Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vpn niet werkend op iPhone binnen specefiek netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Minestarnl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-09 17:52
Mijn vraag
Ik zit op school en in de pauze speel ik graag een spelletje. 2,5 jaar lang kan dit heel makkelijk met behulp van een vpn(hotspots hield). 2 maanden terug probeerde ik te verbinden en toen wilde hij niet verbinden. Ik had alles geprobeerd(reboot, reinstall, 4g aan uit) en tot op de dag van vandaag doet geen enkele vpn het meer. Het rare is dat thuis en zelfs in de bus dezelfde vpn het wel doet. Andere klasgenoten(zelfs een met exact dezelfde iPhone model) kunnen wel die app gebruiken zonder problemen. Hebben jullie enige ideeën hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 6S 128gb space grey

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere vpns
Netwerkinstellingen reset
Reboot
Vliegtuig modus aan en uit

Alle reacties

• Sjoer-dini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-10 18:23
Het kan zijn dat jouw iPhone in een andere serie is geproduceerd, komt hij toevallig uit het buitenland? Dan icm het schoolnetwerk... Wel raar dat hij het eerst wel deed 8)7

Ook kan het zijn dat de systeembeheerder de IP adressen van de VPN's heeft geblokkeerd. Je kan proberen een geblokkeerde site te openen in Google translate, die zijn eigen proxy gebruikt.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjoer-dini op 22-05-2018 13:10 ]

• Minestarnl
Ik denk niet dat de systeembeheerder die IP adressen heeft geblokkeerd aangezien andere mensen op hetzelfde netwerk met dezelfde vpn het wel doet. Ook heb ik heel veel vpn's gebrobeert die het allemaal niet doen

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Probeer je het nu via je eigen 4G verbinding, of via het schoolnetwerk?
En de mensen bij wie het wel werkt?

Ik zou niet niet raar vinden dat school tunneling blokkeert op hun netwerk. Maar dan moet het bij niemand werken.

[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 22-05-2018 13:32 ]

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-11 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Wellicht is jou macadres/ipadress geflagged als misuser.

Oftewel, wellicht heeft de systeembeheerder (of een geautomatiseerd proces) jou bovengemiddeld verbuik op het schoolnetwerk gezien en bepaald heeft dat ze voor jou apparaat (Ip of mac adres) de VPN's heeft geblokkeerd.

Xbox: Gulpener88

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Gertjuhjan schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:36:
Wellicht is jou macadres/ipadress geflagged als misuser.

Oftewel, wellicht heeft de systeembeheerder (of een geautomatiseerd proces) jou bovengemiddeld verbuik het schoolnetwerk gezien en bepaald heeft dat ze voor jou apparaat (Ip of mac adres) de VPN's heeft geblokkeerd.
Dit klinkt het meest voor de hand liggend. Misschien maar eens met een zak snoep bij systeembeheer langs gaan :p

• Minestarnl
HKS-Skyline schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:24:
[...]

Dit klinkt het meest voor de hand liggend. Misschien maar eens met een zak snoep bij systeembeheer langs gaan :p
Zal ik proberen. Wij hebben gelukkig een hele gezellige systeembeheerder dus kan wel even kijken. Ik ben lid van licht/geluid team voor voorstellingen op school misschien kan ik zeggen dat ik het nodig heb daarvoor :)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:10
Wat voor VPN gebruik je? Waarschijnlijk hebben ze bepaalde poorten dichtgegooid. Je zou eens OpenVPN kunnen gebruiken, dit is naar mijn weten niet of nauwelijks te blokkeren.

• Minestarnl
oohh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:17:
Wat voor VPN gebruik je? Waarschijnlijk hebben ze bepaalde poorten dichtgegooid. Je zou eens OpenVPN kunnen gebruiken, dit is naar mijn weten niet of nauwelijks te blokkeren.
Weet jij een goede gratis server? Ik kan er nergens een vinden.
Pagina: 1