Ubuntu 16.04 met PHP 7.1 en GraphicsMagick?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb Ubuntu 16.04 met Apache 2.4.33, PHP 7.1, en HTTP/2.

Normaal gebruik heb je dan dus mod_php. Maar mod_php vereist mdm_prefork, en die op zijn beurt zorgt ervoor dat HTTP/2 niet werkt. Dus ik heb mod_php moeten vervangen door php7.1-fpm, die als losse service/daemon draait. mdm_prefork heb ik vervangen door mdm_event en toen werkt HTTP/2 als een zonnetje.

Okay, volgende stap loop ik nu telkens op vast. Ik wil GraphicsMagick installeren.

Hoe dat moet, zijn tal van guides voor te vinden, maar geen ervan werkt tot nu toe. Ze raden alle pecl aan, en die is na het installeren van iets van 100 (!!!) packages wel werkend te krijgen, maar doet uiteindelijk hetzelfde als de handmatige manier. Telkens als ik em geinstalleerd heb, is heel php over de zeik en krijg ik een HTTP 503 op iedere pagina. Dus ook op een simpele phpinfo-pagina. Ik kan niks relevants vinden in het error log van apache, en ook niet in het error log van php.

Dus nu rest de vraag: hoe installeer je GraphicsMagick op PHP 7.1-FPM?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Was het niet `apt install php-imagick`? Werkte voor mij destijds wel.

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbiertank
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 14:22
Heb je de tutorials van Digital Ocean weleens bekeken? https://www.google.com/se....com ubuntu 16.04 php 7.1

Ik heb weinig ervaring met Apache, maar dat lijkt me niet heel moeilijk in te stellen. Overigens is het misschien handig om dit soort zaken te automatiseren met Ansible. Je maakt het jezelf daarmee nog makkelijker ;)

Edit: zag je opmerking over GraphicsMagick over het hoofd. Sorry, geen ervaring mee.

[ Voor 10% gewijzigd door henkbiertank op 23-05-2018 15:18 ]

Als je dit leest, verdoe je je tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik weet niet hoe je PHP 7.1 hebt geïnstalleerd, toevallig via de ppa ondrej/php?

Volgens mij zou je dan gewoon:

Bash:
1
2
3
4
5
tom@zeug:~$ apt-cache search php7.1-gmagick
php-gmagick - Provides a wrapper to the GraphicsMagick library

# Dit zal moeten kunnen.
apt-cache install php7.1-gmagick

Zie ook:
https://launchpad.net/~on...shed&field.series_filter=

Ik kan het helaas niet voor je uittesten, aangezien ik geen PHP 7.1 draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het werkt helaas niet. Die php-gmagick package kwam niet voor in de autocomplete, wat raar is, maar hij installeert em iig wel. Maar hij doet niets.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Installing new version of config file /etc/php/7.1/mods-available/gmagick.ini ...
WARNING: Not enabling the gmagick module for PHP 7.1 fpm SAPI since the module
WARNING: was disabled by local administrator.
WARNING: Not enabling the gmagick module for PHP 7.1 cli SAPI since the module
php_invoke gmagick: no action - module was disabled by maintainer for PHP 7.1 fpm sapi
Processing triggers for libc-bin (2.23-0ubuntu10) ...
$ sudo phpenmod gmagick
$ sudo service php7.1-fpm restart

En vervolgens geen spoor te vinden van de plugin. Noch in phpinfo(), noch in de applicatie die em nodig heeft.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als je nou eens je uitvoer leest?
WARNING: Not enabling the gmagick module for PHP 7.1 fpm SAPI since the module
WARNING: Not enabling the gmagick module for PHP 7.1 cli SAPI since the module
php_invoke gmagick: no action - module was disabled by maintainer for PHP 7.1 fpm sapi

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
gmagick is nog in RC fase.
Je kan via PECL hem zelf compileren en installeren.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
En als je nou eens je uitvoer leest?
Ja maar wat moet ik daar dan mee? Hoe enable ik em dan? Ik wil niet lullig doen, maar raadspelletjes heb ik al gedaan toen ik zelf aan het proberen was.
gmagick is nog in RC fase.
Dus?
Je kan via PECL hem zelf compileren en installeren.
Ja en dat werkt dus niet. Los van het feit dat pecl om de eoa reden 100+ packages moet hebben, wat ik op mijn server allemaal helemaal niet nodig heb, werkt het gewoon simpelweg niet. Na veel vijven en zessen compileert het kreng uiteindelijk wel, maar na herstarten van php geeft iedere pagina een 503. Module disablen, en het werkt weer. En voor je begint: nee, er wordt niets over gelogd. Nergens. Zie ook mijn TS.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

_Thanatos_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:15:
[...]

Ja maar wat moet ik daar dan mee? Hoe enable ik em dan? Ik wil niet lullig doen, maar raadspelletjes heb ik al gedaan toen ik zelf aan het proberen was.
Begin daarvoor met het lezen van documentatie. We kunnen wel leuk elke stap en elk commando voor je voorkauwen, maar dan leer je nog niets hoe het nou werkelijk werkt en wat je voor een volgende keer moet doen, of wat je kan doen als er iets anders niet goed gaat. Daarnaast, het volgende wat je zegt is nogal tegenstrijdig met je opmerking hier.
[...]

Ja en dat werkt dus niet. Los van het feit dat pecl om de eoa reden 100+ packages moet hebben, wat ik op mijn server allemaal helemaal niet nodig heb, werkt het gewoon simpelweg niet. Na veel vijven en zessen compileert het kreng uiteindelijk wel, maar na herstarten van php geeft iedere pagina een 503. Module disablen, en het werkt weer. En voor je begint: nee, er wordt niets over gelogd. Nergens. Zie ook mijn TS.
Dus, je weet wel hoe je modules inschakelt.Waarom vraag je dan eerder hoe je dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Omdat het inschakelen van die module een onverklaarbare 503 oplevert op iedere pagina. Als jij me daarover documentatiekan laten zien, prima, maar ik kon het niet vinden. Daarom post ik hier.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:34:
Omdat het inschakelen van die module een onverklaarbare 503 oplevert op iedere pagina.
Die is prima verklaarbaar, je moet in de juiste logs kijken.

Hier op Centos en Fedora werkt het prima met de Remi en cPanel repo's.

Maar goed, je hebt nog niet gezegd welke gmagick versie je probeert.

[ Voor 41% gewijzigd door DJMaze op 28-05-2018 16:59 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die 503 kreeg je door de pecl versie, niet de repo versie. Zorg dus eerst eens dat de repo versie ingeschakeld wordt. Dan wat hierboven staat: logs lezen.

Wij kunnen ook niks met "het werkt niet".

Pagina: 1