Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onweer, alleen PSU of meer kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SparkyRih
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09-2021
Hier kan vast niemand een zinnig antworod op geven... Maar vandaag onweerde het behoorlijk... Geen stoppen doorgeslagen, of andere apperatuur stuk, maar mijn server (oude HP Proliant DL160 G6) stond wel uit, lampjes branden wel, en hij was nog warm...

Als ik hem probeer aan te zetten, gaan de ventilaturen aan, maar gaat hij na 2-3 seconden weer uit (je hoort ook een klikje in de voeding), dan probeert de voiding het nog eens, en klikt hij weer uit, en stopt (LEDs op het front van de server blijven wel aan)... Als ik hem weer probeer aan te zetten dan gaan de ventilatoren niet meer aan, maar hoor je wel dat de voiding wil, maar toch weer niet... Als hem een tijdje van de stroom af laat kan I kde ventilatoren weer aan krijgen, maar dan valt hij weer uit, probeert de voiding het weer zonder success, en geeft hij eht op...

Is dit de voeding, of zal er meer stuk zijn? Wetende dat de server de enige is die iets heeft geleden, dan zal de piek niet al te hoog zijn geweest om door te slaan na de voeding?

http://marc.schattorie.nl

Alle reacties

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Het is op zijn minst de voeding waarschijnlijk. Of er meer stuk is ga je alleen maar achter komen nadat de voeding vervangen is. Er is met name met goedkope voedingen een kans dat die piek doorslaat naar de rest van het systeem, maar een server voeding houd dat over het algemeen wel tegen verwacht ik.

Computer says no

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Heeft het wel met de bliksem te maken dan? Mijn ervaring is dat oude servers erg vaak kapot gaan als je ze uitzet.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• SparkyRih
Hij is toevallig pasgeleden nog gecontroleerd uit geweest zonder issues...

Ik denk echt dat het de bliskem is, ik zat 2 straten verderop in de auto op weg naar huis, en daar sloeg de bliskem zowat voor mijn auto in... Zo dicht bij heb ik hem nog nooit gehad :) Toen ik thuis kwam stond de server dus uit, maar was hij wel nog warm (dus echt dat hij nét pas uit was), een paar minuten later was hij alweer zowat koud...

Morgenvroeg ga ik meteen ff een voiding halen, en dan zal ik het uiteraard weten, maar ik wil tich ff goed kunnen slapen, want er draait redelijk wat op :D

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:40
De bliksem kan intreden via 220v 230v, coax, adsl, daarbuiten inductie verschijnselen veroorzaken. Begin bij de voeding, eventueel een nieuwe ethernet poort. Als die onderdelen niet werken zou ik je naar serverhome.nl verwijzen; misschien willen ze een swap doen oid ..

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Succes iig. Als de stoppen niet door zijn is het ook goed mogelijk dat hij via het netwerk een klap heeft gehad. Heb je adsl/coax of glas?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-11 22:24
Ik heb een keer een moederbord stuk gehad door blikseminslag.
De netwerkchip was los gekomen van het moederbord....

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SparkyRih aangezien dit meer een hardware / PSU probleem is, schopje van PNS naar OH.

• SparkyRih
Nieuwe voiding zit erin, het zelfde problem... Ook als ik de HDDs eruit haal, het zelfde problem............. Ik denk dat het einde oefening is...

Aanraders voor een nieuwe server? Rond de €1000,- dan ga ik morgen een flinke rit naar ServerHome maken...

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:25

Oekol

waka waka hey hey

Even stiekem een vraag tussendoor, stel dit is stuk gegaan door de bliksem. Wat moeilijk te bewijzen is, word dat dan verzekerd door de verzekering? De goedkoopste inboedel is voor natuurschade right? Storm water etc. Zou dit dan in geval van TS verzekerd zijn?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• SparkyRih
Ik weet niet of deze onder de inboedel valt... Ik gebruik hem deels zakelijk en deels privé... Zal er eens naar vragen, kan nooit kwaad natuurlijk...

Ik heb overigens zojuist bij serverhome.nl een nieuw DL160 G6 bested, met een wat zwaardere CPU's, en ietsjes meer RAM (niet dat ik het nodig heb, maar omda het kan :P )... Nu hopen dat de HDD's het wel hebben overleefd...

Heb trouwens ook nog geprobeerd om geheugenstripjes eruit te halen, HDD's eruit... Niets... Het valt me wel op dat maar één van de 2 processoren warm word als ik hem prober aan te zetten, is dat normal dat hij er mss maar één gebruikt bij poging tot postarten?

Edit: HELL YEAH!!! Ik kan niet opgeven... Het was de tweede processor!

Zoals ik in deze post al beschreef viel het me op dat de tweede processor erg warm werd (terwijl hij eigenlijk niets deed?)... Ook koelde hij de laatste paar weken abnormal veel (ik dacht stof, maar nu weet ik zeker dat de processor al slecht moet zijn geweest)... Gisteren heft hij dan misschien toch een kleine piek gehad die de genadeklap heeft gegeven...

Alles draait weer, welliswaar op 1 CPU en het helft van het geheugen, maar dat is genoeg voor de core services... Ik denk dat ik die nieuwe server evengoed ga laten bezorgen, en in een DC neer ga zetten, want dit mag niet meer voorkomen.......

[ Voor 35% gewijzigd door SparkyRih op 23-05-2018 22:14 ]

Pagina: 1