Vraag

• DamianTweaks
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik zoek een?
Een tablet voor rond de 200/300 euro voor me oma op leeftijd. Hierbij denkend aan een tablet van boven de 7/8 inch en Android. Ze kon niet echt met een iPhone overweg.

Wat is je budget?
Zie hierboven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dit wordt voor haar, haar hoofdapparaat. Ze heeft verder geen telefoon en ze wilt hier eigenlijk standaard dingen doen zoals Whatsappen, nieuws, spelletjes enzovoorts. Eventueel bellen (ben bereid om een 4G versie te kopen).

Het is wel belangrijk dat de tablet nog wel een tijdje mee kan gaan. Ik zie eigenlijk alleen maar oude tablets en er zijn niet echt duidelijke geruchten of speculaties of er nieuwe tablets uit komen dit jaar. Ik zie dus door de bomen het bos niet meer, zelfs medewerkers van een wedshop niet meer.. haha.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al gezocht en was toch het meest geïnteresseerd in een Samsung tablet, puur omdat mij het fijn lijkt voor haar. Helaas ben ik alleen een beetje goed in telefoons en advies geven daarover. Bij tablets geven ze zulke lange, lastige namen dat alles op elkaar lijkt (vooral de budgetsegment).

Zelf gaat mij keuze nu naar de Samsung tablet 10.1 4G/WiFi, helaas is die alleen in 2016 uitgekomen en zoek ik iets meer recentelijk. Als die er niet uitkomt dan iets in bovenstaande eisen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zouden mensen die er echt verstand van hebben me echt goed kunnen helpen. Het is voor mij enorm belangrijk dat ze eindelijk iets krijgt waar ze gewoon mee kan werken. We willen gewoon dat ze bereikbaar is, ook buiten het huis (4G/bellen). Daarnaast wilt ze wel foto's maken, maar hoeven niet de mooiste te zijn. Een nette accu is ook fijn.

Als er verder nog vragen zijn, beantwoord ik die graag.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door DamianTweaks op 23-05-2018 01:55 ]

Beste antwoord (via DamianTweaks op 26-05-2018 14:19)

Verwijderd

Samsung tablet 10.1 4G/WiFi, ik heb deze zelf ook in huis en hoewel ik in telefoons meer van sony ben is dit zeker wel een erg prettig apparaatje voor die prijs en een 4g optie het is inderdaad een wat ouder toestel maar laat je hierdoor niet misleiden hij voldoet zeker aan de normale eisen zeker met zijn full hd scherm

Alle reacties

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mijn ervaring met ouderen is dat een iPad zo ongeveer het makkelijkste apparaat is. Je hoeft zeer weinig in te stellen en bediening is relatief eenvoudig. Android is een stuk lastiger. En daarnaast heeft iOS best lang updates. Het bellen zou ik appart houden, dat wordt met een tablet toch niet makkelijker.

pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Grijs
2017 scheelt maar een paar tientjes en heeft waarschijnlijk korter updates.

[ Voor 8% gewijzigd door sambalbaj op 23-05-2018 02:07 ]

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11 18:13
Hm, met jouw wensen zou ik neigen naar een Huawei Mediapad M5.

pricewatch: Huawei MediaPad M5 LTE (8.4'') Grijs

Dit is enigszins wat nog in buurt van jouw budget komt met 4G connectivity (waardoor je kan whatsappen etc) Zit wel boven jouw budget. De hardware en connectivities zijn wel allemaal mordern, het wordt geleverd met Oreo (Android 8.0, de meest recente versie) waarmee het met ondersteuning goed zit.

• DamianTweaks
Dank voor jullie antwoorden..

@sambalbaj Ik snap waar je vandaan komt, echter heeft mijn oma al meteen een haat aan Apple. Daarnaast kan ze weinig vragen aan ons, iedereen heeft namelijk een Android, inclusief ik. Ik heb half jaar een Apple gehad en ik snap er nog steeds weinig van.

Ik weet dat Apple over het algemeen eenvoudiger is, maar niet voor haar, haha..

@karimmm Ik snap ook hier je keuze, het is een tablet die nog wel een tijdje meekan.. Denk je nog dat de prijs gaat dalen of niet meer? Misschien is dit toch iets te veel, of we moeten extra bijleggen... Ik zie trouwens dat de tablet niet 4G ondersteunt via Tweakers?

Komt er niet binnenkort een tablet uit voor Samsung voor de A-serie? Het ziet er goed uit, dus ik ga het even bespreken, maar ik sta zeker open voor andere opties. Graag echt alleen Android :).

[ Voor 4% gewijzigd door DamianTweaks op 23-05-2018 09:27 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:26
TataNiqqa schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:22:

@karimmm Ik snap ook hier je keuze, het is een tablet die nog wel een tijdje meekan.. Denk je nog dat de prijs gaat dalen of niet meer? Misschien is dit toch iets te veel, of we moeten extra bijleggen... Ik zie trouwens dat de tablet niet 4G ondersteunt via Tweakers?
Waarom ondersteunt hij geen 4G en waar zie je dat?
Staat toch gewoon 4G bij (LTE versie).
Overigens is die nog wel erg duur en is het 'maar' een 8.4inch scherm, hetgeen dus wel vrij klein is, zeker voor oudere mensen zou ik zelf ook gaan voor 10 inch.

Overigens schijnt Samsung wel een opvolger van de Tab A te testen, maar daar is nog zeer weinig over bekend. Wanneer die eventueel uit gaat komen dus ook niet bekend.
https://www.sammobile.com...the-galaxy-tab-advanced2/

[ Voor 31% gewijzigd door Arjant2 op 23-05-2018 09:53 ]

• DamianTweaks
Arjant2 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:45:
[...]

Waarom ondersteunt hij geen 4G en waar zie je dat?
Staat toch gewoon 4G bij (LTE versie).
Overigens is die nog wel erg duur en is het 'maar' een 8.4inch scherm, hetgeen dus wel vrij klein is, zeker voor oudere mensen zou ik zelf ook gaan voor 10 inch.

Overigens schijnt Samsung wel een opvolger van de Tab A te testen, maar daar is nog zeer weinig over bekend. Wanneer die eventueel uit gaat komen dus ook niet bekend.
https://www.sammobile.com...the-galaxy-tab-advanced2/
Ik zie het nu, had de verkeerde (zonder LTE), excuses.
Mmm, ja ik zit ook al te denken aan een 10 inch scherm, is gewoon groot genoeg.

Het wachten op een onaangekondigde lijkt me simpelweg onhandig... Vooral omdat ze binnen nu en een maand wel iets wilt hebben.. Toch wel bedankt voor het bericht, geeft me toch wat duidelijk! :)

[ Voor 3% gewijzigd door DamianTweaks op 23-05-2018 09:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Samsung tablet 10.1 4G/WiFi, ik heb deze zelf ook in huis en hoewel ik in telefoons meer van sony ben is dit zeker wel een erg prettig apparaatje voor die prijs en een 4g optie het is inderdaad een wat ouder toestel maar laat je hierdoor niet misleiden hij voldoet zeker aan de normale eisen zeker met zijn full hd scherm

• DamianTweaks
Enorm bedankt, heb de tablet al in huis en werkt inderdaad geweldig voor mijn oma.

Verwijderd

Oke heel fijn hoop dat ze er van geniet gr
Pagina: 1