Toon posts:

WinXP + Win98 Multiboot

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al Windows XP maar nu wil ik Win98 ernaast zetten..

ik *WOU* met Bootmagic en PQmagic dit doen, maar goed, Bootmagic zegt bij installatie: "cannot find primary FAT32 disk to install" en PQMagic kan ik wel een primaire fat32 schijf maken, maar bij apply changes (restart maken..) doet PQmagic lekkur nix onder XP en start hij gewoon naar windhoos.. ;(

Hoe ga ik dit oplossen..

Verwijderd

Ik heb 2 primiare partities aangemaakt waarvan ik 1 op hidden gezet heb met Partition Magic 6.0.

Da heb ik WinMe geïnstalleerd op de eerste partitie in mijn geval de grootste.
dan deze WinMe partitie op hidden gezet en WinXP geïnstalleerd.

het heeft even gewerkt, maar ben nog op zoek achter een bootprobleem in WinXP, ik denk dat er errors komen omdat mijn CPU overclockt is, ben nog niet zeker

Verwijderd

In windows XP zit toch een optie (net als bij Win 2000) om een multiboot te installeren? Als je eerst die Win 98 geïnstalleerd had en daarna die XP had het waarschijnlijk gewerkt (zonder Partition- of bootmagic)

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even een vervolg op deze vraag.

Ik HAD een goed werkende WinXP / Win98 dualboot systeem.

Hierna heb ik er Mandrake Linux 8.0 geinstalleerd met de LILO bootloader.

Linux is ondertussen al weer verwijderd, alleen LILO zit er noh in.

Met FDISK / MBR kan ik het originele Win98 Master Boot Record terugzetten. Ben ik Lilo kwijt maar ook mijn DUAL boot systeem. WinXP heeft hier denk ik ook geen standaard utility voor.

Verwijderd

Als je nu eerst eens win98 installeerd daarna winXP dan kies je NIET voor upgrade maar voor Clean Instal en Vola !
Een dualboot met Win98 & WinXP

By The Way:
Windows XP RC-1 Schopt kont !!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 19:11 schreef Akoon het volgende:
In windows XP zit toch een optie (net als bij Win 2000) om een multiboot te installeren? Als je eerst die Win 98 geïnstalleerd had en daarna die XP had het waarschijnlijk gewerkt (zonder Partition- of bootmagic)
best geinig, maar ik heb geen partitie om XP op te installeren :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 20:35 schreef TheMATRiX2001 het volgende:
Als je nu eerst eens win98 installeerd daarna winXP dan kies je NIET voor upgrade maar voor Clean Instal en Vola !
Een dualboot met Win98 & WinXP

By The Way:
Windows XP RC-1 Schopt kont !!!!!
Ook best geinig maar weet je op zich is het niet zo geinig om WinXP met alle progz te deleten..

however dat HEB ik nu toch gedaan :) alleen nu weet ik niet hoe ik me NTFS partities FAT32 moet maken :(
PQMagic wil niet

Verwijderd

Je kan met de instalatie cd van XP of win2000 als je begint met instaleren zo je partities aanpassen van fat 32 naar ntds en andersom.Ook kan je de grote van de partitie bepalen.Als je alles naar Fat32 omzet kan je daarna als je de instalatie afbreekt met een opstart diskette van een win9x Os met Fdisk in dos alles aanpassen zoals je het hebben wilt.Programma als partition magic heb je helemaal nergens voor nodig.

Als je XP of win2000 instaleerd nadat je een win9x OS geinstaleerd hebt en je kiest voor nieuwe instalatie en kiest bij aangepast/advanced dat je zelf wilt kiezen waar je hem instaleerd en je neemt dan een andere partitie als waar je die andere OS hebt staan maakt hij zelf een bootmenu aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 21:50 schreef silures het volgende:
Je kan met de instalatie cd van XP of win2000 als je begint met instaleren zo je partities aanpassen van fat 32 naar ntds en andersom.Ook kan je de grote van de partitie bepalen.Als je alles naar Fat32 omzet kan je daarna als je de instalatie afbreekt met een opstart diskette van een win9x Os met Fdisk in dos alles aanpassen zoals je het hebben wilt.Programma als partition magic heb je helemaal nergens voor nodig.

Als je XP of win2000 instaleerd nadat je een win9x OS geinstaleerd hebt en je kiest voor nieuwe instalatie en kiest bij aangepast/advanced dat je zelf wilt kiezen waar je hem instaleerd en je neemt dan een andere partitie als waar je die andere OS hebt staan maakt hij zelf een bootmenu aan.
i know all.. behalve 1 ding en dat is tevens niet waar :(
in de installatie kun je alleen partities naar NTFS converteren maar niet terug :(

Verwijderd

Ik heb dat vorige week nog gedaan.
(van Ntsf naar fat32)
Met het instaleren van win2000 en daarnaast XP.

Verwijderd

dual maken vanuit alleen een win9x install is niet zo moeilijk, andersom is een stuk lastiger omdat ze dan ruzie krijgen over wie de MBR weg mag schrijven. Win9x zal meestal de oude settings deleten, NT laat die gewoon staan. Er staat echter een systeemfile in de root van c: genaamd boot.ini waar het menu in staat dat je bij het booten krijgt. Hier kun je de boel handmatig in wijzigen.
Pagina: 1