill?
- Is een ingebouwde optical drive tegenwoordig nog echt nodig?
- Is een ingebouwde geluidskaart tegenwoordig nog echt nodig?
- Kom ik weg met een 2TB HDD en een 250GB SSD?