Ik weet nu niet, of dit in het goede sub-forum staat... Maar ik heb daar eens een klein probleempje met een TV in de wachtruimte. Het is zo, dat wij in de wachtruimte een TV hebben hangen die aangesloten is op een Mini PC. De PC blijft altijd aan en de TV gaat s'nachts uit. Nu elke ochtend als we de TV aanzetten knippert het beeld.
Wat we nu doen is een keer een remote sessie per VNC starten en dan staat het beeld als een één. Ik weet niet of het aan de resolutie ligt, of aan iets anders. Maar ik dacht nu simpel, ik laat sodra de TV aan gaat een script lopen dat simpelweg de resolutie op 1920x1080@60Hz zet.
Maar hoe trigger ik het event? De TV is per HDMI verbonden en wordt bij aanzetten door Windows herkend. In de Taksplanner kan ik scripts uitvoeren bij diverse geloggde events. Maar wat of hoe word het aanzetten van een TV genoemd c.q. terug te vinden?`
Ohja OS is Windows 10 1709, TV Samsung 42" en zoals gezegd: Per HDMI verbonden.
Wat we nu doen is een keer een remote sessie per VNC starten en dan staat het beeld als een één. Ik weet niet of het aan de resolutie ligt, of aan iets anders. Maar ik dacht nu simpel, ik laat sodra de TV aan gaat een script lopen dat simpelweg de resolutie op 1920x1080@60Hz zet.
Maar hoe trigger ik het event? De TV is per HDMI verbonden en wordt bij aanzetten door Windows herkend. In de Taksplanner kan ik scripts uitvoeren bij diverse geloggde events. Maar wat of hoe word het aanzetten van een TV genoemd c.q. terug te vinden?`
Ohja OS is Windows 10 1709, TV Samsung 42" en zoals gezegd: Per HDMI verbonden.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.