[Whatsapp] Nieuw nummer instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodday23
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-08-2021
Goedemorgen,

Ik wil een nieuw nummer aanvragen bij mijn provider. Ik werk in het onderwijs en ik heb de grote fout begaan mijn nummer te delen met leerlingen en ouders. Ik word 's avonds gebeld/geappt (geen noodgevallen) en men verwacht dat ik direct reageer. Ik wil een nieuw nummer. Ik behoud dezelfde telefoon. Alvorens ik een nieuw nummer aanvraag, wil ik zeker zijn van het volgende:

1. Ik heb een Whatsapp groep met mijn mentor klas. Ik ben de beheerder. Ik zal uit de groep gaan en de groep verwijderen. Sommige leerlingen zullen mijn (oude) nummer hebben opgeslagen, wordt dit nummer in hun telefoon automatisch omgezet naar mijn nieuwe nummer? Dit wil ik namelijk NIET.

2. Ik wil wel graag blijven deelnemen aan de overige Whatsapp groepen waar ik in zit. Moet ik met mijn nieuwe nummer, opnieuw aan deze groepen worden toegevoegd of veranderd mijn nummer automatisch in het nieuwe nummer? In dit geval, zou ik het geen probleem vinden als mijn nummer automatisch wordt omgezet.

3. Wellicht een hele domme vraag: wanneer mensen mij bellen/appen op mijn oude nummer, dan krijgen zij simpelweg geen gehoor? Mijn profielfoto, etc, wordt verwijderd en het nummer wordt door een ander persoon in gebruik genomen?

4. Ik wil dat mijn Whatsapp gesprekken/foto's behouden blijven. Ik neem aan dat dit geen probleem is?

Sorry, ik ben slecht in dit soort dingen en ik kan op internet geen duidelijk antwoord vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Bedankt in ieder geval voor jullie tijd en moeite.

Groetjes, een docent met veel spijt! Ha ha.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@goodday23 welkom op Tweakers.
goodday23 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:56:
1. Ik heb een Whatsapp groep met mijn mentor klas. Ik ben de beheerder. Ik zal uit de groep gaan en de groep verwijderen. Sommige leerlingen zullen mijn (oude) nummer hebben opgeslagen, wordt dit nummer in hun telefoon automatisch omgezet naar mijn nieuwe nummer? Dit wil ik namelijk NIET.
Wanneer je jezelf uit deze groep verwijderd, worden die personen niet op de hoogte gesteld van je nieuwe nummer. Ik heb dit net nog even gecheckt en een van mijn vrienden heeft vorige maand een nieuw nummer gekoppeld aan Whatsapp en daar heb ik geen persoonlijk bericht van gehad in onze persoonlijke chat.
2. Ik wil wel graag blijven deelnemen aan de overige Whatsapp groepen waar ik in zit. Moet ik met mijn nieuwe nummer, opnieuw aan deze groepen worden toegevoegd of veranderd mijn nummer automatisch in het nieuwe nummer? In dit geval, zou ik het geen probleem vinden als mijn nummer automatisch wordt omgezet.
Wanneer je in Whatsapp aangeeft dat je een ander nummer hebt (Instellingen -> account -> Nummer wijzigen). Wordt er in elke groepswhatsapp een melding getoond dat je een nieuw nummer hebt, en je blijft dus ook in alle groepswhatsapp's
3. Wellicht een hele domme vraag: wanneer mensen mij bellen/appen op mijn oude nummer, dan krijgen zij simpelweg geen gehoor? Mijn profielfoto, etc, wordt verwijderd en het nummer wordt door een ander persoon in gebruik genomen?
Wanneer je van nummer wisselt, wordt je oude nummer ontkoppeld van je account. Wanneer mensen er daarna iets naar toe sturen zal de profielfoto leeg zijn en de berichten niet aankomen. (Maar één vinkje). Wanneer over een half jaar jouw oude nummer wordt vrijgegeven en iemand anders krijgt dat nummer en maakt Whatsapp aan, zullen de berichten naar die persoon gaan wanneer je leerlingen dan weer iets sturen.
4. Ik wil dat mijn Whatsapp gesprekken/foto's behouden blijven. Ik neem aan dat dit geen probleem is?
Wanneer je via de optie in Whatsapp van nummer wisselt wel. Wanneer je Whatsapp verwijderd en vervolgens met je nieuwe nummer een account aanmaakt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-05-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

1: Nee, telefoonnummers worden niet automatisch aangepast bij contacten.

