Vraag

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:24
Help, ik zit echt met een dilemma. Welke van de 2.

Tot vorig jaar had ik een note3. Maar die was echt op. Batterij liep binnen een paar uur leeg. Dus proef op de som en een china ding (ulefone gemini pro) besteld.
Helaas voldoet ie niet aan mn verwachtingen. Touchscreen manco/ accu)

Het abo van mn vrouw was aan vervanging. Haar note8 was nog goed. Maar eenmaal in de winkel nam zij een s9 en zou ik haar note krijgen. Echter viel die s9 zo tegen dat we die hebben teruggestuurd en voor mij een note8 hebben besteld.

Zie ik dus vanmorgen de oneplus6. Qua specs tov de note8 zitten er plussen en minnen.

Camera
Pen
Kale android vs samsung skin
Draadloos laden
Hoelang nog updates

Bij mij gaat het met name om perfomance. Mn volgende auto heeft ws draadloos laden, maar aan de andere kant heb ik altijd flitsmeister aanstaan tijdens woon - werk.
Flitsmeister en android auto duurt nog even of komt niet.
Ook is bij de meeste auto s android auto nog bekabeld.

Inmiddels al diverse youtube 'vs' filmpjes bekeken maar vind het erg lastig.

Iemand tips/ suggesties?

Beste antwoord (via p.d.akkerman op 25-05-2018 18:23)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een S8 en vind draadloos laden best handig, maar in de auto gebruik ik het nooit omdat Android Auto via kabel moet. Dat zou voor mij dus geen duidelijk + voor de Note zijn.

Ik vond de Note 8 zelf te groot en zwaar. Ik kwam van een BlackBerry Priv die iets lichter was dan de Note, maar vooral de breedte en het gewicht begonnen me steeds meer tegen te staan. Daarom ben ik ook voor de gewone S8 gegaan ipv de S8 plus. Je hebt de Note 8 gezien, dus je moet zelf bedenken of het formaat een issue gaat zijn.

De S8 heeft ongeveer dezelfde specs als de Note 8, en die is voor mij ruimschoots snel genoeg. De OP6 is in benchmarks nog iets sneller, maar ik verwacht dat je daar in de praktijk weinig verschil in gaat merken. Niet voor niets dat de S9 minder goed verkoopt: het verschil is te klein met de S8. Beide zijn een flinke stap voorwaarts van de Note 3

Als ik de reviews: OnePlus 6 - Blinkt uit in zijn eenvoud bekijk, is de camera overdag goed genoeg, maar bij slecht licht is de S9 iets beter. Volgens mij was de S9 iets beter dan de S8, dus ik verwacht dat de Note 8 en OP6 niet veel zullen verschillen.

De UI van Samsung is wat kleuriger dan standaard Android, maar het is lang niet meer zo zwaar als vroeger met de Note 3.

Samsung belooft 2 jaar updates en 3 jaar beveiligingsupdates. Oneplus belooft niks maar de verwachting is dat ze wel gaan proberen 2 jaar ondersteuning te geven.

De pen van de Note lijkt mij meer een gimmick dan echt nuttig, maar aangezien je van een Note 3 komt weet je zelf wel of jij hem nuttig vindt.

Al met al zou ik de keuze meer af laten hangen van afmetingen en gewicht, en van de twee die jij noemt zou ik waarschijnlijk voor de OnePlus gaan.

Alle reacties

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:57
IK zou de oneplus 6 halen die is zelfs sneller dan de s9.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:17

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

de oneplus 6 heeft wel een notch in het ontwerp zitten. bij samsung kun je de opslag ook uitbreiden als je tekort hebt. toch is het samsung < oneplus

Acties:
  • Beste antwoord

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een S8 en vind draadloos laden best handig, maar in de auto gebruik ik het nooit omdat Android Auto via kabel moet. Dat zou voor mij dus geen duidelijk + voor de Note zijn.

Ik vond de Note 8 zelf te groot en zwaar. Ik kwam van een BlackBerry Priv die iets lichter was dan de Note, maar vooral de breedte en het gewicht begonnen me steeds meer tegen te staan. Daarom ben ik ook voor de gewone S8 gegaan ipv de S8 plus. Je hebt de Note 8 gezien, dus je moet zelf bedenken of het formaat een issue gaat zijn.

De S8 heeft ongeveer dezelfde specs als de Note 8, en die is voor mij ruimschoots snel genoeg. De OP6 is in benchmarks nog iets sneller, maar ik verwacht dat je daar in de praktijk weinig verschil in gaat merken. Niet voor niets dat de S9 minder goed verkoopt: het verschil is te klein met de S8. Beide zijn een flinke stap voorwaarts van de Note 3

Als ik de reviews: OnePlus 6 - Blinkt uit in zijn eenvoud bekijk, is de camera overdag goed genoeg, maar bij slecht licht is de S9 iets beter. Volgens mij was de S9 iets beter dan de S8, dus ik verwacht dat de Note 8 en OP6 niet veel zullen verschillen.

De UI van Samsung is wat kleuriger dan standaard Android, maar het is lang niet meer zo zwaar als vroeger met de Note 3.

Samsung belooft 2 jaar updates en 3 jaar beveiligingsupdates. Oneplus belooft niks maar de verwachting is dat ze wel gaan proberen 2 jaar ondersteuning te geven.

De pen van de Note lijkt mij meer een gimmick dan echt nuttig, maar aangezien je van een Note 3 komt weet je zelf wel of jij hem nuttig vindt.

Al met al zou ik de keuze meer af laten hangen van afmetingen en gewicht, en van de twee die jij noemt zou ik waarschijnlijk voor de OnePlus gaan.

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:24
Knoop doorgehakt.

One plus is besteld