Grafiek bij Nederlandse opsporingsdiensten vroegen in...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
nieuws: Nederlandse opsporingsdiensten vroegen in 2017 vaker gegevens op bij ... @Koekiemonsterr

In het artikel staat een lijndiagram, waar volgens mij een staafdiagram beter zou zijn. Als ik me het goed herinner is een lijndiagram pas zinnig als je de gegevens kunt inter- of extrapoleren. In dit geval is dat niet zo.

Versimpeld voorbeeld dat ik altijd leerde op school:
- Neerslag geef je weer in staven, aangezien de neerslag op woensdag niet is af te leiden uit de neerslag op dinsdag en donderdag. Het kan donderdag en dinsdag hard regenen, woensdag kan het droog zijn.
- Temperatuur mag je weergeven in een lijndiagram, omdat het waarschijnlijk is dat de temperatuur op woensdag ongeveer tussen die van dinsdag en donderdag in ligt. (niet zeker, maar daarvoor blijft het natuurlijk interpoleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Oh eerlijk gezegd heb ik gewoon de stijl aangehouden die we bij eerdere berichten over deze materie ook hebben gebruikt. Denk dat je wel een punt hebt, al zie je in mijn ogen nu wel makkelijker de trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Overigens wel mijn complimenten voor het bij 0 laten beginnen van de Y-as, je ziet veel te vaak stemmingmakerij waarbij men bij een stijging van 1000 naar 1100 de Y-as maar laat beginnen bij 900...