MSI K7T 266 pro omruilen (USB probs)

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Er zijn hier een paar topics over geweest, effe een update...

Ik heb MSI gebeld en na een paar dagen iemand van de TD te pakken gekregen die precies begreep wat het was. Wat hij vertelde kwam hierop neer:

Het USB probleem (USB valt uit, ik heb het probleem bij alle poorten gehad, anderen alleen ij poort 1 en 2) komt vrijwel alleen voor bij de meer stroomvretende muizen als logitech optical. Het komt door 13 verschillende verkeerde waarden in capacitators transistors e.d., die er voor zorgen dat er niet teveel ruis is enzo. Die staan dus verkeerd afgesteld.

Dit probleem komt voor bij de 10A mobos (dit is de revisie, dit nummer staat NIET tussen je AGP en PCI kaarten, maar bovenaan het mobo boven je socket, daar staat meestal 16380-10A en dat is dus rev. 1.0A die door AMD is recommended). Verder staat er een nummer op een transparante sticker die lijkt op een stempeltje naast je audio connectoren, helemaal links onderin. Als dit nummer 5 of hoger is is het USB probleem al opgelost, als het lager is (ik heb 03) is je USB dus fucked :)

Ik mocht evt. naar Eindhoven komen om het te laten repareren (gast was erg aardig).
Maja ik wilde liever gewoon een compleet nieuwe van mijn leverancier krijgen (PCL computers, koop daar NOOIT wat). Die eikels zeggen dat ik hem maar moet komen brengen en dat ze hem dan naar de fabrikant opsturen en laten fixen (duurt een maand)... en daar heb ik dus geen zin in gvd :( Evt kon ik ook de dagwaarde terugkrijgen, wat een percentage van de nieuwwaarde was... ja daaahaaag... :r

Ik wil graag weten wie hier ervaring mee heeft, hoe het omruilen of repareren is gegaan en welke versienummers jullie hadden :)
Tnx voor reactie...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:35
Ik had dus eerst ander probleem, dat PC niet eens wou opstarten met USB ingestoken, nieuwe gekregen, maar nu dat probleem met USB uitvallen. IK WIL EEN NORMAAL STABIEL MOBO.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Op maandag 16 juli 2001 16:45 schreef RubZie het volgende:
Dit probleem komt voor bij de 10A mobos (dit is de revisie, dit nummer staat NIET tussen je AGP en PCI kaarten, maar bovenaan het mobo boven je socket, daar staat meestal 16380-10A en dat is dus rev. 1.0A die door AMD is recommended). Verder staat er een nummer op een transparante sticker die lijkt op een stempeltje naast je audio connectoren, helemaal links onderin. Als dit nummer 5 of hoger is is het USB probleem al opgelost, als het lager is (ik heb 03) is je USB dus fucked :)
Ik denk dat je je vergist. Ik heb ook een MSI MS-6380 Rev 1.0A. (16380-10A). En bij mij staat links onder het mobo de cijfers 07. Da's volgens mij toch hoger dan 5. En ik heb dat probleem ook. Dat m'n (usb) muis wegvalt voor een paar seconden. Of dat soms de muis helemaal niet meer reageert!
Maar vergissen is menselijk, nietwaar?

Verwijderd

Ik heb alleen maar ervaring met de service van Microstar international op Ekkersrijt in Eindhoven en daar is het gelukkig goed geregeld en staan ze je vriendelijk te woord . Ben er ooit een hele vrijdagmiddag geweest met een bord wat ik zelf gemold had en ze bleven zoeken tot ze het probleem gevonden en opgelost hadden

• Albinoraptor
En konden het zeker niet vinden. :P
Wat had je ermee gedaan?

Verwijderd

ik heb dus 2x een optical logitech mouse en ik heb ook dat moederboard en ik heb nergens last van...(vind het echt een goed mobo'tje)

• Albinoraptor
Dan heb jij geluk gehad dad je een goede versie hebt gekregen, maar volgens mij heeft meer dan 90% last van dat probleem met dat mobo.

