Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 09:49
Beste Mede Tweakers,

Ik ben weer eens toe een een nieuw project. Echter heb ik hierbij wat hulp nodig van experts :)

Ik ben in het bezit van een kleine radio: https://www.bol.com/nl/p/...n-bruin/9000000010691368/

Aangezien deze vaak stoort op de FM zenders. Wil ik deze ombouwen met een raspberry pi erin.
dit is samenwerking van PiMusicbox. ( internet radio en bluetooth reciever )

Ik heb bijvoorbeeld nog een Raspberry Pi Zero W liggen welke ik hiervoor wil gebruiken aangezien het enkel voor wifi gebruikt hoeft te worden.
Graag wil ik daarmee wel de volume knop behouden om het geluid te regelen.

Wie weet welke onderdelen ik hierbij nodig heb, en heeft er eventueel schema's voor het aansluiten van alles.
Uiteraard komt dit project straks met een mooie foto's en het inbouwen van alles :)

[ Voor 3% gewijzigd door marcel19 op 22-05-2018 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Je mag ook zelf wel het een en ander uitzoeken? Wat heb je al gevonden?
Ik ga je hier geen hele schema's geven, maar ik kan je wel een paar pointers geven, want ik ben met eenzelfde project bezig:
Hier vind je de radio

Ik maak dus gebruik van een geluidskaartje nodig met line out, maar je kunt ook de headphone uitgang koppelen. De kwaliteit daarvan schijnt echter bagger te zijn, vandaar dat ik voor een HiFiBerry gekozen heb. Daarnaast zul je moeten uitzoeken waar nu het radio geluidssignaal vandaan komt, nog vóór dat hij versterkt wordt door de volume control. Als je dat gevonden hebt, dan kun je daar het audio signaal van de Pi op koppelen/solderen.
Let wel dat je niet een te sterk signaal vanuit je Pi naar je radio 'input' stuurt, want dan overstuur je wellicht je speakers.

Als je nog handiger bent in het uitzoeken waar wat zit, dan zou je ook nog kunnen kijken om een rotary encoder achter de volume knop te zetten welke je connect op een paar pins op de RPi, om daarmee het volume vande Pi aan te sturen. Dan hoef je niet de versterker van de radio te gebruiken én je kunt de audio van de Pi direct op je boxen solderen.

Succes er mee!

[ Voor 7% gewijzigd door ElCondor op 22-05-2018 14:35 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
@ElCondor Ook een mooi project.
Toch goed dat er steeds meer zich gaan bezighouden met de Pi voor audio/muziek toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zeker, Ik heb thuis nu vijf Pi's in gebruik, Een Retropi, Een met een HiFiBerry, een met een DigiBerry welke ik gebruik als streaming endpoint, dan nog een Pi met Node-Red er op welk ik gebruik als server monitor (ook te vinden op Hackster.IO) en dan ngo een waar ik nog geen vaste rol voor heb, mogelijk een car-media center oid.

:)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 09:49
ElCondor schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:32:
Je mag ook zelf wel het een en ander uitzoeken? Wat heb je al gevonden?
Ik ga je hier geen hele schema's geven, maar ik kan je wel een paar pointers geven, want ik ben met eenzelfde project bezig:
Hier vind je de radio

Ik maak dus gebruik van een geluidskaartje nodig met line out, maar je kunt ook de headphone uitgang koppelen. De kwaliteit daarvan schijnt echter bagger te zijn, vandaar dat ik voor een HiFiBerry gekozen heb. Daarnaast zul je moeten uitzoeken waar nu het radio geluidssignaal vandaan komt, nog vóór dat hij versterkt wordt door de volume control. Als je dat gevonden hebt, dan kun je daar het audio signaal van de Pi op koppelen/solderen.
Let wel dat je niet een te sterk signaal vanuit je Pi naar je radio 'input' stuurt, want dan overstuur je wellicht je speakers.

Als je nog handiger bent in het uitzoeken waar wat zit, dan zou je ook nog kunnen kijken om een rotary encoder achter de volume knop te zetten welke je connect op een paar pins op de RPi, om daarmee het volume vande Pi aan te sturen. Dan hoef je niet de versterker van de radio te gebruiken én je kunt de audio van de Pi direct op je boxen solderen.

Succes er mee!
Hier kan ik zeker wat mee.

Ik had zelf ook al een paar dingen gevonden op internet, maar het verschilde teveel van elkaar.
Maar met jouw website ga ik verder op onderzoek :)