2: Whatsapp heeft een verhuisfunctie ('Change phone number' in het Settings menu onder Account), en daarmee kan je je bestaande contacten op de hoogte stellen en blijven deelnemen aan de groepen waar je in zit. Voor zover ik weet, gaat dat dan naar al je contacten toe.
Ik begrijp dat je slechts een beperkte groep je nieuwe nummer wil geven, dus dan moet je die verhuisfunctie niet gebruiken.
Nadeel is dat je dan opnieuw moet worden toegevoegd aan de betreffende groepen.

3: Correct.
Echter, Whatsapp is niet op de hoogte van een nummer dat niet meer actief is en zal dus gewoon je profielinformatie blijven weergeven tot het moment dat iemand anders dat nummer krijgt (daar gaat wat tijd overheen, nummers worden niet direct opnieuw uitgegeven) en Whatsapp activeert op dat nummer. Jouw oude gegevens zijn dan foetsie.

4: Foto's staan opgeslagen op je telefoon. Gesprekken worden niet bewaard als je zonder verhuisfunctie overstapt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Whatsapp instellingen -> account -> nummer wijzigen

1. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik verwacht niet dat Whatsapp automatisch de nummers in telefoons bij werkt, dit omdat als ik iemand toevoegen ik uit Whatsapp wordt gehaald en de standaard personen app wordt geopend om de zaken bij te werken.

2. Bovenstaande methode voldoet hieraan
3. Bovenstaande methode voldoet hieraan
4. Bovenstaande methode voldoet hieraan

Mvg.
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodday23
Bedankt allemaal voor jullie reacties! :) Fijn dat jullie zo snel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind het toch best kwalijk als je een nieuw nummer moet nemen omdat men verwacht dat je direct reageert. Is negeren of vriendelijk reageren met dat je 's avonds alleen bereikbaar bent voor noodgevallen geen optie? Lijkt mij dat een normaal iemand dan immers stopt.

MAW; ik heb het idee dat je het probleem technisch wilt oplossen, terwijl het een gedragsprobleem is.

EDIT:
@goodday23 Ik heb ook niet het idee dat wisselen van nummer het probleem oplost. Dat werkt wellicht tijdelijk, totdat het nummer bekend wordt bij mensen voor wie dat niet de bedoeling is en je dan dus weer van voor af aan kan beginnen.

Wellicht zijn twee nummers dan een beter idee (weliswaar ook een "technische" oplossing), waarmee je prive en school/werk schijdt, wat mij een effectievere oplossing lijkt. Het tweede nummer gebruik je dan als nieuw prive nummer en jouw huidige nummer gebruik je dan als werknummer, wellicht kan de school dat dan ook vergoeden voor je. :)

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 23-05-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:45
CH4OS schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:09:
Ik vind het toch best kwalijk als je een nieuw nummer moet nemen omdat men verwacht dat je direct reageert. Is negeren of vriendelijk reageren met dat je 's avonds alleen bereikbaar bent voor noodgevallen geen optie? Lijkt mij dat een normaal iemand dan immers stopt.

MAW; ik heb het idee dat je het probleem technisch wilt oplossen, terwijl het een gedragsprobleem is.

EDIT:
Ik heb ook niet het idee dat wisselen van nummer het probleem oplost. Dat werkt wellicht tijdelijk, totdat het nummer bekend wordt bij mensen voor wie dat niet de bedoeling is. Wellicht zijn twee nummers dan wellicht een beter idee, waarmee je prive en school/werk schijdt.
Dit inderdaad. Bij de middelbare school waar ik enkele jaren geleden op zat, weet ik dat letterlijk iedere docent een whatsappgroep heeft met een mentorklas.
Voor zover ik weet verwacht ook helemaal niemand dat er direct gereageerd wordt, anders is dat ook een goede les voor middelbare scholieren als je het mij vraagt :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodday23
[quote]CH4OS schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:09:

