Ipad synchroniseert geen foto's met Google...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
Hoi,

Google foto's app geïnstalleerd op een Ipad en aangemeld met Google account.

De foto's die reeds op de Ipad staan worden niet gesynchroniseert en nieuwe foto's, met de Ipad gemaakt, weer wél.

Weet iemand hoe ik die eerder gemaakte foto's ook op mijn Google foto's krijg??

Thanx!

Beste antwoord (via HAMMAR op 25-05-2018 14:55)

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 16:53
HAMMAR schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:19:
Nee, map X is in Itunes helemaal niet te zien. Ik zou niet weten waar???
De map zal alleen zichtbaar zijn in iTunes als hij met die bibliotheek gesynchroniseerd is. Maar als je met een willekeurige computer synchroniseert dan wordt de map wel verwijderd van de iPhone.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Ben er inmiddels achter via een file-explorer dat die foto's niet in de foto map zitten maar in een andere map.
Ik krijg ze echter hieruit niet verplaatst naar de juiste map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
HAMMAR schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:09:
Ben er inmiddels achter via een file-explorer dat die foto's niet in de foto map zitten maar in een andere map.
Ik krijg ze echter hieruit niet verplaatst naar de juiste map...
Kan je vanuit die file-explorer dan niet "delen" en dan naar je googleaccount verzenden ?

iets meer info is wel wenselijk hoor.

Je kan desnoods icloud op de pc inloggen, de foto's ophalen, en vanaf die pc naar Google zetten
Iets meer werk, maar als de nieuwe foto's wel verzonden worden een eenmalige actie

[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 22-05-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Nee, delen vanuit de file explorer gaat niet.
Via de Icloud misschien dan maar.
Probeer het nu via Copytans, maar dat kost weer $$

Echt belachelijk dat Apple....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

HAMMAR schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:53:
Nee, delen vanuit de file explorer gaat niet.
Via de Icloud misschien dan maar.
Probeer het nu via Copytans, maar dat kost weer $$

Echt belachelijk dat Apple....
Ach ja hè..
Ligt allemaal aan apple!
Had je beetje (beter) vooronderzoek gedaan, dan had je dit kunnen weten...

De 'haat' zal (wel weer eens) zitten in het (relatief) gesloten bestandssysteem van apple. Iets wat altijd al zo geweest is en het is onderhand een beetje achterhaald om daar over te gaan klagen imo.

Ik zou als ik jou was mijn ipad even aan de pc koppelen en daar de foto's (ook) naartoe kopiëren, heb je meteen een backup.
Dan zul je je foto's vanaf daar naar Google moeten uploaden. Beetje uitzoekwerk maar dat komt vast goed.
Vanaf dat moment synct alles gewoon netjes zoals je het wilt.

En daarbij:
Als je wat meer info hebt over bijv. het besturingssysteem op je pc dan kunnen we je ook wat concretere stappen meegeven om die foto's bij Google photo's te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inderdaad zoals boven mij vermeld. Aan pc hangen, foto's eraf halen en uploaden naar Google Photos. Gaat heel gemakkelijk met drag and drop dus een kind kan de was doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Pffff......nee mannen, jullie lezen niet. De foto's staan niet in de gebruikelijke map waar Ipad de foto's normaalgesproken zet maar in een andere map die in de windows verkenner niet te zien is.

Mijn excuses dat ik jullie geliefde Apple o.s. bedoezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

HAMMAR schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:29:
Pffff......nee mannen, jullie lezen niet. De foto's staan niet in de gebruikelijke map waar Ipad de foto's normaalgesproken zet maar in een andere map die in de windows verkenner niet te zien is.

Mijn excuses dat ik jullie geliefde Apple o.s. bedoezel.
Stap nou eens even af van je 'verkenner'-instelling.... Het via 'dat mapje' op de ipad doen is niet de enige mogelijkheid.
Als je je ipad op een pc aansluit gaat hij (afhankelijk van instelling/windows versie) vragen wat je wil doen met die ipad ("automatisch openen"-popup in windows).
Als je dan kiest voor "Import photos & videos" gaat windows ze kopiëren naar de map "Afbeeldingen" op windows.

Wellicht heb je dat al geprobeerd, dan hadden we dat even moeten horen....
Als dat het geval is dan ben ik heel benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om de ipad de foto's naar een andere dan de standaard map te laten kopiëren.

Goed, als het gewoon echt niet lukt: inloggen via de browser op www.icloud.com, daar naar de Photo's app gaan en dan daar de foto's die je nog niet op google photo's hebt kunnen krijgen uitzoeken en downloaden naar je pc. Vervolgens uploaden naar Google photo's en je bent waar je wilt zijn.
Dit moet dan stuk voor stuk en kan dus wat bewerkelijk zijn, maar uiteindelijk altijd (dus) nog een mogelijkheid voor je.
Voor het geval je helemaal geen icloud gebruikt voor de foto's:
Er zijn nog wel meer manieren maar die zijn helemaal bewerkelijk.
Je kunt bijv. via de Foto's app op je ipad de foto's naar jezelf toe mailen en ze zo verder verwerken.

O en dat iemand het apple ecosysteem accepteert hoe het is en (met genoeg vloeken en tieren erop) er alsnog het beste van probeert te maken is niet meteen een fanboy.
Er is meer dan zwart en wit.. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Heyy,

Hartelijk dank voor je info.
Nog even voor de duidelijkheid. Als ik op de Ipad naar de foto's app ga en klik op albums, dan zie ik daar 3 mappen: Filmrol, Video's en de map X waarin de foto's staan die ik naar de map Filmrol wil hebben. Binnen het Apple o.s. op de Ipad lukt dat niet, ook niet met een file explorer. Hoe en wanneer die foto's daar terechtgekomen zijn weet ik niet, het is niet mijn Ipad namelijk.

