Beste Allemaal,
Enige tijd geleden hier informatie opgedaan voor zonnepanelen.
mede tweaker zei tegen mij dat ik voor kleinere panelen moest kijken.(vergelijkbare situatie)
Nu heb ik 3 offertes en 1 daarvan heeft een flinke prijs afwijking.
Ik zou dan ook graag jullie input willen weten.
Nu is ons dak niet zo groot dat we veel panelen kwijt kunnen, met ons huidige verbruik. Ongeveer 4000kwh
Nu heb ik zelf nog wat zitten speuren en kwam ik uit bij benq 330Wp panelen (SunForte PM096B00). Deze zijn een maat kleiner. Hier zouden wij er 15 van kwijt kunnen.
Ons dak aan de voorzijde ligt op zuid zuid oost. (150 graden)
Achter willen ze geen panelen neerleggen vanwege het lage rendement. Terwijl we van april tot oktober hier wel zon hebben! Is het verstandig hier toch zonnepanelen te laten plaatsen.
Wel staat er een boom die in de toekomst voor problemen kan gaan zorgen. Aan de voorzijde van ons huis
Wij hebben 2 jonge kinderen dus weten niet wat de toekomst ons gaat brengen wat betreft stroomverbruik.
Kunnen jullie advies geven ? Of zijn er andere zonnepanelen die jullie adviseren?
Mijn hellingshoeken zijn voor en achter 30 graden
Ik zit op 150 graden noordwest.
Er is geen schaduw vorming. Alleen de pijp van de ketel staat op het dak.
Voor zijde een beluchters pijpje
Mijn meterkast is 1 fase.
Dak is 485 bij 570
offerte 1
Benq PM096B00-335
Soleredge SE5000 HD-WAVE
Solaredge p370
€6550,- excl.
offerte 2
Panasonic hit VBHN330SJ47 330
Soleredge SE5000 HD-WAVE
Solaredge p370
€6900,- excl.
Panasonic hit 325 Kuro VBHN325KJ01 zijn bij de groothandel nog niet leverbaar dus zijn deze Panasonic panelen geoffreerd.
offerte 3
Sunpower X21
Soleredge SE5000 HD-WAVE
Solaredge p500
€9831,- excl.
De panelen hoeven niet helemaal zwart te zijn.
mocht ik voor offerte 1 of 2 kiezen is het dan verstandig om de P370 te laten vervangen voor de P500
Hebben jullie nog meer op en/of aanmerkingen ?
Nogmaals ik hoop hier op het juiste forum te zitten.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Ik zal vanavond fotos toevoegen van de situatie. Krijg het op mijn mobiel niet zo snel voor mekaar
Gr. Danny
Enige tijd geleden hier informatie opgedaan voor zonnepanelen.
mede tweaker zei tegen mij dat ik voor kleinere panelen moest kijken.(vergelijkbare situatie)
Nu heb ik 3 offertes en 1 daarvan heeft een flinke prijs afwijking.
Ik zou dan ook graag jullie input willen weten.
Nu is ons dak niet zo groot dat we veel panelen kwijt kunnen, met ons huidige verbruik. Ongeveer 4000kwh
Nu heb ik zelf nog wat zitten speuren en kwam ik uit bij benq 330Wp panelen (SunForte PM096B00). Deze zijn een maat kleiner. Hier zouden wij er 15 van kwijt kunnen.
Ons dak aan de voorzijde ligt op zuid zuid oost. (150 graden)
Achter willen ze geen panelen neerleggen vanwege het lage rendement. Terwijl we van april tot oktober hier wel zon hebben! Is het verstandig hier toch zonnepanelen te laten plaatsen.
Wel staat er een boom die in de toekomst voor problemen kan gaan zorgen. Aan de voorzijde van ons huis
Wij hebben 2 jonge kinderen dus weten niet wat de toekomst ons gaat brengen wat betreft stroomverbruik.
Kunnen jullie advies geven ? Of zijn er andere zonnepanelen die jullie adviseren?
Mijn hellingshoeken zijn voor en achter 30 graden
Ik zit op 150 graden noordwest.
Er is geen schaduw vorming. Alleen de pijp van de ketel staat op het dak.
Voor zijde een beluchters pijpje
Mijn meterkast is 1 fase.
Dak is 485 bij 570
offerte 1
Benq PM096B00-335
Soleredge SE5000 HD-WAVE
Solaredge p370
€6550,- excl.
offerte 2
Panasonic hit VBHN330SJ47 330
Soleredge SE5000 HD-WAVE
Solaredge p370
€6900,- excl.
Panasonic hit 325 Kuro VBHN325KJ01 zijn bij de groothandel nog niet leverbaar dus zijn deze Panasonic panelen geoffreerd.
offerte 3
Sunpower X21
Soleredge SE5000 HD-WAVE
Solaredge p500
€9831,- excl.
De panelen hoeven niet helemaal zwart te zijn.
mocht ik voor offerte 1 of 2 kiezen is het dan verstandig om de P370 te laten vervangen voor de P500
Hebben jullie nog meer op en/of aanmerkingen ?
Nogmaals ik hoop hier op het juiste forum te zitten.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Ik zal vanavond fotos toevoegen van de situatie. Krijg het op mijn mobiel niet zo snel voor mekaar
Gr. Danny