Illustrator - streep door mijn afbeelding naar aanpassing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise.Booman
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-04-2021
Goedemiddag,

voor mijn werk ben ik bezig met diverse marketinguitingen, maar ik ben geen expert op het gebied van illustrator. Nu had ik eenspandoek design gemaakt en toen ik eindelijk klaar was, zat er ineens een streep door mijn werk die ik er niet uit krijg. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn vraag:

Ik ben bezig met een spandoek voor mijn werk, ik ben dit in ilustrator aan het maken. Ik was bijna klaar met het design tot ik op het laatste moment besloot om de bladzijde krul die ik had gemaakt toch nog iets te vergroten. Als ik nu een jpeg van mijn document maak laat hij ineens een streep zien door het gebied waar de bladzijde krul zit. Heeft iemand een idee hoe ik deze streep weg krijg?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het hele bestand is in illustrator gemaakt.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al geprobeerd een nieuwe laag aan te maken en daar de bladzijdekrul opnieuw te plaatsen, de achtergrond opnieuw te plakken, zoveel moglijk onnodige objecten die er stonden weggehaald, maar er blijft een streep in zitten.
...

Alvast bedankt!

*snip* Koekoek 8)7 Wat bezielt je om 2(!) afbeeldingen van 35.907 x 12.285(!) te posten? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Qx04rj.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qX8129T.png

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 23-05-2018 21:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Maar je ziet de streep alleen op de JPG? Of ook gewoon in Illustrator zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie geen streep op beide afbeeldingen (ook niet op de big-ass afbeeldingen van 35.907x12.285(!!!) die je geupload had 8)7 Hou je een beetje rekening met mobiele gebruikers e.d.? Zelfs mijn z230 met Chrome ging er van op z'n nek :X ) of je moet de streep onder "Welkom" bedoelen.

Kun je met een rode pijl o.i.d. het probleem aangeven?

Ik heb je afbeeldingen geresized naar een behapbaar formaat en je post aangepast (en by the way: [img]-tags werken met links naar afbeeldingen, niet met links naar pagina's met afbeeldingen ;) Dus niet [img]https://afbeelding.im/959lHlWt[/img] maar [img]https://static.afbeeldinguploaden.nl/1805/407383/959lHlWt.jpg[/img]).

Verder vinden we 't fijn als je (merk)namen e.d. weghaalt (al helemaal als die niet relevant zijn om je probleem te illustreren; je had best een uitsnede kunnen maken van 't stukje waar 't probleem zat). Want dit valt gewoon onder spam.

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 23-05-2018 21:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise.Booman
@kaassouffle Ik zie de streep alleen op de kpg niet in het programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise.Booman
@RobIII Mijn excuses, dit is volgens mij mijn eerste forum bericht ooit. Hier had ik geen rekening mee gehouden. Het is de streep onder welkom. Het bestand met tot snel is het zelfde bestand alleen hier had ik de hoek met krul nog niet vergroot, na vergroting kwam de streep onder welkom te staan als ik hem opsla als jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Welke methode gebruik je om het bestand op te slaan?
Zou dit kunnen zijn: https://forums.adobe.com/thread/2206112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Je streep heft ook de kleuren van de krul en gele achtergrond op exact de plek waar deze in de krul beginnen/eindigen.
Heb je de krul niet gewoon bij het vergroten iets omhoog geplaatst waardoor de achtergrond zichtbaar is?
Zie je die streep ook niet als je in Illustrator inzoomt? Als je enkel uitgezoomd kijkt zal die streep wellicht te dun zijn om zichtbaar te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 24-05-2018 10:41 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:23
Afbeelding/document zal wel eerst in PDF X1/2001 of X3/2003 opgeslagen zijn en daardoor afgevlakt. Als je zo'n afgevlakt bestand weer opnieuw gaat bewerken gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise.Booman
@vj_slof het bestand is van een ai bestand geexporteerd naar een jpg bestand. of bedoel je dat niet. Ik ben echt niet zo handig met dit programma.

@Spike_wolf als ik inzoom zie ik de streep ook niet. Ik dacht ook eerst dat het aan de krul lag, maar als ik de krul selecteer, dan loopt het object niet langs deze lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:23
exporteer of sla het eens op naar PDF of PNG en kijk of het dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise.Booman
@vj_slof ik heb hem toevallig net als png opgeslagen maar dan zie je ook de streep. ik heb daarna van 1 krul, de schaduw, de overige punten weggehaald, en ben nu aan het kijken of dit iets heeft verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise.Booman
ik ben erachter dat het in de krul zit, maar nog niet achter hoe het weg gaat. Blijven proberen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Misschien niet helemaal de juiste manier, waar waarom plaats je geen blauw vlak over de streep? Ook al laag voor laag uitgezet om te kijken of het weggaat?

P.s. ik zag net iets over megagrote afbeeldingen. Waarom exporteer je naar JPG voor een spandoek? Kan de drukker niet overweg met een EPS of PDF bestand? Dan blijven het vectoren ipv pixels

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Silasje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:51:
Waarom exporteer je naar JPG voor een spandoek?
Om de afbeelding te kunnen posten in het topic neem ik aan ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Wat ik begreep is dat het probleem alleen voortkwam bij het maken van een JPG. Dat heeft ze niet gedaan om direct hier te posten. Daar heeft ze een ander doel voor gehad.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Pagina: 1