HAMMAR schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:29:
Pffff......nee mannen, jullie lezen niet. De foto's staan niet in de gebruikelijke map waar Ipad de foto's normaalgesproken zet maar in een andere map die in de windows verkenner niet te zien is.
Mijn excuses dat ik jullie geliefde Apple o.s. bedoezel.
Stap nou eens even af van je 'verkenner'-instelling.... Het via 'dat mapje' op de ipad doen is niet de enige mogelijkheid.
Als je je ipad op een pc aansluit gaat hij (afhankelijk van instelling/windows versie) vragen wat je wil doen met die ipad ("automatisch openen"-popup in windows).
Als je dan kiest voor "Import photos & videos" gaat windows ze kopiëren naar de map "Afbeeldingen" op windows.
Wellicht heb je dat al geprobeerd, dan hadden we dat even moeten horen....
Als dat het geval is dan ben ik heel benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om de ipad de foto's naar een andere dan de standaard map te laten kopiëren.
Goed, als het gewoon echt niet lukt: inloggen via de browser op
www.icloud.com, daar naar de Photo's app gaan en dan daar de foto's die je nog niet op google photo's hebt kunnen krijgen uitzoeken en downloaden naar je pc. Vervolgens uploaden naar Google photo's en je bent waar je wilt zijn.
Dit moet dan stuk voor stuk en kan dus wat bewerkelijk zijn, maar uiteindelijk altijd (dus) nog een mogelijkheid voor je.
Voor het geval je helemaal geen icloud gebruikt voor de foto's:
Er zijn nog wel meer manieren maar die zijn helemaal bewerkelijk.
Je kunt bijv. via de Foto's app op je ipad de foto's naar jezelf toe mailen en ze zo verder verwerken.
O en dat iemand het apple ecosysteem accepteert hoe het is en (met genoeg vloeken en tieren erop) er alsnog het beste van probeert te maken is niet meteen een fanboy.
Er is meer dan zwart en wit..