Jou tip om de Ipad aan een windows pc te hangen en dan foto's importeren heb ik zojuist op mijn thuis-pc met Win10 geprobeerd, maar dan wil hij alléén de Filmrol importeren. (Toen ik het eerder probeerde was op mijn werk-pc en daar kreeg ik die optie niet vreemd genoeg, maar kan zijn dat dat geblokkeerd staat, alhoewel de map Dcim/100apple wel zichtbaar was in de verkenner).

Ik kan het hier even niet via de Icloud proberen want ik beschik niet over het apple-account van de eigenaar. Dat kan dan morgen pas weer. De foto's mailen gaat ook niet want die optie is er gewoon niet vanuit die map X.

Nu iets vreemds, In de map X selecteerde ik een kleine selectie van alle foto's. Ik kon wel kiezen voor "kopiëren" of "Dupliceren". Ik koos de laatste en de geselecteerde foto's kwamen in de Fotorol.
Doe ik dat precies zo met alle andere foto's uit map X krijg ik steeds een foutmelding dat het op dit moment niet mogelijk is en het later nog eens te proberen. Dat is echt vaag....
Als ik de optie Kopiëren kies kan ik niet kiezen waarheen te kopiëren en gebeurt er verder kennelijk niets.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe en wat is Map X dan ?
Waar komt die vandaan ?
Weet de eigenaar dat wel ?

Veel woorden, maar geen antwoorden.

http://www.i-funbox.com

Met dit programma kan je iets dieper in de mapstructuur op de ipad

[ Voor 41% gewijzigd door FreshMaker op 22-05-2018 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAMMAR
Map X schijnt er via Itunes opgezet te zijn.
In Itunes zelf is hij niet te zien.

Anyway, ik heb het voor elkaar met de eerder genoemde "Dupliceren" truuk. Waar dit eerder meerdere keren fout ging, lukte het ineens wel na meerdere keren proberen. Alle foto's staan nu ook in Filmrol en werden meteen gesynchroniseerd met Google foto's.

Nu die map X, je kan er niets mee, de foto's die erin zitten kan ik niet verwijderen en de map zelf ook niet.
Ik heb alle foto's in die map maar "verborgen" gezet zodat ze niet dubbel zichtbaar zijn in de Fotorol.

Fotorol kijk dus naar alle foto's op de Ipad, ongeacht in welke map ze staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

HAMMAR schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:14:
Map X schijnt er via Itunes opgezet te zijn.
In Itunes zelf is hij niet te zien.

Anyway, ik heb het voor elkaar met de eerder genoemde "Dupliceren" truuk. Waar dit eerder meerdere keren fout ging, lukte het ineens wel na meerdere keren proberen. Alle foto's staan nu ook in Filmrol en werden meteen gesynchroniseerd met Google foto's.

Nu die map X, je kan er niets mee, de foto's die erin zitten kan ik niet verwijderen en de map zelf ook niet.
Ik heb alle foto's in die map maar "verborgen" gezet zodat ze niet dubbel zichtbaar zijn in de Fotorol.

Fotorol kijk dus naar alle foto's op de Ipad, ongeacht in welke map ze staan!
Ah, via itunes. Daar was ik even aan voorbij gegaan, maar is wel belangrijk want het is bij apple het een of het ander: icloud (~fotobibliotheek) gebruiken om foto's te syncen of het via itunes doen.
Die map kun je er dan ook alleen dmv. itunes (op de pc van de eigenaar!) eruit slopen.

Maar goed, mooi dat het gelukt is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacredRose
SuBBaSS schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:11:
[...]

Ah, via itunes. Daar was ik even aan voorbij gegaan, maar is wel belangrijk want het is bij apple het een of het ander: icloud (~fotobibliotheek) gebruiken om foto's te syncen of het via itunes doen.
Die map kun je er dan ook alleen dmv. itunes (op de pc van de eigenaar!) eruit slopen.

Maar goed, mooi dat het gelukt is!
Als het goed is kan je de Map X met elke willekeurige pc weg krijgen door de iPad met iTunes te synchroniseren. Je kan gewoon alle opties uit schakelen en hoeft geen gegevens van de pc op de iPad te zetten hiervoor. Er zou dan een melding getoond moeten worden dat er in het verleden met een andere iTunes bibliotheek is gesynchroniseert en dat al deze gegevens verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

SacredRose schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:28:
[...]

Als het goed is kan je de Map X met elke willekeurige pc weg krijgen door de iPad met iTunes te synchroniseren. Je kan gewoon alle opties uit schakelen en hoeft geen gegevens van de pc op de iPad te zetten hiervoor. Er zou dan een melding getoond moeten worden dat er in het verleden met een andere iTunes bibliotheek is gesynchroniseert en dat al deze gegevens verwijderd worden.
Ah ok, dat zou kunnen. Helemaal beter voor de TS dan in vergelijking met mijn vermoeden. (y)

Heb hier zelf genoeg gesteggel gehad met dat 'machtigen' van apparaten en zeker met dat aparte synchronisatie-systeem in itunes. Al een aantal keren gehad dat ik bijv. allleen een paar audiobooks wilde toevoegen maar dat hij (door een vergeten vinkje en wat 'itunes magic') ineens m'n ipad volpompte met bijv. podcasts uit 2013 ofzo. Gruwel af en toe. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
HAMMAR schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:19:
De map zal alleen zichtbaar zijn in iTunes als hij met die bibliotheek gesynchroniseerd is. Maar als je met een willekeurige computer synchroniseert dan wordt de map wel verwijderd van de iPhone.
Pagina: 1