Op Asus router bandbreedte knijpen t.b.v. app test

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:25
Ik wil via mijn thuisnetwerk een app testen bij welke bandbreedte die (nog) goed functioneert.
Het gaat hierbij over de app om de TV kanalen vanaf de kabel provider via het Internet op mijn MacBook Pro of iPad af te spelen.
De achterliggende reden is dat wij circa 6 maanden in Spanje overwinteren en daar dan over beduidend mindere Internet (WiFi) bandbreedte kunnen beschikken.
Ik wil dit jaar daar voor het eerst via een app naar TV beelden via mijn MacBook Pro kijken i.p.v. tot nu toe via een satellietontvanger.

Op dit moment gebruik ik o.a. een Asus RT-AC68U router die aangesloten is op een 100 / 100 glasvezel Internet modem. Via dit netwerk presteert de app natuurlijk als een speer maar hoe gedraagt deze zich of wellicht andere apps zoals b.v. NPO Start RTL XL zich bij een bandbreedte van b.v. 4, 6 of wellicht 10 Mbps?

Is het mogelijk om deze app via mijn huidige gebruikte router op b.v. 4 Mbps te laten draaien of dit misschien via het een of andere hulpprogramma te laten lopen?

Ik hoop dat ik de vraag duidelijk heb verwoord.

Beste antwoord (via srna513006 op 23-05-2018 15:38)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mijn Asus RT-AC87U (met Merlin firmware) heeft een uitgebreid QoS menu waar je dat soort dingen vast kan instellen (nooit in detail naar gekeken). Kijk eens of jouw AC68U ook QoS instelmogelijkheden heeft.

Je kan ook eens kijken naar https://www.netlimiter.com. Dat is een tooltje waarmee je lokaal op je systeem limieten per applicatie kan instellen, dat is wellicht makkelijker.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mijn Asus RT-AC87U (met Merlin firmware) heeft een uitgebreid QoS menu waar je dat soort dingen vast kan instellen (nooit in detail naar gekeken). Kijk eens of jouw AC68U ook QoS instelmogelijkheden heeft.

Je kan ook eens kijken naar https://www.netlimiter.com. Dat is een tooltje waarmee je lokaal op je systeem limieten per applicatie kan instellen, dat is wellicht makkelijker.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik weet wat QoS is en dat zit ook op mijn router, echter nog niet bij stilgestaan dat ik hier iets mee kan, ga ik uitzoeken.

Netlimiter lijktmij daarvoor prima geschikt, zei het niet dat het alleen op Windows functioneert maar zoals ik schreef gebruik ik Apple apparatuur zoals MacBook Pro en iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 12:39

HKS-Skyline

Vroooom ?

Je kan in de QOS settings de bandbreedte per device beperken.

https://i.ytimg.com/vi/SiIyyjIftxM/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Inderdaad, ik heb het al gevonden.
Was het maar allemaal zo simpel, ga even testen...

...en het functioneert uitstekend, weer wat geleerd.

[ Voor 24% gewijzigd door srna513006 op 23-05-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdeP2010
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-02-2023
Ik probeer voor enkel 1 apparaat verbonden via kabel een bandbreedte begrenzer in te stellen. Echter doet die ook een begrenzer op alle bekabelde verbindingen. Via de app van de router kan je dat gemakkelijk instellen. Ik begrijp alleen niet waarom de andere apparaten ook begrensd worden. Heeft iemand een idee?
Pagina: 1