Verschil V3-2k PCI VS AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nu een celly 500@566 128mb ram en een voodoo3-2k PCI@175Mhz ipv 143, en vind dat ik met quake3 soms wel erg weinig frames heb soms 9-10 FPS
in sommige levels, ik zit er over te denken om hem ruilen met de voodoo3-2000 agp.

Maar zit er dan veel verschil in??

Thnx eppie

Verwijderd

moet denk ik wel, want met mijn tnt (die dadelijk vervangen wordt door nieuwe matrox of nvidia)

haalt geloof ik meer fps'en
ligt er natuurlijk ook aan wat voor instellingen je hebt

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 08:21

VorteX

held

Bartje> sukkel...gaat een beetje tnt vergelijken met een v3 2k....nou ja...

ehm...je moet je texture details in q3 ff een stapje lager zetten...of iig op 16 bits zetten...een v3 heeft maar 16mb ram...e agp is nou ook weer niet zo snel...dus met agp zul je niet meer fps halen...

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Als ik jou was zou ik dat niet doen. De voodoo3-serie kent geen speciale agp-functies, en draait even snel op pci als op agp. Daarom zou ik dus je kaart houden, want die kun je als je een tweede kaart koopt gebruiken als multimonitor-kaart. Dan hoef je hem tenminste niet weg te gooien als je en nieuwe kaart koopt.

Verwijderd

Ik heb ook een voodoo3 2k pci op een celly500
bij mij haalde ie ook lage fps (zelfs nog lager dan op mijn oude amd k6-2 400@450). Je moet gewoon ff de wickedgl drivers halen van <html><A href="http://wicked3d.com>www.wicked3d.com</A></html> als je die erop heb loopt ie echt als een trein man!! gewoon 40fps gemiddled in timedemo en hast nooit onder 25fps bij mij dan, en ik heb bijna het zelfde systeem

Verwijderd

Ik heb ook een voodoo3 2k pci op een celly500
bij mij haalde ie ook lage fps (zelfs nog lager dan op mijn oude amd k6-2 400@450). Je moet gewoon ff de wickedgl drivers halen van <html><A href="http://wicked3d.com>www.wicked3d.com</A></html> als je die erop heb loopt ie echt als een trein man!! gewoon 40fps gemiddled in timedemo en hast nooit onder 25fps bij mij dan, en ik heb bijna het zelfde systeem

Verwijderd

O ja en nog iets hoe heb je die celeron op 566 gekregen (zeker de volt core hoger gezet) want als ik em op 563 laat lopen dan als ik q3 ga spelen daan houd ie er opeens mee op(ik denk dat het komt dat je op mijn MOBO de voltcore niet kan veranderen K@nk3rzooI)

Verwijderd

OOps er is denk ik iets fout gegaan nou de url voor wicked gl is http://wicked3d.com

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
IK heb laatst een keer een preview gelezen in een blad over de tnt2 en v3-3000 agp
maar daar halen ze met quake2- 120 FPS ik haal maar 60 FPS (in 800x600) en daar hadden ze voor de test een PII350.
En van dat 566 Mhz ik heb de voltage geloof ik 0.05 hoger staan.

En ik gebruik wicklegl maar zie geen verschil.

Verwijderd

Volgens mij heb je geen goede drivers of heel je sys is zo traag als bagger, want bij mij haalt de voodoo3 143@164 pci met een cel op 412 in de q3 time demo 35fps en dan heb ik alles op max staan in 1024x768.

In q2 haal ik in 1024x768 80fps.
Pagina: 1