Toon posts:

Digital Designs Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Hallo ik heb een Digital Designs dd515 15 inch Subwoofer 400 watt rms / 1200 watt piek 4 ohm
nu draai ik daar mee in een gepoorte 90 liter kist (zelf gemaakt )
met een fusion PP-AM10001 410 watt rms op 4 ohm
nu zijn die watts mooi gelijk maar mijn dd subwoofer ligt gewoon nog te slapen.
nu heb ik via marktplaats iets geregeld en heb dus een andere versterker dit weekend
een MTX Thunder 92001 die geeft 1000 watt rms op 4 ohm.
ik hoor van redelijk wat mensen en heb gelezen dat een dd subwoofer makkelijk wel 1000 watt rms aan kan
klopt dat een beetje? en word de bass nou straks ook veel beter?

bedankt alvast! :) :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:01
Ik denk dat je je versterker nog wel een stuk verder open kan draaien, als dat mogelijk is natuurlijk. Met de huidige versterker zou die sub je trommelvliezen al moeten kunnen laten bloeden.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja oke je trommelvliezen kietelen inderdaad wel wat ja
maar hij kan voor mijn gevoel veel harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:33
Mij lijkt het ook een ander probleem dan puur de versterker, hoe is de crossover hier geregeld?
With a highly efficient design, the 500 series can easily be driven to high output levels on as little as 150-400 Watts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Jag

Ja of de poort tune frequentie klopt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sluw schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:16:
Mij lijkt het ook een ander probleem dan puur de versterker, hoe is de crossover hier geregeld?

[...]
nou die versterker is zeer zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:48:
Ja of de poort tune frequentie klopt niet :)
de kist klopt precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Jag

Ok, kort, bondig :+.

Slot poort zeker? Waarschijnlijk niet nagemeten met impedantie meting? Hoeveel excursie maakt de sub als je veel gas geeft? Is het niet hard genoeg of klinkt het niet goed / mis je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:33:
[...]

nou die versterker is zeer zwaar
Ja maar vanaf welk bereik neemt de subwoofer het over van de normale speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:36:

Slot poort zeker? Waarschijnlijk niet nagemeten met impedantie meting? Hoeveel excursie maakt de sub als je veel gas geeft? Is het niet hard genoeg of klinkt het niet goed / mis je iets?
nou het gaat wel al heel erg hard hoor neus jeukt als hij hard staar stuur gaat op en neer achterklep gaat op en neer. maar hij heeft gewoon nog niet zo veel excursion en heb gewoon het gevoel dat het harder kan
als je youtube filmpjes kijk zie je dat mensen er gewoon 900 watt rms op gooien en dat het nog veel harder gaat YouTube: dd515 and Kicx QS-1.900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sluw schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Ja maar vanaf welk bereik neemt de subwoofer het over van de normale speakers?
ligt er aan als ik de subwoofer op +8 ze of gwn +4 of 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:36:

en nee de kist is helemaal goed heeft iemand gemeten die dit soort werk doet
en heb ik laten maken door mijn schoon vader en hij is trappenmaker dus de kist is super mooi en klink super goed
alleen die gene die de kist berekend heeft zeg dat er veel meer vermogen op kan hij had ook altijd dd audio en deed er wedstrijden mee
hij had altijd 3 woofers van dd audio van 8 inch van 300 watt rms en gooide op elke woofer 1200 watt rms
maar dd audio is niet te vergelijken met pioneer of jbl dit zijn amerikaanse spl subwoofers handgemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
trouwens voor iedereen met hij ligt naar mijn idee te slapen.. hij geeft wel veel excursion hoor
maar als je die conus ziet heb ik heb gevoel dat hij veel meer kan zeg maar
hij slaapt in die zin echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Verwijderd Zet voortaan alles even in één reactie ipv drie of vier reacties achter elkaar door te plaatsen. Je kunt ook meerdere quotes in één bericht kwijt.

Verder is het subjectief of de sub met het huidige wattage "hard" gaat of niet, wat jij vindt "kietelen" zal een ander misschien al best lomp vinden. Als je er een veel zwaardere versterker op zet ga je qua continu vermogen buiten spec dus dat is eigen risico.

[ Voor 45% gewijzigd door MadMarky op 23-05-2018 11:15 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:13:
@Verwijderd Zet voortaan alles even in één reactie ipv drie of vier reacties achter elkaar door te plaatsen. Je kunt ook meerdere quotes in één bericht kwijt.

Verder is het subjectief of de sub met het huidige wattage "hard" gaat of niet, wat jij vindt "kietelen" zal een ander misschien al best lomp vinden. Als je er een veel zwaardere versterker op zet ga je qua continu vermogen buiten spec dus dat is eigen risico.
bedankt !

uhm nou t gaat echt wel al hard hoor
maar ik lees en hoor gewoon dat je op een dd sub veel meer vermogen kan gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:00:
[...]

ligt er aan als ik de subwoofer op +8 ze of gwn +4 of 0
Is dat niet + 8, 4 of 0 dB? Het gaat me meer om de scheiding van de tonen, dat kun je of op een filter in de subwoofer aanpassen (ik weet niet of je zo'n filter in hebt gebouwd) en het kan ook op sommige receivers. Het gaat er om wanneer (bij hoe veel Hz.) de subwoofer de tonen van de gewone speakers overneemt. Als alleen de allerlaagste tonen weergeeft kan het zachter klinken dan als 'ie ook meer midlaag overneemt. Hier een richtlijn met waardes gegoogeld.
On-wall or Tiny 'satellite' speakers: 150-200 Hz.
Small center, surround, bookshelf: 100-120 Hz.
Mid-size center, surround, bookshelf: 80-100 Hz.
Large center, surround and bookshelf: 60-80 Hz.
Very large center, surround, bookshelf: 40-60 Hz.
Tower speakers with 4”-6” woofers: 60 Hz.
Tower speakers with 8”-10” woofers: 40 Hz or Large/Full-Band (i.e., full-range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sluw schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:40:
[...]

Is dat niet + 8, 4 of 0 dB? Het gaat me meer om de scheiding van de tonen, dat kun je of op een filter in de subwoofer aanpassen (ik weet niet of je zo'n filter in hebt gebouwd) en het kan ook op sommige receivers. Het gaat er om wanneer (bij hoe veel Hz.) de subwoofer de tonen van de gewone speakers overneemt. Als alleen de allerlaagste tonen weergeeft kan het zachter klinken dan als 'ie ook meer midlaag overneemt. Hier een richtlijn met waardes gegoogeld.

[...]
ik heb de hertz op 60 staan op de versterker en op de radio
subsonic op 30 hz
low pass filter op 60 hz
en max gain
Pagina: 1