Raar pixel patroon tijdens het gamen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsg
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05-2020
Hoi! Ik heb een raar probleem..
Telkens wanneer ik een spel speel, ontstaat er een raar, maar regelmatig pixelpatroon.
Het is alleen tijdens het gamen. Ik zal wat foto's toevoegen om duidelijk te maken wat ik bedoel.

http://s1380.photobucket....loos_zpsnjom0m4e.jpg.html

Bij onderstaande afbeelding bedoel ik niet de dikke groene streep in het midden, maar de zwarte puntjes op de achtergrond.

http://s1380.photobucket....torm_zpsmuatn6rc.jpg.html

Ik heb een MSI GP 72 2QE Leopard Pro laptop, met een i7 processor en 8 GB RAM met een nvidia GTX950M videokaart.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen..

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via tijsg op 22-05-2018 17:08)

Anoniem: 472287

Artifacts heet dat inderdaad - ik zou eens beginnen met DDU de driver volledig te verwijderen en een nieuwe te installeren (de laatste van Nvidia)

Als je dan nog hetzelfde probleem hebt, kan je een reinstall overwegen als laatste optie, maar is waarschijnlijk je GPU defect. Je kan dan nog proberen de clocks iets lager te zetten (met MSI Afterburner bijvoorbeeld)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je de temperatuur al gechecked?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:21
Al een ander spel getest? Benchmark gedraaid? En ondertussen inderdaad tempratuur loggen bv met GPU Z.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsg
Malantur schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:58:
Al een ander spel getest? Benchmark gedraaid? En ondertussen inderdaad tempratuur loggen bv met GPU Z.
Ja het gebeurd met alle spellen die ik speel. Ik heb zojuist een Benchmark gedraaid. Ik zal de resultaten hieronder plakken, ik weet namelijk niet zo goed wat ik ermee moet.

UserBenchmarks: Game 23%, Desk 52%, Work 31%
CPU: Intel Core i7-5700HQ - 51.7%
GPU: Nvidia GTX 950M - 18.4%
SSD: HFS128G39MNC-3310A 128GB - 73.4%
HDD: HGST Travelstar 7K1000 2.5" 1TB - 59.5%
RAM: Kingston MSI16D3LS1MNG/8G 1x8GB - 26.7%
MBD: MSI MS-1793

Ik merk dat de temperatuur wel hoog is. Een CPU van 88 graden Celcius en een dGPU van 68 graden Celcius.

Ik begin nu wel te twijfelen of er iets aan te doen is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Dit patroon ziet er uit als een vrij typisch indicatie dat er iets mis is met het geheugen van de videokaart. Daar is vaak lastig iets aan te doen, behalve vervangen van de kaart...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Artifacts heet dat inderdaad - ik zou eens beginnen met DDU de driver volledig te verwijderen en een nieuwe te installeren (de laatste van Nvidia)

Als je dan nog hetzelfde probleem hebt, kan je een reinstall overwegen als laatste optie, maar is waarschijnlijk je GPU defect. Je kan dan nog proberen de clocks iets lager te zetten (met MSI Afterburner bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsg
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 06:57:

Ik heb DDU al toegepast en drivers volledig opnieuw geïnstalleerd. Ik zal vanmiddag proberen de clocks lager te zetten. Ik heb zojuist afterburner geïnstalleerd op mijn laptop. Moet ik dan de memory clock of de core clock lager zetten? Of allebei?

Dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsg
Ik realiseerde me niet dat de eerste al gelukt was met het posten. Het is echter hetzelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt het meest op Memory clocks. Bij Core errors zijn strepen en vervormingen en vastlopers meer voordehandliggend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 01:40:
Dit patroon ziet er uit als een vrij typisch indicatie dat er iets mis is met het geheugen van de videokaart. Daar is vaak lastig iets aan te doen, behalve vervangen van de kaart...
Idd, dit ziet er uit als een VRAM issue. Je kan de VRAM clocks verlagen en kijken of dat helpt, eventueel een laptopcooler proberen die de onderkant van de laptop koel houd.

Maar over het algemeen word dit issue niet beter. Als je nog garantie hebt lijkt het me tijd daar aanspraak op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsg
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 06:57:

Het lager zetten van de clocks werkt op dit moment voor mij. Maar gezien de andere reacties vermoed ik dat het niet lang zal duren tot het weer terug komt.. Tijd om te sparen!!!

Dank voor alle reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tijsg schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:09:
[...]

Het lager zetten van de clocks werkt op dit moment voor mij. Maar gezien de andere reacties vermoed ik dat het niet lang zal duren tot het weer terug komt.. Tijd om te sparen!!!

Dank voor alle reacties! _/-\o_
Zou best kunnen dat hij gewoon nog een jaartje doorpuft zo hoor :)
Goed dat je hem in ieder geval gewoon kan gebruiken! Prestaties wellicht ieeets minder, maar afhankelijk van hoe veel lager je hem hebt moeten zetten is dat marginaal.
Pagina: 1