hulp nodig met kwalitatief goede oordopjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger_Dutch
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-09 12:25
Ik zoek een?
In-ear oordopjes

Wat is je budget?
Budget is zo'n 30 euro, maar dit kan iets opgeschroefd worden mocht er een betere keuze zijn.
Absolute max is 50.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga de oordopjes zeer intensief gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hier is een lijstje met wat ik heb gevonden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips SHX20 (Zwart)€ 34,-€ 34,-
1Sony MDR-XB510AS (Zwart)€ 30,65€ 30,65
1Xiaomi Hybrid Iron (Zilver)€ 27,95€ 27,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 92,60

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik doe zelf nooit lang met oordopjes en vind dat dat nu wel eens klaar moet zijn, graag heb ik er een waarmee ik lang mee kan doen, graag ook nog met goed geluid.
Zijn deze oordopjes van geode kwaliteit, of zijn er andere die beter zijn?

Graag hoor ik jullie mening en adviesen. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tweakers heeft een tijdje terug oordopjes in 3 prijsklassen getest. Als je even bij de reviews kijkt moet ze wel kunnen vinden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0oMuch
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-10 09:42
Uit persoonlijke ervaring kan ik onderstaande oordopjes aanraden. Ben al aan m'n derde setje toe, maar doe er sowieso langer dan een jaar mee. Alle defecten waren kabelbreuk, daar kom je bij intensief gebruik niet echt onderuit.

Goed geluid, goeie bas en sluiten goed af. Er worden drie pasvormen meegeleverd, dus grote kans dat ze goed passen.

Volgens mij komen deze ook terug in de review waar @Jorgen het over heeft

pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

T0oMuch schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:20:
Uit persoonlijke ervaring kan ik onderstaande oordopjes aanraden. Ben al aan m'n derde setje toe, maar doe er sowieso langer dan een jaar mee. Alle defecten waren kabelbreuk, daar kom je bij intensief gebruik niet echt onderuit.

Goed geluid, goeie bas en sluiten goed af. Er worden drie pasvormen meegeleverd, dus grote kans dat ze goed passen.

Ik kan meepraten over de cx 300, prachtige oordoppen met goed geluid. Sowieso kan sannheiser erg goede oordoppen maken.

Let er wel op dat je niet het beste moet verwachten van oortjes van 30 euro. Echt goede oortjes beginnen pas vanaf een euro of 80-90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger_Dutch
Dank voor jullie reacties
Jorgen schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:09:
Tweakers heeft een tijdje terug oordopjes in 3 prijsklassen getest. Als je even bij de reviews kijkt moet ze wel kunnen vinden.
Ik heb het helaas niet kunnen vinden, maar het kan ook zijn dat ik verkeerd heb gezocht.
T0oMuch schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:20:

Deze oordopjes komen wel heel erg vaak terug in verschillende reviews die ik heb gelezen, ik ga ze bestellen, bedankt. :)
michelsoe12 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:27:
[...]

Ik kan meepraten over de cx 300, prachtige oordoppen met goed geluid. Sowieso kan sannheiser erg goede oordoppen maken.

Let er wel op dat je niet het beste moet verwachten van oortjes van 30 euro. Echt goede oortjes beginnen pas vanaf een euro of 80-90.
Ik hoef ook zeker niet het beste van het beste, maar ik verwacht wel een beetje kwaliteit, heb redelijk slechte ervaringen met oordopjes namelijk, maar ik ga de Sennheisers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 10:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb zeer goede ervaringen met de KZ ED9 oordopjes. Moet je bereid zijn om uit China te bestellen en wat langer te wachten tot ze er zijn.

