Toon posts:

[cUrl] cUrl kapot na laatste update Windows 10.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier meer mensen die cUrl gebruiken op windows?

Ik heb sinds de laatste major Windows 10 update problemen met cUrl die geen hostnames meer kan resolven. Ook de laatste versie (7.60.0) van cUrl niet.
Kan de vinger niet op de zere plek leggen vooralsnog.
curl -4 google.com
curl: (6) Could not resolve host: google.com
Heb ik live kunnen testen op een PC die pre-update wel werkte en post-update niet meer.

Edit:

Reguliere hostnaamomzetting via bijvoorbeeld commandline (ping b.v.) gaat prima.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Werkt DNS resolving uberhaupt? Zit er wellicht een ad filtering DNS-server tussen zoals PiHole die abusievelijk google.com blokkeerd, of niet op de whitelist heeft staan als het wel de bedoeling is dat google.com geblokkeerd wordt? Resolven andere hostnames wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:30:
Werkt DNS resolving uberhaupt? Zit er wellicht een ad filtering DNS-server tussen zoals PiHole die abusievelijk google.com blokkeerd, of niet op de whitelist heeft staan als het wel de bedoeling is dat google.com geblokkeerd wordt? Resolven andere hostnames wel?
Had ik er even bij moeten zetten, maar reguliere werking van de pc is niet gehinderd inclusief hostnaam omzetting.
Pingen naar google.com werkt dus gewoon vanaf dezelfde PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik lees dat cURL VC++ packages nodig heeft, heb je die ook geinstalleerd voor de build die jij draait, danwel bijgewerkt? Ik heb ooit gehad dat ik een upgrade van Windows 10 deed en de Windows Media Feature pack opnieuw moest installeren (ik draai Windows 10 N), omdat de versie die ik had niet compatible was met de nieuwe versie.

Een andere optie kan nog zijn OpenSSL, tutorials die ik tegenkom om cURL te installeren, installeren namelijk ook VC++ en OpenSSL.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 22-05-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke packages dan?
M.i. werkt cUrl gewoon out of the box met enkel een exe die je ergens moet neerzetten, dit is voor het eerst dat ik hoor van secundaire software die nodig zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kom er achter dat curl nu in Windows gebakken zit, die werkt wel...
Pagina: 1