Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatochjohan
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09-2021
Hoi!

Ik ben van plan om een nieuwe tv aan te schaffen om voornamelijk mee te gamen (ps4 pro) en natuurlijk voor ander 4k HDR content zoals films.
Nu zit ik al een tijdje te kijken naar een Qled tv, maar ik vroeg me af of dit de beste optie is? De voornamelijkste reden is dat ie in 49" te koop is. Ik heb een klein appartementje dus 55" heeft geen zin.

Heeft er iemand toevallig tips voor een dergelijke TV voor de console en 4k films? Mijn budget ligt rond de 1400 a 1500 euro.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor dat budget kun je prima een 55" oled van LG halen. Dat is mooier dan qled. Wellicht toch de iets grotere maat overwegen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatochjohan
Jorgen schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:20:
Voor dat budget kun je prima een 55" oled van LG halen. Dat is mooier dan qled. Wellicht toch de iets grotere maat overwegen?
55" is dus echt te groot. Ik zit er max 2m vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@jatochjohan Aankoopadviezen doen we in CEA dus je topic is die kant op verhuisd. Kijk daar eens wat rond; talloze mensen zijn je voor gegaan in hun zoektocht naar een nieuwe tv om op te gamen.

Tevens even je topic titel wat duidelijker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 19:09

TDB

Zelf deze een tijdje geleden gekocht: pricewatch: Sony KD-49XE9005 Zwart
erg tevreden over (PS4 Pro / 4K films)

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Een televisie is niet gauw te groot, en met name vanwege de kleine schermranden etc. valt een 55 inch echt nog wel mee. Ik heb nu een 47inch waar ik ook vanaf de bank zo'n 2 tot max 3 meter vanaf zit, maar dit mag toch echt nog wel een stukkie groter hoor.

De oled 7 series kun je nu krijgen vanaf zo'n 1350 euro, zie het Oled prijzen topic.
Dan haal je echt iets moois in huis en met 2m vanaf een 55inch TV heeft 4K tenminste ook nog nut ;)

[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

[ Voor 9% gewijzigd door NL_Scratch op 23-05-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 22:19
NL_Scratch schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:09:
Een televisie is niet gauw te groot, en met name vanwege de kleine schermranden etc. valt een 55 inch echt nog wel mee. Ik heb nu een 47inch waar ik ook vanaf de bank zo'n 2 tot max 3 meter vanaf zit, maar dit mag toch echt nog wel een stukkie groter hoor.

De oled 7 series kun je nu krijgen vanaf zo'n 1350 euro, zie het Oled prijzen topic.
Dan haal je echt iets moois in huis en met 2m vanaf een 55inch TV heeft 4K tenminste ook nog nut ;)

[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
het adagium hoe groter hoe beter is nogal subjectief en hangt er ook vanaf hoe prominent je de tv in je woonkamer (of waar dan ook). Ik herken de situatie van TS wel. Zelf heb ik niet zo’n grote woonkamer en een 55 inch tv zou voor mij totaal uit verhouding zijn en de kamer totaal overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Wouterkaas schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:09:
[...]
het adagium hoe groter hoe beter is nogal subjectief en hangt er ook vanaf hoe prominent je de tv in je woonkamer (of waar dan ook). Ik herken de situatie van TS wel. Zelf heb ik niet zo’n grote woonkamer en een 55 inch tv zou voor mij totaal uit verhouding zijn en de kamer totaal overnemen.
Dit ben ik zeker met je eens, helaas zijn er nog geen 40 tot 50inch oled schermen.
De TS heeft een budget voor een Oled, dus ik zou zeker een Oled overwegen boven een 49inch LCD/LED/Q-led o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatochjohan
Thanks voor alle tips. Om mijn vriendin nog tevreden te houden (happy wife-> happy life) blijft het bij 49". Ik zie trouwens nu ook de SONY KD-49XE900. Die is wat goedkoper dan de Qled. Heeft er iemand ervaring met de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 19:09

TDB

jatochjohan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:30:
Thanks voor alle tips. Om mijn vriendin nog tevreden te houden (happy wife-> happy life) blijft het bij 49". Ik zie trouwens nu ook de SONY KD-49XE900. Die is wat goedkoper dan de Qled. Heeft er iemand ervaring met de tv?
kijk eens naar de post van 08:05 :P

PSN: TDBtje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:01
Ik ga toch nog even inhaken op het 49" vs 55" verhaal. Gemiddeld is een huidige 55" TV 14cm breder en 7,5cm hoger dan een 49" toestel. Dat is relatief weinig als je kijkt hoeveel beeldoppervlak je erbij krijgt die de immersie bij games en films vergroot. Ik heb tot zo'n 4 jaar geleden veel, heel veel, TV's verkocht en geplaatst en bij ruim de helft van de mensen was de reactie achteraf dat de TV best een maatje groter had gemogen en in veel van die gevallen gebeurde dit ook. Een grappig detail is dat meestal de vrouwen hiertoe kwamen. Ik ga je uiteraard niet dwingen om een 55" te kopen, maar ik zou de maten nog eens goed vergelijken in een winkel, samen met de happy wife :-)