Ze komen met twee verschillende speakertjes waarmee je de diepte van de bas aanpast en ze zitten uitstekend. Ik frommel ze wel altijd in een zak en de eerste set ging ongeveer 2 jaar mee. Ik heb wel besloten ze daarna opnieuw te kopen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Danger_Dutch Ik zie nu dat die reviews over bluetooth oordopjes gaan. Zie de bovenste 3 in dit lijstje: https://tweakers.net/reviews/zoeken/?keyword=oordop. Ik weet niet of dat voor jou ook een optie is?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger_Dutch
Jorgen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:02:
@Danger_Dutch Ik zie nu dat die reviews over bluetooth oordopjes gaan. Zie de bovenste 3 in dit lijstje: https://tweakers.net/reviews/zoeken/?keyword=oordop. Ik weet niet of dat voor jou ook een optie is?
Ik wil geen Bluetooth oordopjes, vind ze niet fijn qua gebruiksgemak en vaak zijn ze ook een stuk duurder dan de "normale" variant.
DirtyBird schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:22:
Ik heb zeer goede ervaringen met de KZ ED9 oordopjes. Moet je bereid zijn om uit China te bestellen en wat langer te wachten tot ze er zijn.

Ze komen met twee verschillende speakertjes waarmee je de diepte van de bas aanpast en ze zitten uitstekend. Ik frommel ze wel altijd in een zak en de eerste set ging ongeveer 2 jaar mee. Ik heb wel besloten ze daarna opnieuw te kopen.
Deze lijken me ook interessant, ik ga me er in verdiepen, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:53
check ook de site van Aart Jan voor goede chineze oordopjes. Ik heb zelf de Yersen Fen 2000 en de Lker i8, allebei heel goed.

http://aartjan.nl/blog/beste-oordopjes-en-headsets/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:48
Danger_Dutch schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:50:
Ik doe zelf nooit lang met oordopjes en vind dat dat nu wel eens klaar moet zijn
Laat me raden. Kabelbreuk. Bij de 3,5mm jack.

Ik heb ook jarenlang elke 3 tot 9 maanden een nieuwe set in-ears gekocht in de prijsklasse 10-20 euro. Toen was ik er zat van en heb ik een set van 50 euro gekocht.

Niks. Werkt.

Zolang je je oortjes in je jaszak frommelt (dat doe je na een paar maanden toch) en/of altijd een klein beetje druk op het stukje bij de 3,5mm plug zet, gaat het uiteindelijk gewoon mis.

Gelukkig bestaat er een oplossing! :D Bluetooth oordopjes!

Die shit gaat niet stuk (al heeft 1 set de wasmachine niet overleefd). Ik had die set voor meer dan een jaar en welke ik nu heb ook al bijna. Echt, dikke aanrader. Op termijn verdien je ze dik terug. Het zal je verbazen hoe praktisch het is als die ene kabel er niet tussen zit (mijn Nexus 5 is een keer stukgevallen omdat de kabel ergens achter bleef haken).
Danger_Dutch schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:27:
Ik wil geen Bluetooth oordopjes, vind ze niet fijn qua gebruiksgemak en vaak zijn ze ook een stuk duurder dan de "normale" variant.
Alles met Bluetooth 4.0 of hoger is prima. Koppelbaar aan twee apparaten, dus werken achter je laptop en daarna overschakelen naar je telefoon is geen probleem. Gebruiksgemak? Als je eenmaal gewend bent aan fietsen zonder die kabel naar je broekzak, dan weet je pas wat gebruiksgemak is :+ hetzelfde voor het OV, op het strand, zoveel vrijheid :)

En duurder? Voor 50 euro heb je makkelijk een setje bluetooth in-ears, zonder echt in te leveren op geluidskwaliteit.

Meer voordelen? Je kan opeens weer iedere smartphone kopen :z

En wil je echt per se dat draadje? Er zijn verschillende Chinese oordopjes waarbij de kabel vervangbaar is, vergelijkbaar met Shure-oordopjes. De KZ ZS10 bijvoorbeeld. Zijn ook dopjes van hoge kwaliteit, en er bestaat ook nog eens een bluetooth kabel (wel vervelend qua gewicht/accu, maar hey, het kan).

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 23-05-2018 13:45 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1