Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik wil graag weten wat ik nog kan proberen om mijn laptop weer aan de praat te krijgen. Ik was even weggelopen bij mijn laptop en toen ik terugkwam stond deze uit. Ik ging ervan uit dat de laptop geen stroom meer had. De stroomkabel (adapter) was aangesloten en probeerde de laptop aan te zetten. Normaal brandt er al een lampje aan de voorkant van mijn laptop wanneer ik deze aan het stroom verbind, dit was nu niet het geval. De laptop geeft geen kick wanneer ik op de aan/uit knop druk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de laptop al zonder de accu erin proberen aan te zetten (direct aan de adapter), zonder succes.
Ik heb de laptop met een nieuwe adapter aan proberen te zetten, zonder succes.
Ik heb de laptop volledig stofvrij gemaakt, zonder succes.
Ik heb de connector+draad (tussen de adapter & het moederbord) al vervangen, zonder succes.

Kunnen jullie mij misschien verder helpen met eventuele tips? Ik zou er enorm mee geholpen worden.

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzebrax
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-09 20:28
een multimeter zou handig zijn, dan kan je meten tot waar de spanningen doorkomen. Best eerst checken of de spanning aankomt vlak na de connector op het moederbord. Ik ken het moederbord niet, maar daar moet ook ergens een fuse of veiligheidsweerstand zitten, die kan je best ook even doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redzebrax schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:20:
een multimeter zou handig zijn, dan kan je meten tot waar de spanningen doorkomen. Best eerst checken of de spanning aankomt vlak na de connector op het moederbord. Ik ken het moederbord niet, maar daar moet ook ergens een fuse of veiligheidsweerstand zitten, die kan je best ook even doormeten.
Hier ga ik achteraan, kan ik hiernaast nog iets proberen waar ik niet direct middelen voor nodig heb zoals een multimeter?