Toon posts:

DKIM instellen (Mail)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.385 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer mijn eigen e-mail server te maken. (leuke hobby... jeej wat een configuratie).
Dit doe ik op een Debian 8 virtual machine. Heb volgens mij de goede poorten geforward naar mn server maar ontvang nog geen mail erop (imap) lokaal verbinden naar 143 gaat al wel, maar van buitenaf kom ik er nog niet bij op 993. Mails versturen gaat al wel maar nog niet geheel goed... Mijn Spf record wordt al wel goed mee verzonden, echter mn DKIM niet, iemand enig idee, / goede uitleg hiervoor ?

https://www.linode.com/do...m-in-postfix-on-debian-8/ kijk naar deze, maar ik weet niet wat ik fout doe...

ik gebruik mail email@example.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Dkim public key in dns wel goed staan?

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik onzeker van: heb nu 3 txt records
mail._domainkey.example.software TXT v=DKIM1; k=rsa; p=M...
mail.example.software TXT v=DKIM1; k=rsa; p=M..
example.software TXT v=DKIM1; k=rsa; p=M..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Volgens die handleiding zou je bij stap "8 Generate keys for each domain" een YYYYMM private key gemaakt. Je moet dus in je DNS een TXT-record op het YYYYMM._domainkey subdomein maken (dus 201805._domainkey.example.software, in jouw geval).
Die andere TXT-records (dus precies alle redords die jij noemt) heb je niet nodig. Tenzij jij bij stap "8 Generate keys for each domain" bij -s 'mail' hebt gebruikt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 22-05-2018 01:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb het gevonden...

iemand tipte om in de /var/log/syslog te kijken, toen zag ik dat ie een socket probleem had...

https://serverfault.com/q...h-in-etc-default-opendkim deed het hem

mkdir /etc/systemd/system/opendkim.service.d/
/etc/systemd/system/opendkim.service.d/override.conf

met inhoud:

[Service]
PIDFile=/var/spool/postfix/opendkim/opendkim.pid
ExecStart=
ExecStart=/usr/sbin/opendkim -P /var/spool/postfix/opendkim/opendkim.pid -p local:/var/spool/postfix/opendkim/opendkim.sock

Maar nu ziet outlook hem wel als gesigned maar komt nog steeds in de spambox terecht, iemand enig idee ?
Google is al tevreden met een Spf record...

(ik heb nog geen nameservers en was eigenlijk ook niet van plan die te maken, maar dan kan ik geen dnssec instellen of wel ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 10:18

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dan moet je een DNS provider hebben waar je dat kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd Dit is niet echt een PNS vraag, maar meer een hosting vraag, dus schopje van PNS naar IH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
kijk eens naar deze : https://github.com/thctlo...setup-opendkim-postfix.sh
Wel op Debian 9 gebaseerd, maar daar staan ook het een en ander aan links in die allemaal interresant zijn om te lezen.
Het script trouwens installeert en configureert je openDKIM.

[ Voor 12% gewijzigd door Thc_Nbl op 23-05-2018 10:26 ]

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-10 18:32
Waarom zou je Debian 8 nog gebruiken als je Debian 9 kunt gebruiken? de ondersteuning van Debian 8 stopt vanzelf ook :)

Ik wil je best even helpen in de goede richting. Ik heb zelf thuis een Raspberry PI (gebaseerd op Debian) draaien waar we e-mail vandaan sturen en deze stuurt netjes een DKIM record mee bij elke e-mail. Je mag mij een privéberichtje sturen als je mijn hulp wil! dan ga ik je helpen om alles goed in te stellen.

Met betrekking tot DNSSEC, daarvoor kun je het beste een provider zoeken die DNSSEC ondersteuning heeft en waarvan je de nameservers kunt gebruiken. Enkele voorbeelden zijn Versio en TransIP. Je hebt dan geen eigen nameservers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, DKIM is goed ingesteld, het enige probleem is dat de e-mail naar outlook nog terecht komt in de spam box. heeft deze DNSSEC nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Je kunt deze service gebruiken (of een andere mail tester) om te kijken waar het precies fout gaat wat dus als gevolg heeft dat jouw mail als spam word gezien.

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 13:51
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:46:
Wel, DKIM is goed ingesteld, het enige probleem is dat de e-mail naar outlook nog terecht komt in de spam box. heeft deze DNSSEC nodig?
Bij outlook zul je waarschijnlijk eerst een positieve score moeten opbouwen, heb ik ook last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:46:
Nee, je hebt daar geen DNSSEC voor nodig. Wellicht dat je nog naar DMARC zou kunnen kijken? Ik weet inderdaad uit ervaring dat Outlook wat eigenwijs is en e-mails ondanks SPF, DKIM en DMARC gewoon zonder informatie in de SPAM zetten. Vraag mij niet waarom.

Heb je trouwens gekeken of jouw IP Adres niet op een blacklist staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

wat spam-markering betreft, in mijn ervaring is een perfect SPF record in DNS nog belangrijker dan DKIM.
Je kan een testbericht sturen naar Gmail of Outlook.com en in de source checken waarop de mailserver is gestruikeld (SPF fail, etc.).
Zelf heb ik veel gehad aan de service van Unlocktheinbox om te testen op juiste server en DNS configuratie.

Overigens gaat DMARC pas goed valideren als SPF en DKIM foutloos zijn geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iTeV schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:49:
Je kunt deze service gebruiken (of een andere mail tester) om te kijken waar het precies fout gaat wat dus als gevolg heeft dat jouw mail als spam word gezien.
10/10 behalve reverse dns ('t is een telfort lijntje ....direct-adsl.nl) iemand idee hoe ik dit kan aanpassen ?

SPIF = ok
DMARC = ok
DKIM = ok

and i am not blacklisted (yet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:57:
[...]

10/10 behalve reverse dns ('t is een telfort lijntje ....direct-adsl.nl) iemand idee hoe ik dit kan aanpassen ?

SPIF = ok
DMARC = ok
DKIM = ok

and i am not blacklisted (yet)
heb je daar geen vast IP-adres voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:29
Reverse DNS kan alleen bij zakelijke abonnementen, ook omdat je een vast IP-adres nodig hebt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:57:
[...]

Deze kun je inderdaad niet wijzigen! Maar je zou eventueel wel de optie myhostname kunnen wijzigen naar die van jouw ReverseDNS van Telfort. Dan verdwijnt de melding. Hou er wel rekening mee dat je deze moet wijzigen als je IP Adres van Telfort wijzigt.

[ Voor 9% gewijzigd door king006 op 26-05-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanmelden
Aanmelden geblokkeerd
Aanmelden met xxx@hotmail.com is geblokkeerd om een van de volgende redenen:
Er is te vaak een verkeerd wachtwoord ingevoerd.
Als dit account via een organisatie is aangevraagd, is het account mogelijk nog niet actief.

[ Voor 1% gewijzigd door DJSmiley op 25-08-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03
:? :?

Mailadres even weggehaald, tenzij je spam wilt. Maar wat verder het doel is van deze trap???

[ Voor 90% gewijzigd door DJSmiley op 25-08-2018 21:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.