Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 22:13
Ik werk nu bijna twee jaar voor dezelfde opdrachtgever en zit vanaf januarie in fase B
Alleen kreeg ik vrijdag van de opdrachtgever te horen dat de komende week ik niet hoef te komen omdat er tijdelijk te weinig opdrachten zijn binnengekomen.
Omdat ik in fase B zit moet het uitzendbureau mij nu passend werk aanbieden of een deel van mijn loon doorbetalen.
Ik vroeg mij af is een uitzendbureau hiervoor verzekerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Niet verzekerd. Maar als het goed is hebben ze hier potjes voor om jouw door te betalen. Had je al gebeld met je uitzendbureau om te vragen hoe het nu met jouw salaris zit? Dat wisselt per uitzendbureau namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik ga straks bellen.
Ik heb gelezen dat ze mij passend werk moeten aanbieden dat maximaal 2 functiegroepen lager mag zijn.
Betekent dit dat ik met werk dat waarschijnlijk stuk minder betaald genoegen moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Dat kan gebeuren ja. Ligt eraan hoelang je nu zonder opdracht zit. Als dat alleen deze week is dan is het salaris doorbetalen gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Artwido schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:37:
Alleen kreeg ik vrijdag van de opdrachtgever te horen dat de komende week ik niet hoef te komen omdat er tijdelijk te weinig opdrachten zijn binnengekomen.
Leuk dat de opdrachtgever dat tegen jou zegt maar ze moeten dit bij het uitzendbureau melden. Hoe moet het uitzendbureau anders weten dat zij invulling voor jou dagen moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Zoals gezegd, ik kreeg dit vrijdagmiddag van mijn opdrachtgever te horen. Maar kan pas straks mijn uitzendburo bellen. Zijn dan pas open.
Maar ik heb nog een vraag:
Mijn opdrachtgever is uur rijden van mijn woonplaats. (Peer, Belgie)60 km. Het uitzendburo is ook een uur rijden van mijn vandaan namelijk in Eindhoven. 80 km
Het passend werk wat zij mij gaan aanbieden mag dat ook voor mij maximaal een uur reistijd zijn? Moeten zij daar rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Dat wisselt per uitzendbureau en contract. Beste kan je hen bellen en het voorleggen.

Dan word er gekeken naar een passende oplossing. In je contract/overeenkomst staat hoeveel.reistijd ze mogen geven. In mijn contract is dat anderhalf uur enkele.reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Uthog schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:08:
Dat wisselt per uitzendbureau en contract. Beste kan je hen bellen en het voorleggen.

Dan word er gekeken naar een passende oplossing. In je contract/overeenkomst staat hoeveel.reistijd ze mogen geven. In mijn contract is dat anderhalf uur enkele.reis.
Klopt. Ik heb het net gelezen in mijn contract.
Anderhalf uur en binnen straal van 75 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:46
Als het goed is heb jij gewoon in fase b garantie-uren. Dit is geheel het risico van het uitzendbureau. Het uitzendbureau moet dit gewoon doorbetalen zolang jouw fase b contract loopt. Zij zullen natuurlijk snel vervangend werk voor je zoeken om de kosten te dekken en je hebt dit tot op zekere hoogte te accepteren (max 2 functiegroepen onder je laatste functie). Mocht je dit weigeren kan het uitzendbureau de fase b ontbinden. Zo ver ik weet mogen ze niet ineens minder loon aanbieden dan in je contract staat, al durf ik dit niet helemaal zeker zeggen. Mocht het uitzendbureau geen passend werk vinden, jammer dan. Ze moeten je gewoon doorbetalen voor de garantie-uren in jouw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Artwido En, ben je iets wijzer geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
De tips hier hebben mij zeker geholpen.
Heb natuurlijk contact gehad met het uitzendbureau. En die gaan inderdaad kijken voor ander werk.
Ik had juist pas, 1 mei weer een contract van 3 maanden getekend.
Mocht ik dan niet meer bij mijn opdrachtgever terrecht kunnen dan heb ik door mijn arbeidsverleden recht op ongeveer 2 jaar ww. In die tijd wil ik dan één of meerdere cursussen gaan volgen om om te scholen of misschien zelf iets op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Artwido schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:57:
Mocht ik dan niet meer bij mijn opdrachtgever terrecht kunnen dan heb ik door mijn arbeidsverleden recht op ongeveer 2 jaar ww. In die tijd wil ik dan één of meerdere cursussen gaan volgen om om te scholen of misschien zelf iets op te starten.
Het is uiteraard nog maar de vraag of het UWV er mee accoord gaat dat je dit met behoud van uitkering doet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Croga schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:00:
[...]

Het is uiteraard nog maar de vraag of het UWV er mee accoord gaat dat je dit met behoud van uitkering doet......
Met mijn leeftijd denk ik wel.
Pagina: 1