Toon posts:

Discman + radio = gat in de markt?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal weken in het bezit van een Lenco portable CD-speler met ingebouwde radio-receiver. Ik ben er heel blij mee, maar wat mij opviel toen ik een discman met radio wou kopen is dat die dingen bijna niet bestaan. Hier in Grunn is er zover ik weet maar één winkel die een discman met ingebouwde radio verkoopt en dat is de Kijkshop. Daar heb ik de mijne dan ook gekocht (F 200,-, de laatste die ze hadden).
Volgens mij is er ook best wel veel vraag naar (als je je CD's zat bent kun je altijd nog leuk radio luisteren).
Ik vind het gewoon echt vreemd dat een discman gecombineerd met een radio-ontvanger zo schaars zijn. Hoe kan dit?

Verwijderd

Omdat discmans niet meer tot de gadgets behoort... met alle respect maar vrijwel niemand koopt zoiets nog gezien met name de grootte die naar mijn mening altijd de bottleneck is gebleven.

Dus +radio is volgens mij GEEN gat in de markt.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-12 15:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Daar ben ik het niet mee eens, gadget of niet, discmans zijn populairder dan ooit. Ik heb er zelf inmiddels al 3 versleten, waarbij de laatste een radio had (een sony, maar ik heb ze ook gezien van Aiwa).
Het probleem is alleen dat die dingen nogal duur zijn vergeleken met de versie zonder radio (ruim 100 gulden), terwijl walkmans niet zo gek veel duurder zijn.

Volgens mij is een echt gat in de markt, een mp3 discman of jukebox met fm tuner. Ik zou hem eigenlijk wel gelijk kopen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Die lenco schijnt nogal te sucken..buurjochie heeft 2 keer een nieuwe gekregen van de kijkshop en toen maar een aiwa gekocht omdat het ding gewoon slecht werkte...

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 01:46 schreef deepbass909 het volgende:
Volgens mij is een echt gat in de markt, een mp3 discman of jukebox met fm tuner.
Ja hallo als er mp3 functionaliteit opzit is het wel even wat anders...

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ach... Radio is wel leuk, maar ga jij echt naar de radio luisteren terwijl jij een vette cd bij je hebt? Dacht het niet... Er is ook een md speler van sony met radio, maar dat model is al ooouuud! Kennelijk sloeg het niet aan, want ze doen er niks meer mee...

.... Ik weet het ook niet

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Gewoon om nieuws of files/vertragingen ns zou misschien wel handeig zijn, maar lijkt me inderdaad sterk dat je voor muziek naar de radio gaat luisteren, kwaliteit van de cd is ook nog beter.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 09:24 schreef mbvisiontt het volgende:
Ach... Radio is wel leuk, maar ga jij echt naar de radio luisteren terwijl jij een vette cd bij je hebt? Dacht het niet... Er is ook een md speler van sony met radio, maar dat model is al ooouuud! Kennelijk sloeg het niet aan, want ze doen er niks meer mee...
volgens mij zit er op een van de nieuwste md spelers van sony (MZ-R750 ofzow) ook een radio-reciever hoor...

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Sony heeft ze wel (zijn alleen best duur).
Maar niemand wil ze (dus niet echt een gat in de markt)...
In de bijna 2 jaar dat ik bij PA zaak heb gewerkt hebben we er 1 besteld to een paar milioen discmannen :-)

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

He,

Ik weet niet waar jullie hebben gezten hoor :D , maar de Iriver2/RioVolt2 is wat jullie zoeken. Kijk op http://www.iriver.com of op het plaatje hieronder.

Deze gadget is echt super:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.com/gordonschumway1/iRiver2/Top&Remote.jpg

Grtz,
InfraC!

Verwijderd

Wat heb je aan een radio als je een cdtje kan luisteren?
Betere kwaliteit, je eigen smaak...
En als je een radiootje wilt koop je een radiootje, kost bijna nix.
Dus combinatie van beide is niet echt handig.

Verwijderd

Als je geen zin hebt om naar je eigen muziek te luisteren en als je het nieuws wilt horen ;)

Grtz,
InfraC!

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

hmz das idd ideaal :D, als je ff geen zin meer hebt in een cdtje ff de radio opzetten. Ook erg makkelijk zou een minidisc / mp3speler / radio / gadget zijn :)...een discman is vaak zo groot en past bij mij altijd net niet in mn zak

Under Construction

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 19:39 schreef InfraC het volgende:
Als je geen zin hebt om naar je eigen muziek te luisteren en als je het nieuws wilt horen ;)

Grtz,
InfraC!
>:) zou wel kunnen ja, niet aan gedacht hehe:) Maar denk niet dat daar veel mensen behoefte aan hebben

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 14:47
Op zaterdag 10 november 2001 00:18 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

>:) zou wel kunnen ja, niet aan gedacht hehe:) Maar denk niet dat daar veel mensen behoefte aan hebben
Ik weet niet of mensen ern niet veel behoefte aan hebben... Ik heb soms 3 md's bij mu en dan verveel ik me nog dood met me muziek. Ik bedoel niet alleen nummers vind ik meer even goed. En dan heb ik soms wel wat trek in 538 en dan zo'n dj die weer funny story's zit op te hangen... dat is gewoon top ...
en ik heb een leraar die is helemaal radio freak... (kwele gast trouwens). HIJ heb zo'n porteble (of whatever) radio van sony... prachtige sound jongen. Komt echt wel in de buurt van mu md's hoor... En nu heeft 538 in de randstad NOG een betere kwalie nouw.. ik vind de radio nog steeds top en er komen steeds meer kicke stuff uit, maar de radio is nog steeds concurent vind ik hoor...

Verwijderd

je ziet ze nu wel hoor van philips en sony kijk maar eens in de plaatselijke audiozaak.

Verwijderd

Ik heb een mp3cdspeler (8cm) EN een radio die zo groot is als een creditcard. Kun je prima combineren, maar in 1 zou wel chill zijn !
Pagina: 1