Meer inhoudelijk is de Sony 49XE9005 een goed toestel, maar wees je bewust van de nukkigheid van AndroidTV die helaas zeker kan zorgen voor een UNhappy wife. Wat dat aangaat zijn Samsung's Tizen en LG's WebOS een stuk gebruiksvriendelijker. Met name WebOS is erg fijn in gebruik (getuige mijn vriendin). Een 49" Samsung QLED TV is dan een optie, maar als je het mij vraagt ligt de prijs te hoog en kost de 55" versie vaak maar een paar tientjes meer. En als je dan toch op 55" uitkomt, dan kan je voor je HDR games en films vind ik beter voor de LG OLED 55C7 gaan. Tóch weer die 55"!! Irritant hè?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatochjohan
TDB schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:56:
[...]

kijk eens naar de post van 08:05 :P
Jeetje, my bad. Je bent er dus helemaal tevreden mee? Is het erg anders dan Qled? Ik zit momenteel in het buitenland dus ik kan nu zelf niet naar een winkel om zelf te kijken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatochjohan
Major_ton schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:31:
Ik ga toch nog even inhaken op het 49" vs 55" verhaal. Gemiddeld is een huidige 55" TV 14cm breder en 7,5cm hoger dan een 49" toestel. Dat is relatief weinig als je kijkt hoeveel beeldoppervlak je erbij krijgt die de immersie bij games en films vergroot. Ik heb tot zo'n 4 jaar geleden veel, heel veel, TV's verkocht en geplaatst en bij ruim de helft van de mensen was de reactie achteraf dat de TV best een maatje groter had gemogen en in veel van die gevallen gebeurde dit ook. Een grappig detail is dat meestal de vrouwen hiertoe kwamen. Ik ga je uiteraard niet dwingen om een 55" te kopen, maar ik zou de maten nog eens goed vergelijken in een winkel, samen met de happy wife :-)

Meer inhoudelijk is de Sony 49XE9005 een goed toestel, maar wees je bewust van de nukkigheid van AndroidTV die helaas zeker kan zorgen voor een UNhappy wife. Wat dat aangaat zijn Samsung's Tizen en LG's WebOS een stuk gebruiksvriendelijker. Met name WebOS is erg fijn in gebruik (getuige mijn vriendin). Een 49" Samsung QLED TV is dan een optie, maar als je het mij vraagt ligt de prijs te hoog en kost de 55" versie vaak maar een paar tientjes meer. En als je dan toch op 55" uitkomt, dan kan je voor je HDR games en films vind ik beter voor de LG OLED 55C7 gaan. Tóch weer die 55"!! Irritant hè?
Het is meer dat wij een vrij kleine woonkamer hebben (24m2). Ze wilt niet dat de tv gaat overheersen. In een volgend huis komt er een 75" :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
Major_ton schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:31:

Wat ik vaak ook zie/hoor/lees is dat mensen middels een stuk karton de TV simuleren op de muur. Je ziet dan perfect het verschil tussen de maten en kunt dan makkelijker conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 22:19
NL_Scratch schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:35:
[...]

Wat ik vaak ook zie/hoor/lees is dat mensen middels een stuk karton de TV simuleren op de muur. Je ziet dan perfect het verschil tussen de maten en kunt dan makkelijker conclusies trekken.
Deze tip kan ik onderschrijven! In de winkel leken de 55 inch tv’s eigenlijk een heel gemiddeld formaat dat prima in mijn woonkamer zou staan. Totdat ik aan de zijkant ineens een of ander lullig schermpje zag staan: 32 inch, ofwel mijn huidige tv die ik thuis al van redelijk formaat vindt. :+ Thuis eens een 55 inch scherm uitgeknipt op karton en dan zie je echt pas hoe groot (of klein gelang je voorkeur) een scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
jatochjohan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 04:35:
[...]
55" is dus echt te groot. Ik zit er max 2m vandaan.
Nee hoor. Ik game ook vanaf 2m en dan zie je mooi het verschil tussen fullHD en 4K op de PS4pro.
Vanaf mijn bank (4meter ofzo) zie je het verschil tussen fullHD en 4K nagenoeg niet meer. Met films ervaar ik dat wel anders. Daar zie ik vanaf de bank zeker dat 4K veel meer crisp is dan 1080p, maar voor gamen ervaar ik het anders op de een of andere manier.

Ik vond mijn 55" tv ook echt heul groot ivm mijn vorige 46". Dat went zo snel dat een 46" tv bij vrienden echt een schattig tv'tje is die gewoon te klein is geworden :P

tip: ga voor je budget voor een zo groot mogelijke tv.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 24-05-2018 11:45 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:08
Hulleman schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Nee hoor. Ik game ook vanaf 2m en dan zie je mooi het verschil tussen fullHD en 4K op de PS4pro.
Vanaf mijn bank (4meter ofzo) zie je het verschil tussen fullHD en 4K nagenoeg niet meer. Met films ervaar ik dat wel anders. Daar zie ik vanaf de bank zeker dat 4K veel meer crisp is dan 1080p, maar voor gamen ervaar ik het anders op de een of andere manier.

Ik vond mijn 55" tv ook echt heul groot ivm mijn vorige 46". Dat went zo snel dat een 46" tv bij vrienden echt een schattig tv'tje is die gewoon te klein is geworden :P

tip: ga voor je budget voor een zo groot mogelijke tv.
Helemaal mee eens.

En OLED boven QLED.

PVO

Pagina: 1