Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 17:36
Had tablet met SIM en daar ooit WhatsApp op gezet; SIM is al Jaren verlopen maar WA blijft werken (mits it met de hand update). Wil eigenlijk die versie op nieuw WiFi only tablet installeren. Hoe doe ik dat ? Ik heb geen ongebruikt 06 nummer beschikbaar en eigenlijk wil ik het account overzetten (van dat telefoonnr dat niet meer bestaat).

PS1. Waarom is er eigenlijk een telefoonnummer nodig nog? Is dat alleen om de accounts uit elkaar te houden?

PS2. Stel nu dat dit telefoonnr. opnieuw wordt uitgegeven... krijgt de nieuw eigenaar dan mijn WA account erbij?

Beste antwoord (via rens-br op 22-08-2018 10:03)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:28
Vraag 1 en 2 staan in de FAQ
https://faq.whatsapp.com/en/android/24068052/?lang=nl

[ Voor 26% gewijzigd door HKLM_ op 21-05-2018 21:14 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:28
Vraag 1 en 2 staan in de FAQ
https://faq.whatsapp.com/en/android/24068052/?lang=nl

[ Voor 26% gewijzigd door HKLM_ op 21-05-2018 21:14 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Telefoonnummer & IMEI zijn toch "onder water" de inloggegevens voor Whatsapp?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikJan2
Edit: en op PS1 idd

Dank, dat is een antwoord op mijn PS2. Maar niet helemaal want in mijn geval ben ik actief EN de nieuwe eigenaar...

[ Voor 9% gewijzigd door ErikJan2 op 21-05-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 20:22

TommieW

Numa numa.

Vroeger kon je nog met een tool als Titanium Back-up een back-up van WhatsApp die op een telefoon is gemaakt op een tablet terugzetten. De laatste keer dat ik probeerde (en dat is ook alweer een paar jaar geleden) herkende WhatsApp dat het een tablet betrof en weigerde te werken.

WhatsApp op een tablet wordt niet ondersteund en vroeg of laat zal het ophouden met werken.

Daarnaast, inderdaad: ieder WhatsApp account moet gekoppeld zijn aan een nummer. Op het moment dat je nummer opnieuw wordt uitgegeven, zal de volgende eigenaar terecht komen in alle groepsgesprekken waar je nu in zit. Daarom zou ik je afraden om een nummer te gebruiken dat niet (meer) van jou is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
Je kan whatsapp sideloaden op een tablet.
En dan met het activeren kiezen om gebeld te worden. Je krijgt dan een robot aan de lijn die een verificatiecode blijft herhalen. Die kun je intikken op de tablet, et voila.

Je hebt wel een telefoonnummer nodig exclusief voor die tablet. want je kan per nummer maar 1 device tegelijk actief hebben.

Alternatief is via de browser de account van je telefoon gebruiken (web.whatsapp.com)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
RocketKoen schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:16:
Je hebt wel een telefoonnummer nodig exclusief voor die tablet. want je kan per nummer maar 1 device tegelijk actief hebben.
Yep, daar was ik ook al achter. Ik dacht mijn vaste nummer te gebruiken maar daar stinkt WA niet in... >:)
Pagina: 1