Verwijderd

Yup,ik ook en durf het niet omwisselen want een kerel die ik ken heeft hetzelfde prob zowel op usb als op^ps/2 :(

• RubZie
  • Laatst online: 30-11-2024
Op maandag 16 juli 2001 19:53 schreef MMS_El_Guapo het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist. Ik heb ook een MSI MS-6380 Rev 1.0A. (16380-10A). En bij mij staat links onder het mobo de cijfers 07. Da's volgens mij toch hoger dan 5. En ik heb dat probleem ook. Dat m'n (usb) muis wegvalt voor een paar seconden. Of dat soms de muis helemaal niet meer reageert!
Maar vergissen is menselijk, nietwaar?
Ehm naja kijk zoals er staat, dit is wat die aardige gast van MSI me vertelde, die dus verder wel het probleem erkende en herkende...
Wel raar dat jij het met 07 ook hebt, ik zou zeggen bel MSI eens en kijk wat ze zeggen:
040-2676600 en effe vragen naar de TD...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Hé, dit probleem heb ik ook. Ik heb nummer 06 naast m'n audioconnectors staan en bovenop bij de socket staat het nummer 16380-10A. Ik probeer nu ff of de muis het wel goed blijft doen in usb poort nr. 3...

• gabberjoost
Jah, m'n pc'tje draait nu de hele middag al retestabiel nadat ik m'n muis heb verkast naar usb nr. 3

• Albinoraptor
Ook als je FSB omhoog gooit? Dus boven 140?

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 22:07 schreef Albinoraptor het volgende:
Ik heb geloof ik ook wel een beetje last van dit probleem, als ik namelijk ga printen dan gebeurt het soms dat m'n muis uitgaat (logitech optical) en m'n printer kapt ermee. Ik heb nog niet gekeken welke versie ik heb. Enige remedie is het opnieuw opstarten van mijn PC.

• gabberjoost
Op zondag 29 juli 2001 22:07 schreef Albinoraptor het volgende:
Nope, alleen bij fsb's t/m 138...
zie ook:
[topic=194229]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op zondag 29 juli 2001 22:31 schreef Whoppa het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik ook wel een beetje last van dit probleem, als ik namelijk ga printen dan gebeurt het soms dat m'n muis uitgaat (logitech optical) en m'n printer kapt ermee. Ik heb nog niet gekeken welke versie ik heb. Enige remedie is het opnieuw opstarten van mijn PC.
Dit probleem heb ik ook. Als ik met mijn USB Modem ga inbellen valt m'n (USB)muis uit en Modem ook. Hele USB dood. Reboot is de enige oplossing. En het gekke is: dit heb ik ALLEEN onder Win98. onder Win2k en WinXP RC1 werken ze allebei goed. Doe ik echter ipv de muis een USB Webcam erin, dus naast de modem, valt alles ook dood, 98, w2k en XP. Via en USB is een heel raar iets...

Dit overigens op een KT7 (eerste revisie)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

ik heb dus 2x een optical logitech mouse en ik heb ook dat moederboard en ik heb nergens last van...(vind het echt een goed mobo'tje)
Welke versie bios, revisie e.d.
Ik heb namelijk ook een K7T266Pro, maar ik heb dus wel een USB probleem.

Mijn Opticall Explorer doet het niet op dit mobo. Ik heb hem nu maar op PS2 gezet, maar als ik hem op USB zet, dan loopt of mijn pc vast, of de muis doet gewoon niks.
Ik heb Bios versie 1.4

Jullie zeggen dat hij het op USB Poort 3 wel moet doen ???

Ik vind het voorderest een prima mobo alleen dat die USB het niet doet vind ik :(

• gabberjoost
Jullie zeggen dat hij het op USB Poort 3 wel moet doen ???
Bij mij hielp het wel, hij heeft de hele middag goed gedraaid, maar 's avonds klapte de muis er toch weer uit. Weet niet of dit aan windows lag of niet, want het ging anders als eerst. De tijd zal het leren, denk...

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Ik heb dus gebeld met MSI, en daar kreeg ik iemand aan de lijn die nog nooit van dit probleem gehoord had. Maar weet iemand zeker dat dit een hardware fout is, want als ik morgen ofzo m'n bord terug stuur kost het me 60 piek als ze nix vinden! En dan betaal ik in 1 keer wel erg veel voor dat bord..

• Albinoraptor
Als ze zeggen dat ze van die fout nooit gehoord hebben, liegen ze tot ze barsten, al die tweakers (vast ook andere mensen ;)) met een MSI mobo, vallen MSI lastig.

• gykm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04 14:07
hmmz ik heb eff gekeken mare er staat bij mij op het stikkertje een 9 mare ik heb ook usb probz:(
ik wordt er egt strond ziek van, en al kijk je op de site staat er helemaal niets over.

ziekelijk |:(
Pagina: 1