Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Om de paar minuten gaat mijn CPU-Fan op hele hoge snelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Sinds vanochten gaat iedere 1-2 minuten mijn CPU fan op hele hoge snelheid draaien. Als ik taakbeheer open staat er dat cvhost.exe heel veel van de processor vraagt. Ik heb geprobeerd dit af te sluiten maar het heeft niet gewerkt. Weet iemand hier raad mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik

CPU: i5-6400
Moederbord: Gigabyte h110m-s2h

Bij voorbaat dank,
Daan

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

cvhost is NIET van Windows; dus tenzij je een tikfout hebt gemaakt, mogelijk even op malware scannen?

Andersom; staan er van Windows nog updates te wachten te installatie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Er staan geen updates te wachten dus dan zal het wel malware zijn.
Wat is een goede malware scanner of maakt dat niet veel uit?

Verwijderd

Topicstarter
Het was trouwens wel een tikfout, ik bedoelde svchost.exe, ik ben nu een malware scan gestart dus die maak ik ook af misschien dat dit dan toch helpt.

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook komen doordat jij nogal veel stof in jouw computerkast hebt, zoals de meeste mensen. Kijk eens even naar alle gaatjes die er voor de ventilatie zitten, zijn ze open of zit er hard-geworden stof in die gaatjes? Idem voor de sfoffilter(s) als je die hebt.
Het kan ook komen doordat er iets fout gaat met de software, dat zou niet moeten gebeuren maar aangezien Microsoft het teveel gevraagd vindt om updates eerst te testen voordat ze die uitrollen en al die updates door de gebruikers hun strot duwt zijn er helaas updates die je systeem minder goed doen functioneren. Een simpele test om mogelijk te zien of dat het aan de software ligt: draai eens een live-versie van Linux (of installeer het op een aparte partitie of SSD), gebruik het een paar dagen voor browsing, multimedia etc. (je kan ook wat spellen van Steam installeren, dat gaat gemakkelijk) en zie of dat je dan ook dat probleem hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
De malware scan heeft niet geholpen. Ik zal wel eens proberen mijn PC kast goed stofvrij te maken.

Verwijderd

http://lmgtfy.com/?q=windows+svchost+high+cpu probeer hier eens wat van zou ik zeggen, staan genoeg mogelijke oplossingen op google.Svchost kan vanalles zijn, dus ik zou gewoon even een aantal van die stappen volgen via google.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Svchost is verantwoordelijk voor vrijwel alle (Microsoft) achtergrondprocessen van Windows. Welk proces er daadwerkelijk achter zit kan per geval verschillen. Normaliter is het Windows Brickdate euh Update maar het kan van alles zijn. Goochel eens wat rond zou ik zeggen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1