Helaas, mag ik ouders niet aanspreken op hun gedrag (hoe GRAAG ik het ook zou willen!). Ouders zijn namelijk in 90% van de gevallen het probleem. Ik heb heel duidelijk benoemd dat mijn nummer alleen voor noodgevallen gebruikt mag worden. Omdat iedereen in mijn team zijn/haar nummer deelt met ouders en leerlingen heb ik dat destijds ook maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:50

Detmer

Professioneel prutser

goodday23 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:28:
Helaas, mag ik ouders niet aanspreken op hun gedrag (hoe GRAAG ik het ook zou willen!). Ouders zijn namelijk in 90% van de gevallen het probleem. Ik heb heel duidelijk benoemd dat mijn nummer alleen voor noodgevallen gebruikt mag worden. Omdat iedereen in mijn team zijn/haar nummer deelt met ouders en leerlingen heb ik dat destijds ook maar gedaan.
Wellicht kun je dit bespreken met je leidinggevende / iemand die wel de ouders op hun gedrag aan mag spreken? Dat dit vanuit de school zelf bijvoorbeeld gecommuniceerd wordt richting de ouders.

[ Voor 6% gewijzigd door Detmer op 23-05-2018 11:35 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
goodday23 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:56:
Je kunt ook kijken of je je huidige 'oude' nummer kunt porteren naar een pre-paid kaartje.

Als iemand dan nog een ongebruikt (leeg) toestel heeft liggen kun je daar die simkaart in stoppen en WhatsApp op installeren. Dan kun je al je profiel info aanpassen aan de nieuwe situatie.
(Dus bijvoorbeeld een status bericht dat dit nummer niet in gebruikt is en een profielfoto met een roodkruis oid)

Ook zorgt het ervoor dat je oude nummer iets langer buiten gebruik blijft, als je nog een paar keer een sms-je stuurt dan kun je dat nr nog jaren actief houden en krijgt niet iemand anders een nr dat in het begin enorm veel 'spam' gaat krijgen. En als die nieuwe persoon er genoeg van heeft, dan kun JIJ weer problemen krijgen als die persoon de ouders/leerlingen gaat afzeiken. Hoe leg je uit dat 'jouw nummer' een 'dickpic' heeft gestuurd naar een 12 jarig meisje...

Een 'out of the box' optie is een dual sim telefoon waarbij je 2 whatsapp accounts hebt. Dan kun je je klas op het ene nr zetten en je vrienden etc. op een ander.
Aan het einde van het jaar kun je dan elke keer een nieuw pre-paid kaartje halen. Dan heeft alleen de klas die daadwerkelijk jouw nr nodig heeft het nr. En niet, zoals waarschijnlijk nu, na een paar jaar de hele school en veel mensen daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:34
Een 'out of the box' optie is een dual sim telefoon waarbij je 2 whatsapp accounts hebt. Dan kun je je klas op het ene nr zetten en je vrienden etc. op een ander.
Dit kan niet zonder een 'aangepaste' versie van WA te installeren, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodday23
Ik ga toch mijn nummer veranderen. Wel bedankt voor het meedenken. Ik ga er vanavond eens even goed voor zitten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Eddos schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Dit kan niet zonder een 'aangepaste' versie van WA te installeren, voor zover ik weet.
Bij Andoid kan je, door gebruik te maken van de app Island, twee whatsappaccounts op je telefoon gebruiken. Bij Windows 10 kan je de app en de beta installeren. Bij IOS weet ik het niet :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:34
PinokkioTV schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:04:
[...]

Bij Andoid kan je, door gebruik te maken van de app Island, twee whatsappaccounts op je telefoon gebruiken. Bij Windows 10 kan je de app en de beta installeren. Bij IOS weet ik het niet :)
Ah, die kende ik nog niet. Zal hem niet snel installeren denk ik, maar handig om te weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

goodday23 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:28:
[quote]CH4OS schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:09:
Waarom zou je niet mogen zeggen dat de ouders jou uitsluitend voor noodgevallen mogen appen? Dan zou je ook gewoon de telefoon uit kunnen zetten. Maar goed, je kies voor een andere oplossing, ik ben ecgt benieuwd hoe lang dat goed gaat wanneer de leerlingen het nummer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodday23
leerlingen krijgen mijn nieuwe nummer niet! ik ga vanaf nu alles via email doen.
Pagina: 1