Ik ben nieuw op het gebied van overclocking, en ik weet dat de volgende vragen hier waarschijnlijk tig duizend keer gevraagd zijn, but forgive me...
De amd is locked, dus de multiplier staat vast en kan niet gewijzigd worden, maar staat die multitplier waarde bij een 1 G AMD ook altijd standaard op 10 (x 100Mhz) ?
Ik heb een asus A7V133 en in de bios stond default (meen ik mij te herinneren) de waarde 7, leest ie dat niet uit de amd dan ?
En die 7 wijzigen heeft dus geen zin ? (staat nu op 7,5 x 133)
Wat gebeurt er dan als ik de FSB op 133 zet ? (stond default in bios op 100)
Wil dit zeggen dat de cpu met (denk ik) default multiplier op 10, dan ook op 1330 mhz draait ?
Oftewel heb ik nu de cpu overgeclocked zonder het in de gaten te hebben, ik wilde namelijk alleen 7,5 x 133 hebben om rond de 1G te blijven.
Als iemand op deze vragen kan antwoorden, thanx bij deze...
De amd is locked, dus de multiplier staat vast en kan niet gewijzigd worden, maar staat die multitplier waarde bij een 1 G AMD ook altijd standaard op 10 (x 100Mhz) ?
Ik heb een asus A7V133 en in de bios stond default (meen ik mij te herinneren) de waarde 7, leest ie dat niet uit de amd dan ?
En die 7 wijzigen heeft dus geen zin ? (staat nu op 7,5 x 133)
Wat gebeurt er dan als ik de FSB op 133 zet ? (stond default in bios op 100)
Wil dit zeggen dat de cpu met (denk ik) default multiplier op 10, dan ook op 1330 mhz draait ?
Oftewel heb ik nu de cpu overgeclocked zonder het in de gaten te hebben, ik wilde namelijk alleen 7,5 x 133 hebben om rond de 1G te blijven.
Als iemand op deze vragen kan antwoorden, thanx bij deze...
Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200