Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Soundbar & bleuthoot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HardFusion
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik zou een vraagje hebben,
Tot een jaar terug kon ik mijn laptop perfect telkens verbinden met mijn Sony soundbar via bleuthoot (de klank vertraagde wel iets maar dit stoorde me niet). Maar sinds enkele weken lukt dit niet meer, telkens krijg ik de melding dat hij het apparaat niet vind en dat ik moet instellen dat mijn soundbar gedetecteerd kan worden.

Dit heeft altijd gewerkt, nochtans staat de soudbar op gekoppeld maar verbinden lukt maar niet. Heb al tal van dingen geprobeerd maar niets werkt. Hoe kan dit? Het ging voordien altijd en nu sinds enkele weken niet meer.. Iemand hier een verklaring voor? Het gaat om de HT CT-390, handleiding al doorgenomen maar helpt ook niet...Hier een foto van de screen van de melding = https://www.mupload.nl/img/1f44qehtw.png. Alvast bedankt!

MvG
HardFusion

Alle reacties

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 21:44

OverloadOfRed

Bla, blabla

Meeste problemen met koppelen los je op door beide apparaten uit beide ‘verbonden’ lijst te halen of op vergeet dit apparaat oid te klikken. Gebeurt mij regelmatig met m’n Bluetooth koptelefoon, even op vergeet dit apparaat op de telefoon en koptelefoon resetten en hoppa daar is ie weer

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• HardFusion
OverloadOfRed schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:44:
Meeste problemen met koppelen los je op door beide apparaten uit beide ‘verbonden’ lijst te halen of op vergeet dit apparaat oid te klikken. Gebeurt mij regelmatig met m’n Bluetooth koptelefoon, even op vergeet dit apparaat op de telefoon en koptelefoon resetten en hoppa daar is ie weer
Al duizend keer gedaan op mijn laptop maar werkt niet helaas, was het eerste dat ik deed toen het niet meer lukte... Koppelen gaat nog wel, verbinden niet. Nochtans met eender welk ander toestel lukt dit meteen (tablet, smartphone,...) en kan ik meteen via bleuthoot geluid afspelen :/

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Vreemd. Fabrieksinstellingen al geprobeerd? Drivers op je laptop eventueel downgraden?

• HardFusion
OverloadOfRed schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:42:
Vreemd. Fabrieksinstellingen al geprobeerd? Drivers op je laptop eventueel downgraden?
Al allemaal gedaan, niets helpt...

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:48

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Dus je kan je laptop niet aansluiten op je soundbar middels bluetooth.

Kan je andere apparaten wel met je soundbar verbinden?
Kan je met je laptop wel met andere apparaten verbinden?

Steam/Discord: Flimovic

• HardFusion
Flimovic schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:25:
Dus je kan je laptop niet aansluiten op je soundbar middels bluetooth.

Kan je andere apparaten wel met je soundbar verbinden?
Kan je met je laptop wel met andere apparaten verbinden?
Klopt, ik kan met me laptop wel via bleuthooth dingen verzenden en ontvangen naar smartphones of dergelijke. Tablet, smartphone of mp3 speler kan ook perfect en snel verbonden worden met de soundbar dus dit gaat allemaal perfect. Alleen krijg ik maar geen verbinding tussen de laptop en de soundbar. Hij staat gekoppeld maar kan niet verbinden, wel lastig als je wat muziek vanuit de laptop door de soundbar wilt afspelen... Vroeger ging het nochtans wel, nu x aantal weken niet meer en al duizend en 1 dingen geprobeerd maar niets lukt :/ Zie de screen in me openingspost wat ik telkens krijg als ik wil verbinden...

[ Voor 11% gewijzigd door HardFusion op 27-05-2018 16:10 ]

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Precies dezelfde melding krijg ik met m’n koptelefoon, en dat is opgelost als ik beide apparaten de Bluetooth lijst even reset, dus het lijkt me heel sterk dat dat met jouw apparaat heel anders zit.
Weet je zeker dat je de verbinding eruit hebt gegooid op de laptop EN de soundbar?

• HardFusion
OverloadOfRed schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:03:
Precies dezelfde melding krijg ik met m’n koptelefoon, en dat is opgelost als ik beide apparaten de Bluetooth lijst even reset, dus het lijkt me heel sterk dat dat met jouw apparaat heel anders zit.
Weet je zeker dat je de verbinding eruit hebt gegooid op de laptop EN de soundbar?
Op de laptop wel, op de soundbar niet want geen idee hoe je dit kan doen man... Vind ik niets van terug in de handleiding en heb ook geen programma of app om dit te doen. Heb wel de sony app om instellingen van mijn soundbar te wijzigen of te het apparaat te beheren maar van bleuthooth apparaten vind ik niets terug om deze lijst te wissen of dergelijke...

