Apple TV 4 vertraagde balk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Sinds enige tijd heb ik een vreemd probleem met de weergave van mijn Apple TV. Na een willekeurige periode verschijnt er onderaan een balk die een fractie van een seconde achterloopt op de rest van het scherm. (Ik heb een foto/filmpje gemaakt van de balk, maar heb geen idee hoe ik deze kan toevoegen aan deze thread)
De balk blijft gedurende iets langere tijd ongeveer 10cm breed, na een tijde begint het versnelt verder omhoog te lopen. Helemaal tot boven, daarna is alles weer normaal. Maar ik veronderstel dat dan alles ietsje vertraagd is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple TV 4 (niet 4K). Laatste software.
Aangesloten op Samsung 4K tv.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Als het probleem zich voordoet heb ik al andere inputs geprobeerd (ps4, digitale decoder, etc). Deze toestellen geven de balk nooit weer. Dus ik heb volgens mij het probleem geïsoleerd tot de Apple TV zelf en dus niet mijn tv.

De Apple TV resetten verhelpt het probleem. Maar slechts tijdelijk tot het zich weer voordoet.

Nieuwe software downloaden heeft het ook niet verholpen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-05-2018 15:04)

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:54
HDMI kabel is inderdaad een goede suggestie. Full HD gaat al over de 20GB/s heen, dus gevoelig voor inferentie van buiten af. Goedkope HDMI kabels zijn hier vaak gevoelig voor, probeer even een kabel van een A-merk.

U-Green op aliexpress heeft bijvoorbeeld prima HMDI kabels die ook 4K ondersteunen voor zachte prijsjes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Toch graag die video met ons delen ;) Desnoods plemp je het op YouTube als verborgen en geef je ons de link. Zijn vast ook andere hosters waar je hem kan dumpen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top suggestie! Hier de link naar de video (negeer het geluid 😂) YouTube: Delay Apple tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Heb je een andere HDMI kabel gebruikt??, of op een andere aansluiting aangesloten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:54
HDMI kabel is inderdaad een goede suggestie. Full HD gaat al over de 20GB/s heen, dus gevoelig voor inferentie van buiten af. Goedkope HDMI kabels zijn hier vaak gevoelig voor, probeer even een kabel van een A-merk.

U-Green op aliexpress heeft bijvoorbeeld prima HMDI kabels die ook 4K ondersteunen voor zachte prijsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere kabel nog niet geprobeerd. Ik zal straks eens een andere aansluiten. Als het probleem zich daarna nog voordoet kom ik hier wel terug proberen 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:03:
Andere kabel nog niet geprobeerd. Ik zal straks eens een andere aansluiten. Als het probleem zich daarna nog voordoet kom ik hier wel terug proberen 😋
Wacht met spanning af. ;)
Pagina: 1