Mini laptop gezocht < 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 12:56

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
Omdat mijn oude Asus Transformer T100 het begeven heeft ben ik op zoek naar een nieuw klein laptopje om wat op te internetten, remote desktoppen en wat te typen.

Wat ga je met je laptop doen?
Internetten, Remote Desktop, beetje Office

Wat is je budget?
Minder dan 500 euro, al is er wel een beetje rek.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet in de rugzak mee samen met (vrij veel) andere spullen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, maar de Asus Transformer beviel wel goed.

Wel al rondgezocht en bijvoorbeeld de Acer Switch 3 of Asus Vivobook Flip 12 lijken wel wat. Er is een boel keus uit processors, N3060, N3350, N4200. Zit daar veel verschil tussen? (snelheid/accuduur)
Full HD resolutie zou leuk zijn, maar geen must. Daarnaast wel minsteld 4Gb geheugen en 64Gb opslag.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Beste antwoord (via Fiets op 24-05-2018 06:53)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:35

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb je filter nog wat aangescherpt naar dingen die mij persoonlijk aanstonden :) en omdat je T100 ook touchscreen had + afneembaar scherm.

- touchscreen
- 360 graden draaibaar scherm
- geen atom cpu

Er bleven toen drie over die me aanspraken. Afhankelijk van wat je belangrijk vindt is de een aantrekkelijker dan de andere; de Pentiums zijn iets rapper dan de Celeron, maar misschien vind je 128GB opslag beter dan 64GB. De Medion heeft Full HD, maar is ook weer wat groter.

Mijn persoonlijke voorkeur zou de Medion zijn, want groter scherm in marginaal grotere behuizing dan beide anderen tegen zelfde gewicht als de Asus en daarnaast ssd opslag ipv flash

[ Voor 9% gewijzigd door P_Tingen op 23-05-2018 15:35 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

En wat heb je zelf al gevonden?

Ik bedoel; als je al deze eisen in de Pricewatch typt kom je op exact de antwoorden die wij je ook kunnen geven. De keuze is in dit segment heel erg klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:24

nexhil

BAM!

Is een 2e hands MacBook Air (model 2014) niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
Croga schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:58:
En wat heb je zelf al gevonden?

Ik bedoel; als je al deze eisen in de Pricewatch typt kom je op exact de antwoorden die wij je ook kunnen geven. De keuze is in dit segment heel erg klein.
De Acer Switch 3 of Asus Vivobook Flip 12.

Van die laatste bijvoorbeeld ASUS VivoBook Flip TP203NA-BP064T, maar die is bij Coolblue al nooit meer leverbaar...

@nexhil Daar zal ik ook eens naar kijken, ging automatisch naar Windows kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Fiets schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:13:
De Acer Switch 3 of Asus Vivobook Flip 12.
Tip: Voor de beste antwoorden zorg je dat degene die je willen helpen zo min mogelijk moeite moeten doen.

- Link naar de pricewatch van de modellen waar je naar kijkt
- Specifieke vragen over die modellen zodat we je kunnen helpen een keuze te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
Croga schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Tip: Voor de beste antwoorden zorg je dat degene die je willen helpen zo min mogelijk moeite moeten doen.

- Link naar de pricewatch van de modellen waar je naar kijkt
- Specifieke vragen over die modellen zodat we je kunnen helpen een keuze te maken
Het is eigenlijk gewoon moeilijk kiezen. Als ik zoek met een aantal filters (nu even met quad core er bij)

https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten

Zie ik 5 keer de Aces Swift 1, dat maakt het een soort van door de bomen het bos niet meer zien. Het lijkt er bijna op uit te komen dat als de processor, geheugen, resolutie en opslag gelijk zijn, dat het niet veel uit kan maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:35

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb je filter nog wat aangescherpt naar dingen die mij persoonlijk aanstonden :) en omdat je T100 ook touchscreen had + afneembaar scherm.

- touchscreen
- 360 graden draaibaar scherm
- geen atom cpu

Er bleven toen drie over die me aanspraken. Afhankelijk van wat je belangrijk vindt is de een aantrekkelijker dan de andere; de Pentiums zijn iets rapper dan de Celeron, maar misschien vind je 128GB opslag beter dan 64GB. De Medion heeft Full HD, maar is ook weer wat groter.

Mijn persoonlijke voorkeur zou de Medion zijn, want groter scherm in marginaal grotere behuizing dan beide anderen tegen zelfde gewicht als de Asus en daarnaast ssd opslag ipv flash

[ Voor 9% gewijzigd door P_Tingen op 23-05-2018 15:35 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiets

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
Bedankt! Nu heb ik in plaats van tientallen nog 3 modellen te vergelijken. Hier ga ik wel uit komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
is een 13,3 inch laptop hetgeen dat je zoekt? aangezien er wel meer 13 inch laptops zijn... al dan niet via vraag en aanbod met betere specs?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:55:
is een 13,3 inch laptop hetgeen dat je zoekt? aangezien er wel meer 13 inch laptops zijn... al dan niet via vraag en aanbod met betere specs?
De voorkeur is toch wel kleiner dan 13 inch. Tweedehands zoek ik eigenlijk niet, tenzij ik hier echt niet uit kom. Het is de bedoeling dat ie ook weer vier jaar mee gaat (minstens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:33
Er is een boel keus uit processors, N3060, N3350, N4200. Zit daar veel verschil tussen? (snelheid/accuduur)
Een N3060 is enorm traag. Zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Een N3350 is ongeveer de helft sneller. Een N4200 is ongeveer anderhalve maal sneller tov de N3060. Dus als je de keuze hebt tussen deze 3, is de N4200 zeker de beste optie (bijna even snel als een Core i3-6006U)

[ Voor 11% gewijzigd door LievenD op 30-05-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
LievenD schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:49:
[...]

Een N3060 is enorm traag. Zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Een N3350 is ongeveer de helft sneller. Een N4200 is ongeveer anderhalve maal sneller tov de N3060. Dus als je de keuze hebt tussen deze 3, is de N4200 zeker de beste optie (bijna even snel als een Core i3-6006U)
Zo'n vergelijking had ik ook gedaan via cpuboss, zo kwam ik ook op een N4200 en uiteindelijk op de Medion Akoya E3215TS.

En het is de laatste geworden. Medion Akoya E3215TS. Hopelijk kan ik daar weer een aantal jaartjes mee vooruit.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiets op 05-06-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-06 23:20

freaky89

Live life

Every problem should be seen as a challenge or opportunity

Pagina: 1