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

HardFusion schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:37:
[...]

Op de laptop wel, op de soundbar niet want geen idee hoe je dit kan doen man... Vind ik niets van terug in de handleiding en heb ook geen programma of app om dit te doen. Heb wel de sony app om instellingen van mijn soundbar te wijzigen of te het apparaat te beheren maar van bleuthooth apparaten vind ik niets terug om deze lijst te wissen of dergelijke...
Kijk, dat verklaart een hoop. Check eens of je terug kan naar de fabrieksinstellingen via die app. Wel eerst even kijken wat voor instellingen je nu allemaal hebt veranderd zodat je niet voor gekke verassingen komt te staan.

• HardFusion
OverloadOfRed schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:51:
[...]

Kijk, dat verklaart een hoop. Check eens of je terug kan naar de fabrieksinstellingen via die app. Wel eerst even kijken wat voor instellingen je nu allemaal hebt veranderd zodat je niet voor gekke verassingen komt te staan.
Net even gekeken via de app maar vind geen optie terug om de fabrieksinstellingen te herstellen... Kan enkel mijn geluid instellingen wijzigen en de plaats van de soundbar. Het gaat om de HT-CT390 van Sony. Andere oplossing? In de hanleiding bij "problemen oplossen" vind je uitgebreide uitleg over bleuthooth functie maar niets i.v.m een lijst van apparaten of hoe je deze naar fabrieksinstellingen kan terugzetten...

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

HardFusion schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:01:
[...]

Net even gekeken via de app maar vind geen optie terug om de fabrieksinstellingen te herstellen... Kan enkel mijn geluid instellingen wijzigen en de plaats van de soundbar. Het gaat om de HT-CT390 van Sony. Andere oplossing? In de hanleiding bij "problemen oplossen" vind je uitgebreide uitleg over bleuthooth functie maar niets i.v.m een lijst van apparaten of hoe je deze naar fabrieksinstellingen kan terugzetten...
Even 2 minuten googlen en ik kom bij deze pagina:
https://docs.sony.com/release//Manual_4586109123.pdf

Pagina 27, rechtsonder.
Probeer dat eens, als dat ook niet werkt doe je of iets verkeerd of dat ding is gewoon dom gemaakt

• HardFusion
OverloadOfRed schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:23:
[...]

Even 2 minuten googlen en ik kom bij deze pagina:
https://docs.sony.com/release//Manual_4586109123.pdf

Pagina 27, rechtsonder.
Probeer dat eens, als dat ook niet werkt doe je of iets verkeerd of dat ding is gewoon dom gemaakt
Heb ik gedaan, gereset en dan stopcontact uitgetrokken en opnieuw geprobeerd. Hij maakt verbinding, staat 5sec op "verbonden" en daarna terug op gekoppeld en opnieuw dezelfde melding... Kan dus koppelen maar niet verbinden...

Telkens ik hem opnieuw op de functie bleuthooth zet de soundbar dan geeft hij aan dat hij verbonden is met mijn laptop maar na een 10 tal seconden valt de verbinding terug weg en staat hij terug op gekoppeld...

[ Voor 15% gewijzigd door HardFusion op 29-05-2018 22:40 ]

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Na de reset moet je op beide apparaten de koppeling opnieuw aanmaken neem ik aan?
Als de soundbar de laptop nog 'kent' na de reset gaat dat natuurlijk niet lukken.

• HardFusion
OverloadOfRed schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:51:
Na de reset moet je op beide apparaten de koppeling opnieuw aanmaken neem ik aan?
Als de soundbar de laptop nog 'kent' na de reset gaat dat natuurlijk niet lukken.
Jep hij moest opnieuw koppelen en dat heb ik ook succesvol gedaan. Alleen na het koppelen staat hij op "verbonden" dus dat leek me in orde maar na een 10 tal seconden valt de verbinding weg en staat hij enkel nog op "gekoppeld" maar verbinding maken lukt niet meer en krijg opnieuw dezelfde melding als voordien dan over detecteerbaar maken... Maar als ik via de soundbar of laptop de bleutooth verbinden even uit en terug aan zet dan maakt hij automatisch terug verbinding en staat hij terug op verbonden maar opnieuw na 10 seconden valt het terug weg en staat hij enkel nog op gekoppeld :-(
Pagina: 1