UTP van wandgoot naar hub

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Ik heb een wandgoot met stroom, telefoon, tvcoax en nu wil ik er ook netwerkkabel instoppen.

De ene kant van een UTP kabel wordt aangesloten op de hub d.m.v. RJ-45 connectors
(kleurvolgorde:
oranje/wit
oranje
groen/wit
blauw
blauw/wit
groen
bruin/wit
bruin)

De andere kant van de kabel wil ik in de wandgoot op een walloutlet klemmen, zodat ik daar de PC's weer met een RJ-45 kabel op kan aansluiten.
Wat is de kleurvolgorde die ik op de walloutlet moet aanhouden: EIA/TIA 586A of EIA/TIA 586B of iets anders?

En hoe krijg ik die kleine kabeltjes eigenlijk in de walloutlet houdertjes zonder een dogger.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Dogger is wel erg praktisch even dan, anders wordt het hard minder naar mijn idee,
heb ff de kleur combinatie opgezocht (op mijn dogger geplakt :) )
komt ie:
je hebt 8 aansluitingen, de nummers van de aansluiting staat er bij, met de juiste kleur en op volgorde van linksboven naar rechtsonder als je naar de achterkant van zo'n wall outlet kijkt:

4: blauw 5: blauw wit
6: groen 3: groen wit
8: bruin 1: oranje wit
7: bruin wit 2: oranje

succes!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

voor meer uitleg, zie ook hier :)

edit:

klik op producten->verbindingsmateriaal->RJ45... :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Dit is per Walloutlet verschillend.

De kleurvolgorde staat in de meeste gevallen aangegeven op de walloutlet. En al je afmonteert moet je dit voor Standaard UTP CAT5 altijd op type B. doen. En een dogger is wel aan te raden

Verwijderd

Is het trouwens wel verstandig om dat door dezelfde goot te doen als waar de netspanning doorheen gaat? Of je moet STP gebruiken

• metalant
Hmm, ik ga eens kijken of ik een dogger kan lenen bij iemand. Want om zo'n ding te kopen voor 8 aansluitingen is overkill.

De kleurcodering staat idd op de walloutlet, maar ik wist niet of ik de A of B moest gebruiken. Nu dus wel, het moet B zijn.

De stroom hangt bovenin de goot, de data, coax en telefoonkabels liggen onderin de goot.

Verwijderd

Ik heb een patchpaneel gezien met beide RJ45.

Heeft iemand ooit wall outlets gezien die aan beide kant RJ45 te zijn. (Heb geen zin om een dure tang (f 250,00) aan te schaffen om 10 van die poortjes te maken thuis?

Verwijderd

coax en utp wil wel samen, maar doe er geen 220~230 bij door heen, schaf dan een scheidingswandje aan!!!

• metalant
Op dinsdag 17 juli 2001 09:36 schreef arjo_kamp het volgende:
coax en utp wil wel samen, maar doe er geen 220~230 bij door heen, schaf dan een scheidingswandje aan!!!
Er zit zo'n 20 centimeter tussen de UTP en de stroom. Is dat een probleem?

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Op dinsdag 17 juli 2001 08:19 schreef Akko het volgende:
Ik heb een patchpaneel gezien met beide RJ45.

Heeft iemand ooit wall outlets gezien die aan beide kant RJ45 te zijn. (Heb geen zin om een dure tang (f 250,00) aan te schaffen om 10 van die poortjes te maken thuis?
Er bestaan ook gewoon wanddoosjes met een soort van plasticje die je erin duwt, dan duwt je het draadje in de klem (weet ik veel hoe dingen heten)

Ik heb er een paar van lucent liggen geloof ik. Moet er binnenkort weer een stel aanschaffen.

• Rtificial
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

Ik heb van de week bij de techische unie ook nog van die wandcontactdoosjes gehaald, merkloos geloof ik, hoewel, de ombouw is van Jung. Daar heb je inderdaad geen dogger bij nodig, gewoon klemmetjes erop duwen...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Morphje, weet je waar die dingen gehaald hebt?
Technische unie is alleen voor groothandel en al heb ik KvK kom ik bij vestiging Breda (nog) niet zo makkelijk binnen. :?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 11:15 schreef metalant het volgende:

[..]

Er zit zo'n 20 centimeter tussen de UTP en de stroom. Is dat een probleem?
Kan je denk ik beter shielded twisted pair nemen. Anders kan het nog wel storingen geven.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 08:55 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Kan je denk ik beter shielded twisted pair nemen. Anders kan het nog wel storingen geven.
Bij mij ligt UTP en coax gewoon tegen elkaar aan, merk er nix van.

• Rtificial
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

Bij technische unie bestel ik voor prive ook gewoon op bedrijfsnaam, contant afrekenen, bedrijf staat niet in de computer, maar voeren ze gewoon handmatig in, geen probleem...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• metalant
Op woensdag 18 juli 2001 12:32 schreef Rtificial het volgende:
Bij technische unie bestel ik voor prive ook gewoon op bedrijfsnaam, contant afrekenen, bedrijf staat niet in de computer, maar voeren ze gewoon handmatig in, geen probleem...
Klopt, dat kan idd. Ik zou het wel even vragen bij het bedrijf waarje werkt of ze hiermee accoord gaan :)

Ik heb trouwens een 110 punchdown tool gevonden bij Dunnet (of all places). Die kost maar 14,95 (is van plastic) en gaat 200 keer mee. Dus handig voor een thuisnetwerkje.
Pagina: 1